• middiz

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-11-12 19:37:32 följande:
    BLÄÄ!
    Varit i stan med dottern hela dagen gått i nordstan.. massor med folk och åt hamburkare på burger king och nu har jag såå ont som knivar i magen.
    Var på UL på magen idag, och gallan och allt såg fint ut. så vad fan är felet på mig??
    Jag tror inte att det är någon fara att du fått dåkig hamburgare i alla fall.. I somras var jag, mina systrar och min mamma i Ullared. Efter åt vi på burger king där och såg när dom stoppade in hamburgare i micron och värmde dom...min vad nygjord eftersom jag beställer special men mina systrars och mammas hamburgare smakade konstigt sa dom, men dom blev inte sjuka ändå.. och detta var mitt i sommarvärmen!

Har du ringt en läkare och kollat upp om det kan vara biverkningar?
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    Molina skrev 2010-11-12 20:05:39 följande:
    Vi har som jag läst identiska besvär med magen och jag har jätte problem med magen just när jag äter snabbmat, magen brakar direkt, stress brakar den av ja de mesta och det problemet jag har är att min tjocktarm blir lätt inflammerad och får som krampsmärtor men jag får ont runt vänster revben och vänster sida just där den stora delen av tarmen går, har du någonsin pratat med läkaren om det,, det finns bra medicin att få men tyvärr även kosten som är en stor bov.

Har hållit mig lugn nu under större delen av hösten tills idag jobbar på en bensinstation och där är det ett tillfälle att bara springa in och köpa ja blåbärssoppa och ja allt som tillhör en ms va in en mamma idag och jag skämtade om just ms och blääää hon hade en liten hemma som va sjuk usch och blä men visst borde väl risken vara liten att jag blir drabbad tog i hennes pengar. Jag tvättade händerna och spritade dom.
    Nu kom min klump i magen.
    Får man fråga vart du bor? Vet en som skulle åka till en bensinmack och köpa det till sin dotter idag...
  • middiz
    Molina skrev 2010-11-12 22:27:29 följande:
    Vet inte vad som är sagt om att lämna ut ortnamn men nu kanske nån stryper mig men Västerås och staden är ju stor och vad jag vet/hört är det inga större utbrott ännu. Man blir lite nojjig iallafall.
    Okej, då var det inte hon jag känner
  • middiz
    Fridayyy skrev 2010-11-13 10:43:48 följande:
    Vad ska ni hitta på imorgon, Fars dag? Barnen har ritat kort här och vi ska äta tårta imorgon. Annars ska vi tapetsera barnen rum i helgen. MEN jag håller barnen hemma som vanligt, fast jag hade kanske gjort det utan fobin med. Jag är ju hemmamänniska men det beror nog liiiite på fobin.

Jag är impad över att ni vågar så mycket!! Innan åt jag hamburgare utan att tänka men nu är jag rädd för det. Åt köpt tårta på jobbet i onsdags med hallon på. Kunde inte äta upp alla hallon, tänkte bara på om de var frysta från utlandet, åt några i af, mycket gott=). Men inte blev jag sjuk. De flesta äter ju sånt varje helg, snabbmat, tårtor, bröd bakat i affär utan att de är sjuka. Det gjorde jag också innan.
    Vi firar farsdag på måndag här, eftersom gubben jobbar 6-18 hela helgen. Det blir en mysdag med god mat och så blir det nog marängsviss istället för tårta. Tror han ska få frukost på sängen också med en fin tavla från Isa form.

Jag var sån innan också, när jag gick på gymnasiet så var jag och min kompis såå skoltrötta så vi åkte till ett köpcentrum istället och var där varje dag, gick på toaletter och åt skräpmat... Aldrig att jag var sjuk då..
    Som jag skrivit innan så har jag haft en del kassajobb också, då tvättade jag aldrig händerna innan jag satte mej och åt men var aldrig magsjuk..en förkylning då och då men oftast blev jag smittad av att någon annan hade det hemma.
    Var på krogen OFTA typ varje helg, var på toaletterna och såg folk spy..det rörde mej inte i ryggen (kanske pga att jag själv var full ).
    Tror jag skrivit detta innan också, men jag jobbade även som säljare, vilket betydde att jag var i affärer heela dagarna och även kvällen ibland..men inte sjuk då heller.

Jag blev så här överdriven när vi blev smittade av kära svägerskan 5 ggr mellan dec-maj 2008...
    Var även överdriven när jag var liten och vi hade magsjuka 1-2 ggr i månaden pga dålig mathantering på lokala ica.. när vi slutade köpa mat där så dröjde det måång år innan vi blev sjuka..
  • middiz

Usch den här penicillinkuren tar knäcken på mej.. mår illa konstant... I natt var det så illa så jag vaknade av att det kom upp i munnen och sen ner igen.... Inget hjälper ju!! Har provar yogurt, proviva och shots men utan att det hjälper något!

