littlemum skrev 2010-09-07 18:08:23 följande:
Hjälp!!!!! Jag har beslutsångest BIG TIME!!!!
Behöver hjälp, råd och tips inför maskinköp! Har varit och "provkört" idag, men jag vet inte hur mycket enklare det blev av det...
Ska köpa en vanlig och en overlock maskin. Har ni några erfarenheter av Janome DC4030?? Är väl den jag fastnade mest för idag. Vad finns det för likvärdiga maskiner eller borde jag välja något helt annat?
När det kommer till Overlock funderar jag på många olika... hur mycket mer får man för pengarna när man lägger till ett antal tusen? Är det värt att köpa en dyrare eller fungerar de billigare tillräckligt bra? Har kollat på Janome 644D, Bernina 800DL och Brother 3034D. Kollade även på en Babylock men då började det svida ordentligt i plånboken...
Jag har tänkt använda maskinerna till att sy lite kläder (främst "enklare" barnkläder), kuddar, gardiner, sy om befintliga saker och annat sådant ganska basic.
Finns det någon vänlig själ som vill hjälpa mig att komma ett steg närmare mitt beslut?!!
Tack på förhand!!
Jag har en Janome DC4030 som jag ÄLSKAR!! Har tyckt den varit så bra att jag inte riktigt känt att jag behövde en OL. Men så i somras slog jag till ändå och köpte en Janom 644D. Tog lite tid att vänja sig, främst eftersom DC4030 är så enkel att använda och en OL blir ju lite krångligare. Men nu börjar jag gilla min OL mer och mer, främst för att den ju syr mycket fortare och sömmarna blir finare.
Har ingen erfarenhet av andra maskiner men jag kan verkligen rekommendera dessa två.