Cherrybabe71 skrev 2010-03-29 15:13:06 följande:
Usch.. haft såna sammandragningar inatt och mår pyton!Mår mer illa trots postafen och det typ värker hela tiden och molar.. känns som tappen.. igår var det liiite slem i flytningen men helt klart och inget blod men har inte fått blod innan mina tidigare förlossningar heller... knappt ens märkt att slemproppen gått innan trots 5 barn så vet inte om delar börjar slöppa redan.. går in i v 32 imorrn så hoppas hoppas bara att det inte är något ännu!har dock fött i v. 30 , v-36, v 35 , v36 och v 37 innan så är ju klart orolig att det kan börja hända nåt här nu i veckorna.. har inplanerat barnkalas både fredag och lördag för mina söner så vill VERKLIGEN hinna med det innan nåt händer!Vet ju inte om det "bara" är mina vanliga onda sammandragningar men känns mer intensivt när de kommer nu och hela jag mår "dåligt" på nåt sätt.. känner mig halvsjuk i kroppen och ont i ben , höfter,vader och massiv nästäppa...'Ni som haft symptom av GBS hur har det yttrat sig? Funderar att ändå åka in till förlkossningen men drar mig för det också .. vill inte bli inlagd men heller inte avfärdad.. åååh.. så JOBBIGT!!!! Vill verkligen hinna med kalasen och + att tjejen gärna får ligga kvar några veckor till och växa på sig! men man styr ju inte själv precis.. :-PPratade med förlossningen igår natt som tyckte jag kunde komma in men jag fick valet att avvakta ifall det gav med sig, dock skulle jag lämna urinprov idag ifall jag inte kom in till min vanliga BM för odling sa de i vilket fall.... tog en citodon och somnade en stund men vaknade dock av värkar flera ggr, som inte var regelbundna. Klarade av att lämna in urinprov som inte vid första stickan visade några bakterier men har ju haft GBS positivt på odling förr så...tar ett par dar.. Min BM skrev en notering ifall jag behöver åka in till förlossningen senare idag.. PUH!Nån som kan ge några råd? Känner mig kluven.. vill ju hinna stoppa en ev förlossning OM det nu skulle vara på G men ändå inte åka in i onödan 10 mil t.o.r...
Kan svara för hur höga halter av gbs besvärat mig. Det börjar oftast med att jag får kissa oftare. Sen börjar det svida o bärnna till när jag kissar för att övergå i ren smärta. Alla dom klassiska symptom man kan tänkas ha vid en urinvägsinfektion blir 10x värre. Dom kommer oftast väldigt snabbt. Kan ha börjat kissa oftare på fm för att på kvällen nästa gråta för varje droppe som ska ut. Åkte alltid in så fort jag kände av detta, fick lämna urinprov först o få uvi konstaterat, dan efter fick jag lämna odling och börja med pencillin.
10 dagar efter pencillinkuren fick jag lämna ny odling o då var halterna oftast väldigt låga. Dom två sista odlingarna jag lämnat har varit helt negativa och det var senast i v27 som jag hade uvi. Sen dess har jag varit helt fri och som sagt haft negativa odlingar.