Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

Emetofobernas tråd 5

O B S!!
    Känsliga bör EJ läsa nedan!

Sitter och har lite smått panik och massa ångest nu, verkar som att jag har magsjuka på G... :'( Springer på toan heeeela tiden och gör nr 2..
    Usch, vill verkligen inte..
    Men vad kan man göra liksom? Bara att vänta på att börja kräkas eller vad? Hur gör ni för att inte "balla ur" rent ångestmässigt och sådär?

Alla tips mottages tacksamt som attan!
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • lollisen
    Anonym (Fyy) skrev 2011-01-24 16:21:41 följande:
    Även om du nu skulle få ms så är det ju inte säkert att du kr**s bara för det....Man kan ju bara få diarre...om man har tur!!
    Men dålig i magen kan man ju vara av flera orsaker...vid förstoppning el om magen bara är orolig el så!
    Jag har iofs varit utsatt för enorm stress och minimal sömn de senaste 3 veckorna. Sonen har varit svårt sjuk och så.. (Septisk artrit och sepsis)
    Han håller på att bli bättre nu och då släpper ju allt sakeligen för mig med, det håller på att "rasa nu", all styrka man måste ha då barnen är svårt sjuka håller på att försvinna då jag inte längre behöver visa mig stark i alla situationer.
    Så nu känns det som att jag håller på att bli lite deprimerad efter att all energi sugits ur mig...
  • lollisen

Hörrni girls härinne.

Försök att andas, djupa andetag och försök slappna av.

Nu börjar det nästan spåra ur av panikinlägg, inget illa ment alla måste få häva ur sig. Men nu känns det som en extra tuff period och då kanske vi behöver höra lite glada saker? Positiva saker?

Jag kan säga att de gånger min son varit ms, ca 6 ggr, har jag inte blivit smittad en enda gång! Och då har jag ändå utmanat ödet flertalet ggr. Andra som träffat honom (mormor & morfar) har insjuknat, men inte jag.
    Jag har tagit hand om en pojkvän då han låg i ms, vi hånlgade till och med på kvällen, samt innan och efter det brutit ut, UTAN att jag blev smittad. Har tagit hand om en väninnas ms barn, samt ...

ÄCKLIGT INFO

... Så kräktes ett barn över hela mig, inklusive ansiktet och hela överkroppen, utan att jag blev smittad...

Jag kan göra listan lång...

SÅ, kontentan borde väl ändå vara att ms inte smittar SÅÅÅÅ vansinnigt lätt ändå? Eller vad tror ni?

• lollisen
    LillaMammis skrev 2011-01-27 09:46:49 följande:
    Det beror ju på vilken magsjuka. Om man tex haft vks en säsong så ska man vara immun till 90%. Vanlig magsjuka blir man inte immun mot. Bara vks.
    Om man haft VKS en säsong, så är man immun till 90%? Jag förstår inte?
  • lollisen

En kanske lite fånig fråga; vad tror ni risken för att bli smittad är när man är i samma hus som en kollega blivit magsjuk i dagen innan? Hon började med diarré, kräktes när hon kommit hem.
    Jag jobbar som personlig assistent, så alla hade tvättat och spritat massor när kollegan gått hem tydligen.
    Liiiite av min fobi triggades ändå och är lite rädd för smitta....
    Men det ska väl inte va nån fara egentligen. Hade ju gått ett dygn och virusen överlever väl inte så länge ens om det inte är i kyla eller vatten??

• lollisen

Fridaoo nej, har 3 olika och måååånga kollegor...
    Vad tror du angående risk då?

• lollisen

Och då börjar min ångest på vår fina minisemester.... Sonen kräktes nyss, varit osugen på mat hela dagen å sådär, nu kräktes han som skrivet... Vaffan...
    Vi som skulle ha så mysigt, så förvandlas allt till ångest...

• lollisen

Snart 2 timmar sen han kräktes....? Vad tror ni? Brukar man inte kräkas oftare när ms börjar??

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5