• Fiffa5

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Idag har jag sytt ett förkläde till min brorson:

Kom på att lillebror kunde få en matchande haklapp:

• Fiffa5
    Lillofant skrev 2010-09-24 18:11:36 följande:
    Jag sydde en kjol förra helgen och tittade på det här mönstret som finns med i Meedoms bok (4-7 år). Här har jag mätt på kjolmönstret strl 4 år och då fick jag fram de här måtten. Syr man på en mudd upptill kanske man ska minska höjden lite? Lycka till! Fin klänning du har sytt! :)

Åh tack! Alltså ingen rektangel som jag hade hoppats på ( ) utan lite mer jobb med svängda kanter och så.  Men jag får rita upp ett mönster och prova, så fel borde det inte kunna gå. Stort tack för bilden med lite måttangivelser!!
  • Fiffa5
    Lillofant skrev 2010-09-24 19:16:25 följande:
    Jo, du kan nog bara gör en rektangel som på den översta bilden, den som har måtten 35 x 44. Jag sydde en sådan kjol i januari, alltså bara två rektanglar som syddes ihop, bild finns i min blogg den 21/1 -10. Vet inte om jag får länka till min blogg så du får leta själv :)
    Tack, jag hittade!  Den kjolen ser ju jättefin ut! Vad skönt, det spar ju lite jobb om man kan göra en rektangel och sy ihop bara! Tack för hjälpen!
  • Fiffa5
    Ogabinne skrev 2010-09-25 13:04:47 följande:
    Jag beställde ett löst nummer från ottobre idag, och i orderbekräftelsen stod det att leveranstiden är ca 3 veckor. Är den verkligen så lång?
    Jag tycker det brukar gå fortare att beställa från neanobelle.se   , så har dem det nummer jag söker beställer jag alltid där i stället för hos Ottobre.
  • Fiffa5
    Frosk skrev 2010-09-25 15:10:33 följande:
    Frida S, fint förkläde! Och så roligt med lite mer bilder i tråden, det piggar upp och ger inspiration :)
    Tack!
    Kul att du uppskattar lite bilder här i tråden, jag lägger mest in dem för jag tycker det har varit lite tyst här på senaste tiden.Själv tycker jag det är kul när andra visar upp det dem sytt så jag hoppas ni andra tycker likadant och att det inte stör ngn! 
  • Fiffa5
    Frosk skrev 2010-09-26 10:14:49 följande:

Gårdagens klänning.  Hade tänkt svarta knappar som jag så klart inte hade hemma, men med en svart tröja under så såg det bättre ut :)
    Jättefin! Härligt grönt tyg!!
  • Fiffa5
    Ullerull skrev 2010-09-26 10:47:10 följande:
    Å så undrar jag om ottobrenummer, vilket nummer är det som har underkläder?
    Några nummer som är bra att ha? Tänkte beställa några.
    Ottobre 4/2004 har underkläder för barn.
  • Fiffa5
    mamma på vift skrev 2010-10-04 19:36:44 följande:

Jag har knåpat ihop ett gäng mössor
    Testade en ny modell, den som är på understa raden. Vet att fler i tråden sytt sådana mössor. Det var en rolig modell att sy. Grodan haffade den i turkosa moln direkt. "Min" sa han och tog på sig den Bättre betyg kan man väl knappast få
    Åh vilka fina mössor! Måste våga mig på att sy mössor snart!!
  • Fiffa5
    Mimmi 71 skrev 2010-10-05 18:04:18 följande:
    Är inte 11 tjockare?
    Jo, 11 är tjockare. Jag beställde av båda och hade inte fattat att det fanns två olika sorters .  Den tunna passade jättebra att sy en klänning av men den tjockare funkar nog bäst till byxor. 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd