Sytråden spinner vidare - lila tråd
-iiiiiiiiiiiiiiiiiii!
S&S katalog låg i brevlådan nu när jag kom hem.
-Kvällslektyr
-iiiiiiiiiiiiiiiiiii!
S&S katalog låg i brevlådan nu när jag kom hem.
-Kvällslektyr
plura: hösten kom fort så här måste också göras mössor, jag föredrar modellen med ett kors upptill för rundare form. Eller det är vad min äldsta föredrar iallafall :)
Hur ofta smörjer ni/ rengör overlockermaskinerna. Jag brukar dammsuga lite försiktigt ibland men har aldrig smörjt, är det något man bör göra regelbundet eller ? Och måste man lämna in maskinen (huskylock s15) om man ska byta båda knivarna?? Verkar ju inte gå att få tag på knivar någonstans...
Måste fråga om nån sett röd och vit randig jersey, med lika breda ränder nånstans?
Nu vill jag att barnen ska gå och lägga sig så att jag kan få sy! Har ägnat mig åt att jaga dem runt byn *trött*
Blir galen på denna tidsbrist.
Tyvärr så lär jag väl somna samtidigt som dem, då jag varit uppe (ofrivilligt) sen 5 i morse (maken for tidigt och jag kunde inte somna om)
Kanske skulle man börja gå upp riktigt tidigt en par mornar i veckan för att klippa, pressa och nåla
Efter att ha rensat ur alla för små och trasiga kläder, nu inför hösten så behöver jag verkligen komma igång, om jag ska kunna hålla mitt löfte om att inte köpa nåt till barnen -som jag själv kan sy.
Jag kämpar desperat med att få tillbaka sylusten. Den är bara borta… Skulle behöva sy lite både till mig själv och barnen och jag har MASSOR med nya mumsiga tyger. Men det går inte….
För ett tag sedan så härjade min man med trappan till övervåningen, vilket gjorde att det var svårt att komma upp till övervåningen, men nu har han byggt en jättefin tillfällig trappa, så jag kan inte skylla på det längre.
Men, jag virkar i alla fall. Häromdagen blev jag klar med en jättefin rosa sjal i spetsmotiv som har tagit hela sommaren att göra. Säkert 60-80 timmar (=lite större än ett syprojekt). Och ändå så har jag blivit helt galen i detta, så nu har jag börjat på ett monsterprojekt till dottern. Det är också uppbyggt av rutor och när jag räknade lite snabbt så lär jag nog behöva en sisådär 200 rutor. Så, med lite tur så KANSKE jag hinner bli klar till hennes födelsedag i Mars… Men, då får jag nog ligga i….