• middiz

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-09-30 09:23:00 följande:
    Har ni mer en toa? I så fall kommer du endå inte bli sjuk OM det kommer något till er. Njut av livet,
    Min psykolog sa till mig att under en vecka varje kväll skriva vad jag skulle göra utan fobin. Testa det. Så ser du vad du missar. (blir kort nu från mobilen)

Inne på min 2a tablett nu.. Är så rädd för allt.. Tror det tig 2-4dygn sist innan magen brakade ihop.. Inte tagit någon postafen idag heller då jag blir så trött..
    Det var riktigt smart, att skriva upp vad man skulle göra om man inte har fobin! Tror jag ska göra det!
    Hoppas din mage håller!!
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    lizagirl skrev 2010-10-01 08:55:49 följande:

Ni som har emetofobi, har många av er IBS eller Crohns?

Bara en statistik fråga.

Fick diagnosen ibs men det var helt fel... puckona kollade aldrig upp om jag tålde laktos eller inte.. fick upptäcka själv att det var laktosintollerans och inte ibs. Sjukvården skriker ibs så fort man har problem med magen.

Såå... får jag probem med magen så har jag antingen ätit för mycket laktos eller stressat mycket under lång tid.. Vilket är ganska vanligt för dom flesta..
  • middiz
    Frosk skrev 2010-10-01 11:15:11 följande:
    Jag har fått det kollat och är laktosintollerant, men magproblemen är kvar....:(
    Fast det var ju mitt magproblem Säger inte att det är samma för alla. Däremot tror jag att ibs är något dom skyller på för dom inte orkar leta fel. Det är ju ett samlingsnamn för irriterad tarm..och det är ju något man får i sej som retar tarmen.. det är bara det lilla problemet att komma på vad det är
    Kan tänka mej att en del kanske ha laktos som jag, en del har gluten och en del kanske äter fel kost för deras mage...
    Det är verkligen inte lätt att ta reda på vad det är som gör det, det kan ju vara vad som helst och där tror jag att sjukvården ger upp och kallar det för ibs och säger till dej att det får du lära dej att leva med..
  • middiz

Zasata: Jag fick en illamående-attack i söndags kväll... Mådde såå illa och det vattnades i munnen på mej så jag trodde att det var kört..
    Men sen när jag låg där och mådde piss så tänkte jag, vad är det som igentligen är så farligt?
    Det här klarar jag!

Och bara så där kändes det genast mycket bättre. Ja intalade verkligen mej själv att även om jag spyr så kommer det gå bra!

Hoppas du är bättre nu iaf!

• middiz
    felle skrev 2010-10-05 08:41:49 följande:
    Wait a minute..
    Alla här går på postafen(?) och ... ler..comp.. något..
    Vad är den medicinen mot? Någon som har lust att förklara? Tack!
    Alla gör inte det.. inte jag iaf... Om jag förstår rätt så är den väl mot illamående? Kanske lite lugnande med? Vet inte säkert! Är nog bättre att någon som vet svarar
  • middiz
    felle skrev 2010-10-05 10:12:49 följande:
    Okej. Så dom motverkar illamående? Motverkar dom inte kräkningar då också? Har för mig det.. Att jag läst någonstans, alltså.
    Man spyr väl för att man mår illa? Mår man inte illa så spyr man inte.. om det inte är som så att man ätit något dåligt och tagit medicin? Då måste man väl spy ändå för att bli av med det dåliga? Eller hur funkar det?
    Haha bra frågor du ställer felle, det får mej att fundera också ;)
  • middiz
    milla2 skrev 2010-10-10 19:31:17 följande:
    min son kväöjde sig förut när vi skulle fika hostade å grejer var helt säker på att han skulle spy..nu åt han 1välling och sen somnade han.. vad tror ni är han sjuk
    Han kanske satt i halsen..?
  • middiz
    Avelyn skrev 2010-10-13 07:50:44 följande:
    Jag lämnar på dagis i dag ändå trots magsjukesmitta. Klarar inte av att förstöra mina barns dag trots allt. En enda dag kommer dottern att gå och en enda dag är sonen där på prao. Sedan har jag dottern hemma tills dagis sjuka är över. Är risken stor att vi får hem skiten på en enda dag ? I vilket som går de... knappt kunnit sova i natt.
    Jättebra! Jag hade gjort detsamma, allt för att barnen ska vara lyckliga!
    Jag tror inte att ni kommer bli sjuka eftersom ingen mer fått det..
    Och OM ni mot all förmodan skulle få det så finns vi här och stöttar!!
  • middiz

Alvelin: Hur har det gått idag? Hur känns det?

Zasata: Mår då något bättre? Du mår säkert dåligt av allt kaffe, det gör jag i alla fall!

Jag har varit så mycket på ryhov det sista nu..får panik varje gång! Jag tar inte i något och tvättar händerna noga när jag kommer hem..men ändå..det finns ju sjuka människor där
    Var där senast igår och nu sitter jag här och mår dåligt så klart..

• middiz
    nicely skrev 2010-10-13 19:51:33 följande:

Var kan man köpa biobics? Är det på apoteket?
    Läste länken som Aveline gav. Snacka om att en sten föll från bröstet!!! Hjärta

Hoppas du mår bättre snart Zasata. Förkylningar är ingen bra. Har hört att man kan må lite illa n då.
    Minns inte när jag var det sist. Brukar bara vara  lite sjuk en dag medans resten av familjen får feber och hela rubbet.

Aveline - Stora applåder till dig!!!!!! Är själv nervös inför januari då lilltjejen börjar förskola......Kommer säkert bli dålig....

Min stora tjej känns blek och hängig. Jag hoppas att det bara är en förkylning som ligger och trycker på och inte magsjuka....Hon blir alltid magsjuk hemma hos mig i alla år som hon bott varannan vecka (är hos pappa varannan vecka).

www.vitaminvaruhuset.se/shop/&gclid=CNaF47C20KQCFciIDgody3UTpg Här finns det!
    Jag hade gärna köpt det med..men gillar inte att det är sorbitol i...är emot allt vad sötningsmedel heter eftersom det förstör min mage helt...
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5