systersandra skrev 2010-05-09 14:28:14 följande:
Har förmodligen min 6e UVI nu får jag jättetätaträngningar,magont och väldiga sammandragningar.Lämnade odling i torsdags men då hade jag inte riktigt så illa symtom som idag. På de två senaste odlingarna har jag haft både GBS och Klebsiella,hur ska jag kunna veta vilken av dessa bakterier jag har besvär av? För Selexid har ju inte effekt på GBS och det har jag fått de senaste gångerna.Sist hade ju inte jättemycket GBS,2000 CFU och det är ju inte jättemycket,har man mer än 100 000 CFU/ml,då är det riklig växt och bör behandlas med penicillin vad jag förstått,men jag vet ju inte om jag har mer GBS nu än sist.
Jag har också haft uvi x antal gånger under min graviditet. Då behandlade man bara uvi och inte gbs. Jag fick också selexid och fick lämna odling 10 dagar efter avslutad kur. halterna på min gbs har varit högre vid varje uvi men inte så höga så det krävt starkare antibiotika eller annan sort antibiotika. När jag ätit färdigt kuren och lämnat odling brukar uvi vara borta och gbs halten antigen låg eller så är gbsen också borta för tillfället. Sen kom ju detta o gick lite som det ville men så fort halterna steg så fick jag känningar på uvi.
Jag fick sen lämna odling var tredje vecka och vid dom flesta gånger har halterna varit låga.
Blev sen snittad (planerat) och fick ingen ab. Dom tittade till babisen men det togs inga extra prover. Jag åkte dock på uvi dagen efter förlossningen och fick äta pencillin.