• Fiffa5

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Har ni förresten sett att Bibbis fått in en hel del nyheter, bla dragkedjor med ring! 

• Fiffa5
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-09-06 13:33:27 följande:
    Gaaahhhh! Jag har fått för mig att jag vill byta overlocken. Jag är inte på något vis missnöjd med den, utan trivs bra, men nu vill jag prova något nytt. Och så har jag så klart snöat in på overlockernas Rolls Roys: Baby Lock och framför allt så en Imaginé Wave. Mer än så har jag nog omöjligt råd med just nu även om kombinationsmaskinen lockar *skratt*. Ordpris för raringen verkar ligga kring 15000:- , men det finns en och annan shop som har dem för 12000:- i alla fall just nu. Och så finns det då SMD där den skulle kosta ungefär 9000:- inkl frakt. Orkar jag vänta till Syfestivalen så jag kan känna ordentligt på den? Det är ju hela två månader dit *suck*. Vill ha, vill ha vill ha! Problemet är ju bara att pengarna saknas just nu...om jag inte lyckas med en övertalningskampanj gentemot maken
    Du lär ju knappast ångra dig om du köper den nu och inte inväntar syfestivalen.  KÖÖÖÖP!!!  
  • Fiffa5
    AMDA skrev 2010-09-07 10:35:42 följande:
    har du bakgrund från sweetest blog så har de flyttat runt på alla sina bakrunder vilket gör att man får gå in på deras sida och kopiera den nya adressen o klistra in igen.
    Vad har de för sida? Hittar dem inte...
  • Fiffa5
    AMDA skrev 2010-09-07 16:53:35 följande:
    om du går in på min blogg sen klickar uppe i vänster hörn där deras logga sitter kommer du direkt till dom
    Tack!   Är bara så konstigt, jag hittar inte den bakgrunden jag hade där.  Så irriterande, jag vill ju ha bloggen som den var förut!   Har ju ingen aning om var jag hade hittat min bakgrund, men eftersom den försvann samtidigt som flera andra BORDE den ju kommit från samma ställe...
  • Fiffa5
    AMDA skrev 2010-09-07 17:23:17 följande:
    tror de har rensat bland de dom hade innan för de har inte alls lika stort utbud nu som de hade innan. Hoppas du hittar någon annan du gillar
    Åh nej! Jag vill ju ha min gamla bakgrund! Snyft!
  • Fiffa5
    littlemum skrev 2010-09-07 18:08:23 följande:
    Hjälp!!!!! Jag har beslutsångest BIG TIME!!!! 

Behöver hjälp, råd och tips inför maskinköp! Har varit och "provkört" idag, men jag vet inte hur mycket enklare det blev av det...

Ska köpa en vanlig och en overlock maskin. Har ni några erfarenheter av Janome DC4030?? Är väl den jag fastnade mest för idag. Vad finns det för likvärdiga maskiner eller borde jag välja något helt annat?

När det kommer till Overlock funderar jag på många olika... hur mycket mer får man för pengarna när man lägger till ett antal tusen? Är det värt att köpa en dyrare eller fungerar de billigare tillräckligt bra? Har kollat på Janome 644D, Bernina 800DL och Brother 3034D. Kollade även på en Babylock men då började det svida ordentligt i plånboken...

Jag har tänkt använda maskinerna till att sy lite kläder (främst "enklare" barnkläder), kuddar, gardiner, sy om befintliga saker och annat sådant ganska basic.

Finns det någon vänlig själ som vill hjälpa mig att komma ett steg närmare mitt beslut?!!
    Tack på förhand!! 
    Jag har en Janome DC4030 som jag ÄLSKAR!! Har tyckt den varit så bra att jag inte riktigt känt att jag behövde en OL. Men så i somras slog jag till ändå och köpte en Janom 644D. Tog lite tid att vänja sig, främst eftersom DC4030 är så enkel att använda och en OL blir ju lite krångligare. Men nu börjar jag gilla min OL mer och mer, främst för att den ju syr mycket fortare och sömmarna blir finare. 

Har ingen erfarenhet av andra maskiner men jag kan verkligen rekommendera dessa två. 
  • Fiffa5
    littlemum skrev 2010-09-07 18:43:43 följande:
    Tusen tack för dina åsikter! 

Hur är det med att beställa från England? Har kollat på på www.sewingmachines.co.uk men jag hittar inte DC4030 där? Har den "utgått"? 
    Jag köpte min OL där (passade på när jag var i skottland och fick gratis hemkörning på en dag!).

Men min  DC4030 köpte jag här i Sthlm så jag vet inte om den har funnits där...men jag tror det när jag tänker efter....
  • Fiffa5
    Knastroll82 skrev 2010-09-07 19:28:05 följande:
    Weehooo! Nu är även jag med overlock!
    Det blev tillslut en Huskylock s15.
    Åh vad roligt! GRATTIS!!!
  • Fiffa5
    littlemum skrev 2010-09-11 07:54:34 följande:
    Tjoho!!! 

Mina symaskiner är på väg över vattnet till mig!! Det blev de två Brother maskinerna.  Nu håller jag på att längta ihjäl mig! 
    Grattis!!! Vad roligt!!!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd