• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • ängeln83

I helgen ska vi äntligen åka och klämma på Ozonen, tror jag bestämt mej för färgen Candy Pink, ska även köpa fotsack, vad tror ni om att köpa en svart eller blir det snyggast med samma färg som vagnen?

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Coca cola light

Nu har jag varit i kontakt med både Babyproffsen och Babyland i närheten av där jag bor. Ingen vill ta in en Ozone så jag har ingen vagn att klämma och titta på. Nu undrar jag om dessa affärer tror att det kommer att bli mycket problem med just den modellen eftersom de inte tar in den. Jag kunde visserligen få beställa den men jag vill ju inte köpa grisen i säcken. Andra alternativet är att köpa en nitro men jag är rädd att min son kommer att växa ur den snabbt.

• t0va
    Coca cola light skrev 2010-05-13 11:32:13 följande:
    Nu har jag varit i kontakt med både Babyproffsen och Babyland i närheten av där jag bor. Ingen vill ta in en Ozone så jag har ingen vagn att klämma och titta på. Nu undrar jag om dessa affärer tror att det kommer att bli mycket problem med just den modellen eftersom de inte tar in den. Jag kunde visserligen få beställa den men jag vill ju inte köpa grisen i säcken. Andra alternativet är att köpa en nitro men jag är rädd att min son kommer att växa ur den snabbt.
    Du kanske kan lägga upp en tråd på forumet och se om det finns någon som har en sån vagn i närheten av dig som du kan få klämma på.

Varför tror du att sonen växer ur nitron, är inte ozonen mindre i sitsutrymmet än nitron?
  • Coca cola light
    t0va skrev 2010-05-13 11:40:36 följande:
    Du kanske kan lägga upp en tråd på forumet och se om det finns någon som har en sån vagn i närheten av dig som du kan få klämma på. Varför tror du att sonen växer ur nitron, är inte ozonen mindre i sitsutrymmet än nitron?
    Jag har ägt en City jet med samma sittdel och där fick en treåring plats utan problem, men kompisens son växte ur city crossen på ett år så det är av dessa anledningar jag gissar att ozonen klarar ett större barn.
  • t0va
    Coca cola light skrev 2010-05-13 11:55:36 följande:
    Jag har ägt en City jet med samma sittdel och där fick en treåring plats utan problem, men kompisens son växte ur city crossen på ett år så det är av dessa anledningar jag gissar att ozonen klarar ett större barn.
    aha, jag har ingen aning, har bara kollat på dem i butiken men det verkar ju finnas andra som har testat bägge vagnarna så du kanske kan få svar på den frågan i alla fall. Tråkigt att de inte tar in vagnen så du kan klämma och känna.
  • Fru T
    Coca cola light skrev 2010-05-13 11:55:36 följande:
    Ja har ju nitron å min dotter är 11 månader å hon har goooott om plats i den sittdelen, skulle lätt kunna tänka mig att hon kan åka i den tills hon är tre... men nu ska ja ju inte ha kvar den utan köpa en scooter..

Folk har välldigt olika uppfattning om storlekar på vagnars sittdelar har ja märkt

JAG tex tycker ozonens sittdel ser trängre ut än nitron men har ju inte kickat så mycket på den för ja tycker den är såå gräsligt ful det där med ergonomisk sittdel är inte min smak...
  • Coca cola light

Nu har en Babylandbutik erkänt för mig att de inte vågar ta in ozonen för de är rädda för att den ska få samma problem som city jeten. Detta får mig att tveka rejält och imorgon åker jag och tittar på en Nitro istället. Om det blir köp eller ej är inte helt klart dock. Har inte fastnat för någon färg och är rädd att 2011 års färger kommer att vara gudomliga.

• Fru T

meeen va seegt det va på blocket den här gången då, har fått ett mail å det va för två dar sen från nån som frågade om det fanns kvitto kvar på vagnen.

Ja svara å skrev att ja självklart, det finns både kvitto och garanti (det står även det i anonnsen) å sen har ja inte fått nå mer svar...

vadå ville han bara ha en vagn utan kvitto eller... konstiga människor!

• ängeln83
    Fru T skrev 2010-05-13 13:06:12 följande:
    meeen va seegt det va på blocket den här gången då, har fått ett mail å det va för två dar sen från nån som frågade om det fanns kvitto kvar på vagnen.Ja svara å skrev att ja självklart, det finns både kvitto och garanti (det står även det i anonnsen) å sen har ja inte fått nå mer svar...vadå ville han bara ha en vagn utan kvitto eller... konstiga människor!
    Ja folk verkar inte vara så köp glada just nu
    Jag la precis ut våran P&T på Blocket, hoppas verkligen det trillar in någon köpare, är ju lite begränsat när det är en syskonvagn också.
    Vill ju sälja den NU så att vi kan beställa den nya vagnen.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • t0va
    Coca cola light skrev 2010-05-13 12:57:42 följande:
    Nu har en Babylandbutik erkänt för mig att de inte vågar ta in ozonen för de är rädda för att den ska få samma problem som city jeten. Detta får mig att tveka rejält och imorgon åker jag och tittar på en Nitro istället. Om det blir köp eller ej är inte helt klart dock. Har inte fastnat för någon färg och är rädd att 2011 års färger kommer att vara gudomliga.
    Jag är inte så uppdaterad, vad var det för problem med cityjet? Har en vän som funderar på att köpa ozone istället för nitron för hon tycker den ser snyggare ut.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5