-
-
Anoraksnören. "Plupparna" du drar ihop snöret med heter snörstopp.majlin84 skrev 2011-01-30 17:53:06 följande:Hej tack för ditt svar...jaha det menas me hela de, okej:P Men själva snöret med sån "plupp" så de rynkas ihop. Sånna man har vid huvan på munkjacka typ menar jag=) Vad heter dom då?
Ja jag tänkte sy en nya dynor till våran barnvagn och då ska man ha viksöm för bättre passform på den..jag har förstått nu att man har speciell fot till maskinen? Att det blir som en "osynlig" fåll. Men jag ska ju ha 2 tyger med skumgummu mellan, man kan väl inte så ihop alla tre på en gång då?
Hoppas du förstår lite av min virriga förklaring:P -
Eftersom jag var osäker på storleken på systers kalsonger sydde jag en prototyp i lila moln. Blev riktigt fina och finns i mitt plejs. I morgon får hon prova dom, så får jag se om storleken stämmer och kan isf sy dom i djungeltyget också. Riktigt roligt när hon ber mig sy till henne, trots snart 16 år gammal!
-
Just det. Jag skulle egentligen stickat ner resårkanalen med tvillingnålen men jag vet inte vad som hänt. Den fäster bara tråden med innersta nålen så det blir en ena raksöm, den andra fäster inte. Jag börjar fundera på om det är maskinen som börjar ge med sig och inte fel på nålarna. För den fäster inte när jag syr i fuskskinner med enkelnål, inte nu heller i trikå med tvillingnålen, och den förstärkta raksömmen funkar inte längre, den syr bara vanlig raksöm med den inställningen.
Vad tror ni? Börjar det bli dags att leta ny maskin? -
Saken är bara den att den var så jäkla billig när jag köpte den för typ 3 år sedan att en service inte känns riktigt värt det. Den var egentligen nog bara till för lite lätt hobbysömnad, men har fått spotta ut ett par tusen plagg på denna tiden så det känns som att denbörjar ta slut. Däremot har den inte börjat krångla förrän nu så väl värd pengarna har den varit!Humleblomstern skrev 2011-01-30 19:40:43 följande:Det var inte få fel... Kanske dags för en ny, ja. Eller en rejäl service!
-
Oj, det var billigt där inne!GOBLIgobli skrev 2011-01-30 19:39:30 följande:Tackar. Nej, de är både från babythings.se och China.
-
Ja jag tror nog med att det får bli så.Humleblomstern skrev 2011-01-30 20:05:11 följande:Ja då så! Då skall du absolut leta upp en smaskig, ny maskin! :)
-
Vilken storlek använder du om jag får fråga?GOBLIgobli skrev 2011-01-30 19:39:30 följande:Tackar. Nej, de är både från babythings.se och China.
-
Och, om man inte köper en superdyr tryckknappspress, vad använder man för att få i dom?Ogabinne skrev 2011-01-30 20:22:47 följande:Vilken storlek använder du om jag får fråga?
-
Det var lite mer i min prisklass. Men de har inga vanliga små klämmor man bankar med hammare som tex prym har eller?Humleblomstern skrev 2011-01-30 21:06:39 följande:En tång! T ex denna: shop.babythings.se/index.php?cPath=104&osCsid...