• plura

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Ogabinne skrev 2010-10-15 21:41:59 följande:

Hur gosiga som helst! Jag är helt tokig i JNY's vågade ränder. Vore jag miljonär skulle jag köpt upp allt hon har!
    -Helleduttanemej så sööta de var.

Har lagt kjolen åt sidan -bäbis sover så dåligt nuförtiden (9mån) så han vaknar av maskinen, fast jag tagit ut den i köket *suck* 

En fråga om applikationer har ni både vliesofix bakom själva applikationen och totaly stable (hette det så?) på avigsidan av plagget?
    Ska beställa tråd av Bibbi och tänkte om man kanske skulle köpa den sistnämda med.
  • plura
    Knastroll82 skrev 2010-10-18 21:16:12 följande:
    Jag tog 300 st, tre färger, storlek 3,4x4 cm med vikning och gav runt 400:- ink frakt.
    Åh prisvärt -måste ta itu med mina lappar nu -fattar jag inte hur man gör med designen, så återkommer jag och du får (snälla) förklara
    gewjyn skrev 2010-10-18 20:14:01 följande:
    Är det någon som vet när det nya ottobrenumret kommer ut i butik?
    Jag prenumererar (ja det här är sista nr) och jag har inte fått tidningen än.

Suck jag har inte råd att åka på symässan -känns jättetrist. Hade tänkt fara men ibland blir det inte som man tänkt.
    Nåja vad är väl en bal på slottet.......
  • plura
    Ogabinne skrev 2010-10-17 00:05:43 följande:
    www.onepiece.no/store.php?cPath=136&language=...

Skitfula! Men jag tänkte att en sådan skulle vara supermys att lunka runt i hemma med raggisar i vinter. Men inte för det priset! Kanske att jag försöker mig till en egen...
    Åh en sån skulle jag lätt kunnat köpa (om jag haft råd då) tyckte de var grymma
    Visade maken och han skulle också kunnat tänkt sig en -den med norsk flagga. Han jobbar ju där och ville nog glida runt på kvällskvisten i en
  • plura
    Knastroll82 skrev 2010-10-19 08:18:24 följande:
    Det är jätteenkelt!
    Du ritar upp precis hur du vill ha dina lappar, mailar över förslag, de återkommer med korrektur som du får kontrollera och bekräfta (eller ändra om du inte är nöjd), sen skickas korren till väveriet (i kina), vävs och skickas.
    Tog runt en månad för mina att skickas, och än hart de inte anlänt. Frakten från kina kan ju ta upp till tre veckor.

Vill du ha hjälp med designen så hjälper jag gärna till.
    Ok tack
    Bäst att sätta igång så man får dem innan jul -kan vara kul att kunna ha "märket" på några julklappar.

Var in och kollade -jättefina lappar ni hade Knastroll, AK och mjoe (såg jag också). Kanske fanns det nån till här som har lappar på G, men då missade jag dem.
  • plura

Finns det nån bra sida för att se på olika typsnitt, ska beställla namnlappar -äntligen.
    Har googlat men får upp så mycket konstigt då -typ Mina namnband fast några fler typsnittsalternativ.

• plura

Tack för svaren om typsnitt -tyvärr så har vi nog inget på datorn just nu -när den la av senast så "tömdes" den på ett antal program för att inte vara så fruktansvärt seg.
    Ska kolla andra datorn (som barnen sitter vid ibland) om inte iallafall word finns där.
    Annars får det väl bli nåt enkelt (läs tråkigt)
    Från att ha velat med lappar så länge är jag nu supersugen på att skaffa.

Tycker E-slöjds interlock är underbar, det som är lite trist är att de inte har alla de färgerna som jag har hemma som tygprover -vill verkligen ha några av de färgerna istället
    Skulle vara kul om de kunde färgmatcha och ha några olika bredder på ränderna -då smalrandigt funkar sådär (enligt mig) på större plagg.

Tinni:
    Fin bakelse -kom precis på att där har man några julklappstips -mat i tyg eller garn.
    Ja nu måste jag ju bara ha snygga namnlappar att sy på också ;) 

• plura

Frida:
    Snygg -var kommer tyget ifrån?
    Skulle verkligen behöva sy mig en ny väska, fast det ligger väl en bit ner på priolistan.

Ska ta turkosa namnlappar -tänkte göra sådana man viker och syr i sömmen, men hur stor ska man göra dem egentligen och ska jag ta vit text på ena sidan och svart på andra eller en färg istället för svart?
    Hade först en mer avancerad variant som jag skissade på, med lite mönster och fler färger, men kom fram till att "less is more" iallafall första gången man beställer

• plura
    tinni78 skrev 2010-10-20 13:18:06 följande:
    Är det någon som använder Stoff & stils stretchjersey som annat än mudd?
    Jag har inte provat annat, men när man ser deras "miljöbilder" så verkar de själva använda den till tröjor bla.
  • plura

Holy säger jag bara -hormailar  och myspyssajter *asg* 
    Vilken start på morgonen och shit Kaja barnarbete -verkar som att sytråden spinner i en helt annan riktining än vanligt  

Knastroll:
    Förstår din oro -har varit där, men den var ofarlig. Du ska se att din också är det.
    Fick du tid snabbt? Här var de faktiskt snabba med det och sånt är skönt när man oroar sig.
    Håller tummarna.
    (you got mail) 

Appropå mössor så finns det faktiskt gott om dem här också. Då bor jag i byggd där man knappt tar på sina barn annat än de stora kedjorna.
    Jag lägger absolut ingen värdering i det, men då jag själv tycker att det är kul med barnkläder så tittar jag såklart på vad andras barn har på sig också.
    Så jag är lite förvånad över mössfenomenet, men då jag frågat var de köpt den så har jag fått svaret -present från svägerskan eller mormor (på semestern typ) 
    Brukar försöka spana in namnlappen -utifall att det är nån man känner igen

• plura
    sarahl skrev 2010-10-21 09:51:32 följande:
    någon här som skall till älvsjö på syfestivalen den 5:e
    Inte jag -tyvärr *surar*
    Hoppas vara stadd vid kassa till våren -för då kommer jag!!!!!!!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd