• plura

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Jag ska inte åka -tyvärr.
    Då jag inte var i våras, så var jag ju supersugen. Speciellt då helgen så lämpligt låg på barnens höstlov.
    Men finns inte pengarna, så är det inte så mycket att göra. Fast jag ska ha den i mina tankar och kräva barnfri sytid, som kompensation
    Sen har jag en massa fin tråd nu och går "i väntans tider" efter mina namnlappar från WWL.
    -Så det är ju inte synd om mig precis  

• plura
    Ogabinne skrev 2010-11-01 19:40:44 följande:

Nähe, vilken nitlott, ingen symaskin vann jag iaf. Jag har sån jäkla otur i utlottningar och tävlingar, aldrig i hela mitt liv har jag vunnit, ändå anmäler jag mig rätt flitigt till diverse tävlingar. Och ingen kärlek har jag. Har jag missat nått??

Attans -jag vann inte heller.
    Hade inte varit fel, då min inte precis spinner som en katt.
    Jag är lite periodare när det gäller tävlingar, men nån dregglis och nåt fint garn har jag faktiskt vunnit -fast från bloggare då.
    Hmm du kanske inte ser tyget, för tråden -hugg på symässan kanske?
  • plura
    Pumpalicious skrev 2010-11-02 16:34:37 följande:
    Helt OT men måste få dela med mig lite av min knasige snart 3åring.

"Min rumpa luktar illa. Jag vill inte vara med honom!"

• plura
    Ogabinne skrev 2010-11-02 12:49:38 följande:
    Åh vad tråkigt! Jag tycker alla borde använda sig av samma nyanser som JNY gör. Så man kan matcha ordentligt! Stör mig så på att nyanserna ska skilja!
    Håller med, oftast så syr jag med avvikande färg på mudd eller mörk på ljust plagg. Men ibland vill man ju ha helt matchat och det är trist att de inte finns alla gånger.

Dottern älskar lila och även om jag tänkt färga en del av hennes rosa och vita kläder, så undrar jag om nån sett lite fina lila tyger?
  • plura

Ja oj Jny hade ju en del lila -hade missat det
    Nån som sett de lila fordonen -är de som färgen i shopen eller är de mer som "vanlig" lila?
    Har aldrig handlat från Jofotex -ska spana in dem lite mer.

Nån som köpt féer och monstertrucks från Znook?
    Och hur ubderbart såg inte elefanterna i petrol ut att vara.
    Nej nu surar jag verkligen över att det inte blir nån syfestival för min del till helgen
    Hade varit kul att fått klämt och sett en del tyger live och chans att matcha. Även om man inte har råd att köpa allt på plats, så vet man tills det är dags att beställa. 

• plura
    Pumpalicious skrev 2010-11-04 09:11:31 följande:
    Visst skulle man få 1 meter tyg från JNY i utbyte mot en biobiljett av filmen: Det finns inga känslor i rymden?
    Jag var och såg den igår, riktigt bra film!
    Ja jag såg det -riktigt bra deal =)

Gillade inte heller nya djungelmotivet och som nån sa inte farmer heller och inte flodhästarna heller -tråkig sy-entusiast?
    Eller har jag bara nåt emot djur? ;)
    Däremot så gillar jag faktiskt Meandis uppradade djurmotiv och Småfolks "hallogena" djur -så det är nog bara de här tygerna som inte funkat.
    Tur är väl det, habegäret på fina tyger är stort nog
  • plura
    Pumpalicious skrev 2010-11-04 09:01:38 följande:
    Jag köper mina från www.gladagrodan.se
    har sett att det finns lite på tradera med men några andra ställen har jag inte hittat.

Man får prova sig fram lite i början så man har exakt rätt värme på strykjärnet, efter det är det bara tuta och köra!
    Jättefina -fast lite dyra *säger hon som karvat i potäter"
    Synd att alla som säljer tryck (oavsett metod) ska var just så dyra.
    Nån som sett nåt väldigt prisvärt alternativ? snälla länka
  • plura
    Pumpalicious skrev 2010-11-04 09:58:31 följande:
    Har du en bläckstråleskrivare kan du ju alltid skriva ut dina egna motiv med
    Nej, men jag känner en som känner en som..
    Borde som sagt finnas nån i närmsta bekantskapskretsen som har.
    Är det då man har ett speciellt papper som man skriver ut på?
    Eller hur funkar det? *funderar* 
  • plura
    Mimmi 71 skrev 2010-11-04 09:58:07 följande:
    Nu för tiden så kommer det ut så ruskigt många olika mönstrade trikåer så man kan inte köpa allt heller och då är det ju br att man inte tycker om allt Tidigare så var det ju nästan bara Jofotex och Jny som hade dessa tyger.
    Ja jag kommer ihåg hur jag googlade, för att hitta det fina molntyget.
  • plura
    Pumpalicious skrev 2010-11-04 10:08:59 följande:
    Ja, jag tror det heter "transferpapper" och finns hos Clas Ohlsson. Har inte testat själv dock.
    Ja det låter bekant -får luska lite efter fungerande skrivare.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd