Inlägg från: Coca cola light |Visa alla inlägg
  • Coca cola light

Emmaljunga tråd, Vol 5

Är lite sugen på att sälja min BT syskonvagn och min Brio Nova och köpa mig en ozone. Jag har tittat på bilderna och blir lite fundersam om det verkligen går att använda en ståbräda till vagnen. Det står att det går, men när barnet ligger i fullt liggläge ser det ut att bli svårt med en bräda. Har någon testat med bräda till ozonen?

• Coca cola light
    eec82 skrev 2010-05-08 10:59:58 följande:
    å har precis laggt ut min nitro till försälning. Kommer nog sakna den en gnutta i sommar men tänker köpa mig en ny till hösten igen då de nya kommer in. :) Tror ni 3800:- e för mycket begärt med åkpåse å fotsack?
    Varför ska du sälja den nu och köpa en ny till hösten?
  • Coca cola light

Är det någon som har en bild på en ihopfälld Ozone?

Min butik hade inte vagnen hemma så jag kommer att behöva åka en bit för att se den live. Tycker ni att man borde kunna pruta med något tillbehör om man ändå väljer att köpa den i en affär som inte har den hemma?

• Coca cola light
    eec82 skrev 2010-05-12 15:17:06 följande:
    ja sålde min 10 för 3500:- men fotsack å åkpåse. Men hade kunnat få mer men orkade inte ha annaonsen ute, hatar att de ringer folk å ska pruta å pruta osv. Ett tips till alla som tänker handla barnvagn, i helgen har barnens hus handla för 250 kr få 50 kr tillbaka att handla annat för. Gäller allt i hela butiken. Dock har man bara 1 månad att handla för de checkarna man får, men de kan man väl lätt sätta sprätt på. Gäller handpenningar med, man kan välja att betala hela beloppet å på så sätt få tillbaka en peng å handla annat för. Bara ett tips 10 barnens hus kommer köra den kampanjen. Vet inte om de gäller någon babyland butik med. Men gäller enbart lördag å söndag.Tänker själv boka en dubel UJ, e synd att de nya Emmaljungorna inte presssenterats då hade jag köpt mig en 2011 års nitro med. :) Någon säljare i tråden som ska ner på deras minivisning i sommar? Den på fabriken?
    Tack för tipset. Vet du om Uppsala kommer att köra denna kampanj? Är så sugen på en Ozone och då skulle jag ju kunna få ett vindskydd och en ny skötväska för checkarna. Eller borde man vänta tills 2011 modellerna kommer? Åh, vilket jobbigt ilandsproblem jag har.
  • Coca cola light

Nu har jag varit i kontakt med både Babyproffsen och Babyland i närheten av där jag bor. Ingen vill ta in en Ozone så jag har ingen vagn att klämma och titta på. Nu undrar jag om dessa affärer tror att det kommer att bli mycket problem med just den modellen eftersom de inte tar in den. Jag kunde visserligen få beställa den men jag vill ju inte köpa grisen i säcken. Andra alternativet är att köpa en nitro men jag är rädd att min son kommer att växa ur den snabbt.

• Coca cola light
    t0va skrev 2010-05-13 11:40:36 följande:
    Du kanske kan lägga upp en tråd på forumet och se om det finns någon som har en sån vagn i närheten av dig som du kan få klämma på. Varför tror du att sonen växer ur nitron, är inte ozonen mindre i sitsutrymmet än nitron?
    Jag har ägt en City jet med samma sittdel och där fick en treåring plats utan problem, men kompisens son växte ur city crossen på ett år så det är av dessa anledningar jag gissar att ozonen klarar ett större barn.
  • Coca cola light

Nu har en Babylandbutik erkänt för mig att de inte vågar ta in ozonen för de är rädda för att den ska få samma problem som city jeten. Detta får mig att tveka rejält och imorgon åker jag och tittar på en Nitro istället. Om det blir köp eller ej är inte helt klart dock. Har inte fastnat för någon färg och är rädd att 2011 års färger kommer att vara gudomliga.

• Coca cola light
    Miew skrev 2010-05-15 21:24:36 följande:
    Jag undrar hur mycket plats en scooter tar i bilen(saab 9-5) eller om jag ska skaffa mig en softy istället. 12 månaders tjej som ska ha i sommar när vi åker till skara, kolmården och liknande. Har nu en emmaljunga hiker 03 som jag ÄLSKAR mer än nån annan vagn, går alltid tillbaka till den( och enligt sambon finns det ingen som provat så många andra vagnar som jag )
    Är din dotter bara 12 månader skulle jag hellre ha valt en Scooter. Mer ombonad och med ett ordentligt liggläge. Har jag möjlighet kan jag fota vår scooter i min 9-5 imorgon.

Är inte Hiker och Scooter ganska lika?
  • Coca cola light
    Miew skrev 2010-05-16 11:48:06 följande:
    Hikern är mer lik city crossen enligt mig. Jag vill ha en smidigare och mindre vagn som vi kan ha i sommar bara. Men en scooter kanske är det bästa då. Finns ju en del på blocket så det gäller bara att hitta färgen jag vill ha Skulle vara jättesnällt med en bild
    Har inte lyckats fota idag men gör ett försök imorgon.
  • Coca cola light

Usch och fy för deras nya logga på vagnarna. Vem vill ha en åsdan på sin van? Ser ut som ett fånigt klistermärke. Håller även med att de var väldigt lika cresentvagnarna och de är ingen positiv sak enligt mig. Jag tyckte dock att den bruna var väldigt snygg.

• Coca cola light

Jag måste säga att jag tycker färgerna var riktigt gräsligt fula på de nya vanarna. Synd, men tur för då blir jag inte lika sugen på en ny vagn.

• Coca cola light
    Karo Lina skrev 2012-08-01 15:36:06 följande:
    Hej Hej!
    Köpte min första Emmaljunga igår, en beg Duo Edge med sportchassi. Är supernöjd förrutom att jag tycker hela chassit lutar mot mig när jag kör, skulle vilja att det var mer upprätt. Sonen lutar ju ner mot fötterna. Ska det vara så eller kan man justera detta på något sätt? 
    Så upplever jag alltid att Emmaljungas vagnar gör, men din kanske gör det mer än normalt.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5