• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • eec82

å kikade på spidern idag blev så besviken, blir ingen blå spider för mig som jag tänkt. Någon mer som kikat på den gillade ni den?

• Salamina
    eec82 skrev 2010-05-06 20:14:10 följande:
    å kikade på spidern idag blev så besviken, blir ingen blå spider för mig som jag tänkt. Någon mer som kikat på den gillade ni den?
    Var tidigare helt inne på spidern, men jag tycker inte om ur dom gjort om den. Så jag har precis köpt en brio sitty istället. Har dock kvar citycrossen ett tag till.
    Mamma till Sibelle 090316
  • eec82
    Salamina skrev 2010-05-06 20:18:18 följande:
    Var tidigare helt inne på spidern, men jag tycker inte om ur dom gjort om den. Så jag har precis köpt en brio sitty istället. Har dock kvar citycrossen ett tag till.
    blev en sitty hör med. :) Va så bra pris nu på kampanj. Tog en blå sitty för att kompensera det lite. Inte lika fin men skönare att köra.
  • Salamina
    eec82 skrev 2010-05-06 20:20:08 följande:
    blev en sitty hör med. :) Va så bra pris nu på kampanj. Tog en blå sitty för att kompensera det lite. Inte lika fin men skönare att köra.
    Här blev det en Rosa :)
    Mamma till Sibelle 090316
  • t0va

Kollade på vagn idag igen, är helt såld på Nitron men så osäker på hur vi ska göra med lift. Vi vill inte ha citykorg det är vi säkra på, men så pratade vi om hårdlift för den skulle vara så mycket större än mjukliften, men när vi tittade på dem så kändes mjuklift vettigare.

Jag är inte helt förtjust i quadroliften, den känns så klumpig, tittade lite på en annan modell vet inte om det var babyproffsens egna. Den var lite smidigare.

Någon som har tips på andra liftar som kan funka i nitron, drömmen skulle vara en enkel mjuklift där man kan ta bort lockdelen helt och sen ha på den när det är lite kallare.

Tror vi ändå kommer köra med åkpåse sen så det känns lite overkill med quadron. Så svårt det här är att välja och få ihop det.

• pergotezzie

ett tips, ta inte sunset. ni som har dom här klara färgerna kommer få problem med småkryp då dom dras till färgerna.

jag köpte en nitro city i sunset tyg och kunde inte ens gå 50 meter innan hela vagnen var full med knott och småkryp.

sålde den fort kan jag säga.

sunset lime och den knallblå har jag hört är värst-

• stor grön drake
    t0va skrev 2010-05-06 20:53:01 följande:
    Kollade på vagn idag igen, är helt såld på Nitron men så osäker på hur vi ska göra med lift. Vi vill inte ha citykorg det är vi säkra på, men så pratade vi om hårdlift för den skulle vara så mycket större än mjukliften, men när vi tittade på dem så kändes mjuklift vettigare. Jag är inte helt förtjust i quadroliften, den känns så klumpig, tittade lite på en annan modell vet inte om det var babyproffsens egna. Den var lite smidigare. Någon som har tips på andra liftar som kan funka i nitron, drömmen skulle vara en enkel mjuklift där man kan ta bort lockdelen helt och sen ha på den när det är lite kallare. Tror vi ändå kommer köra med åkpåse sen så det känns lite overkill med quadron. Så svårt det här är att välja och få ihop det.
    men blir inte både quadron och mjukliften åkpåsar om man tar bort bottenplattan? Det blir ju min ca 100 år gamla duolift. Har aldrig sett någon mjuk/duolift där man kan ta bort locket helt, man ska ju inte bära dem "öppna" vad jag förståt då kanterna är ganska låga.
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • t0va
    stor grön drake skrev 2010-05-06 21:04:24 följande:
    men blir inte både quadron och mjukliften åkpåsar om man tar bort bottenplattan? Det blir ju min ca 100 år gamla duolift. Har aldrig sett någon mjuk/duolift där man kan ta bort locket helt, man ska ju inte bära dem "öppna" vad jag förståt då kanterna är ganska låga.
    jodå den blir en åkpåse sen, men jag tyckte den kändes hård och klumpig, ska titta lite mer i helgen. Kanske bara som jag fick uppfattningen nu. Känner mig bara mer och mer förvirrad ju mer jag tittar i affärerna.

Ni som använt quadron som åkpåse funkar den bra som åkpåse?
  • Gyllan

Hej. Undrar om det är någon som vet om det bara går att köpa själva sittdelen till Ozone City? Vad kostar den i så fall? Har redan ett Nitro Chassi och funderar på att ha Ozone längre fram som lite smidigare sittvagn till dottern.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5