PetraA88 skrev 2010-03-14 00:20:53 följande:
Haha den var bra! . Nu kommer du slipa diskutera det mer än en gång . Oj det gick fort, vad skönt att allt gick bra . För mig tog det 5 tim och 25 min efter första värken.Vaknade kl 09:30 av den första värken kom till förlossningen 11:00 var öppen 7 cm han kom 14:55 . Hade lite för korta värkar i slutet så jag fick nått intravenöst sen ploppade han ut :). Jag använde mig också bara mig av lustgasen är SÅ stolt över mig själv . ville du bada precis innan? Dom bad mig ställa mig i Ducshen innan jag skulle komma till förlossninge eftersom att dom inte riktigt trodde på mig då jag var försföderska och det var samma dag han var beräknad.Vilka J*vla idoter tänkte jag. Jag ska in NUUUU haha.vikt:3400glängd: 51 cm
ja det gick fort
riktigt skönt med tanke på att jag blev igångsatt och många säger de brukar kunna dra ut på tiden då!
Men hade jag inte blitt igångsatt så hade det dragit igång inom närmsta 2dagarna iaf sa dem
de lyssna inte så mycket på mig heller hehe, precis i skiftbytet och vi väntade på någon som skulle komma och fixa med mer smärtlindring till mig så vart de för jobbigt och tog sån tid så vi larma och så kom en tjej så skulle hon bara kolla hur det såg ut när jag skrek att huvve förfan var på väg ut haha
för jag var ju första gångare, var bara öppen 4 senast när de tog hinnorna och de hade inte gått länge sedan dess hehe
Hon verka inte alls tro mig när ja sa de at huvve var på g, hon lyfte på filten hon och sa oj då!
det är en hårig liten bebis ni får .... haha
vela bada vet jag väl inte riktigt men jag hade sett fram emot de för alla som gör det säger att det är så skönt att lägga sig i badet
hehe