Ullerull skrev 2010-08-31 12:43:27 följande:
Idag blir det tre klänningar, alla med röda detaljer så då gör jag alla på en gång medan cp:n är trädd. Jag är nykär i klänning och byxmodeller med knytband på aglarna, å vad de blir fina och praktiska, man kan ha både långärmat och kortärmat under eller inget på sommaren..
MEN..jag har en liten ettårig hjälpreda här hemma som saktar ner arbetet en smula, allt tar hon, mönster, saxar, trådrullestativet med alla dessa vackra färger når hon ju givetvis, och vilja som inte är av denna värl galen blir hon när jag tar av henne sakerna. Det var lättare i våras nä hon inte var så stor...En knägris är hon också, det funkar dåligt att ha henne i knät när jag syr tycker jag. Å vilka värdsliga problem :o)
Har precis samma (världsliga) problem här hemma *suck*
Nyss gick 2 åringen till attack för att jag satt vid datorn. Hon brukar vilja klippa i mitt tyg -inte det hon fått tilldelat sig. Bäbis ålar runt i hela huset och jag som brukar ha hall eller vardagsrumsgolv som klippbord lyckas inte nnåt vidare med sömnaden just nu.
Bara bäbis blir frisk så ska jag försöka få till 2 lite längre sovperioder på honom.
peppar, peppar...