• middiz
    Fridayyy skrev 2010-11-15 14:58:50 följande:
    Nämen fy, hur länge måste du hålla på? Försök få en annan sort om du behöver det nån mer gång. Det går inte med Primperan eller nån som medicin mot illamående?

Idag skulle vi hälsat på en dagiskompis till barnen, som tur var såg jag på facebook att flickan haft diarre igår och förmodligen magsjuka. Så det blev inget, dessutom är min ena förkyld IGEN verkar det som.
    Jag har bara två dagar kvar nu sen har jag ätit i en vecka..så jag får nog stå ut i två dagar till! Vill INTE börja en ny kur nu!
    Jag äter inget mot illamående..jag försöker stå ut istället... Det hjälper att tänka på hur det går till när man spyr och att det faktiskt inte är så farligt... man mår ju faktiskt bra precis efteråt i alla fall.

Tur att du hann se det! Hade inte mamman sagt till annars att hon var dålig?

• middiz

Imorgon är släktkalaset.. mår redan illa och har en klump i halsen... Vill bara njuta och ha det roligt men det kommer aldrig hända....

• middiz
    Astrosmurfan skrev 2010-11-19 13:46:50 följande:
    Jag är också orolig för att åka utomlands, har aldrig varit på solsemester pga detta.

Tycker inte heller om vintern men jag tycker det kommer nästan året om numera?
    Jag är heelt lugn över att åka till Italien! Det är en fantastiskt vackert land och dom är riktigt jäkla hygieniska ( i alla fall där vi har varit) är inte det minsta rädd för att åka dit och svulla i mej all möjlig sorts mat!

Jag läste till min förtjusning att en matsked surkål (som jag ääälskar) innehåller lika mycket probiotika som en LITER yogurt! Tror ni att jag äter detta varje dag nu eller?! ÄNTLIGEN något jag kan äta som är bra!
    Detta ihop med lök eller vitlök (som innehåller mycket prebiotika) är kanonbra ju! Prebiotikan hjälper kroppen att ta upp probiotikan mycket bättre.
    Ni kan ju gissa hur vi luktar här hemma nu

Min mage är ju totalsabbad nu efter en vecka med penicillin.. men hoppas att den blir bättre snart...
    Hur stor risk tror ni att det är att blir smittade av magsjuka imorgon på släktkalaset?
    Jag med nedsatt immunförsvar och barnen, den ena med dåligt immunförsvar och den andra som äter på allt... Usch vill inte!!
  • middiz
    zasata skrev 2010-11-21 13:07:03 följande:
    Usch panik! Gjorde korv från frysen och potatismos. Alla mår bra men min mage är i uppror! Mjölken såg jag var 2dar gammal. Korven var fryst. Då blir väl inte den dålig lika snabbt? Påväg på bio med dotteren också :(
    Korven håller minst ett halvår i frysen!
    Sur mjölk är vanligt att ha i pannkakor, filmjölk är ju faktiskt också sur mjölk. Jag tror inte det är någon fara!

Vi var på släktkalaset igår.. alla verkade äta men man vet ju inte om dom varit sjuka och sen blivit bättre.. bara väntar på att ungarna ska börja....
    Var på toaletten en gång..då låg det bajsrester i toan...gick på den andra! Men var ju ändå där inne!!
    Barnen lekte för fullt med alla leksaker och dom tog en leksak efter ett barn på 8 månader ( som vi aldrig träffat innan) som den lilla haft i munnen...sen åt mina barn tårta med händerna... Usch har ångest!!
  • middiz
    milla2 skrev 2010-11-21 19:04:56 följande:
    ang mjölken å korven är d absolut ingen fara!
    vi har haft kalas 2 dar .. rädd nu eftersom jag ska va ensam en v till nu med barnen,men jag måste ge mig en medalj jag har lämnat barnen på dagis trots att jag varit ensam med barnen.. jag trodde inte jag skulle våga men jag klarade det å lyssnade på nära att jag inte ska låta barnen "lida" av min fobi. jag  vill verkligen inte att mina barn skja få detta hemska..
    Jag tycker verkligen att du förtjänar den medaljen! Jättebra av dej!
    Håller med dej om att barnen inte ska behöva lida för våran fobi!

Martini: Ja jag hoppas verkligen inte att vi får någon skit nu... men nojjig är man ju efter att vi fått det så många gånger av att träffa dom :-/
    Barnen sover nu, dom har ätit bra i dag men ändå sitter jag här och väntar på att dom ska börja...
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5