Inlägg från: Salamina |Visa alla inlägg
  • Salamina

Emmaljunga tråd, Vol 5

eec82 skrev 2010-05-06 20:14:10 följande:
    å kikade på spidern idag blev så besviken, blir ingen blå spider för mig som jag tänkt. Någon mer som kikat på den gillade ni den?
    Var tidigare helt inne på spidern, men jag tycker inte om ur dom gjort om den. Så jag har precis köpt en brio sitty istället. Har dock kvar citycrossen ett tag till.
    Mamma till Sibelle 090316
  • Salamina
    eec82 skrev 2010-05-06 20:20:08 följande:
    blev en sitty hör med. :) Va så bra pris nu på kampanj. Tog en blå sitty för att kompensera det lite. Inte lika fin men skönare att köra.
    Här blev det en Rosa :)
  • Salamina
    t0va skrev 2010-06-13 20:11:49 följande:
    du kan inte ha en fårfäll i, det ska ju ge lite svalka. Har inte testat själv  men många skriver att de har en fäll i på sommaren.
    Jag hade en lammfäll i citykorgen förra sommaren. Den höll henne sval. Och i vintras hade jag den i sittdelen, då blev det varmt o skönt istället. En väl värd investering 
  • Salamina
    jenny b skrev 2010-06-18 18:12:58 följande:
    behöver hjälp då personalen på mitt lokala babyproffs hade noll koll

spidern, vill höra ris och ros

tittade på en svart spider med lite mönster i tyget ( typ djur!!??! ) vad heter den färgen? hittar den inte på EL:s hemsida?

sen skavallrde nån om att brios sufflet ( till sittyn) passade på spidern? nån som vet?

snälla, svara mig..... 
    På babyproffsen sa dom att Brios och Emmaljungas suffletter passar till varandras vagnar, bara att Emmaljungas är 200:- dyrare.
  • Salamina

Hur har ni gjort som har fått barnen relativt tätt?
    När Sibelles får sitt nya syskon i januari kommer hon att vara 22 månader.
    Jag vill inte ha syskonvagn, utan ståbräda eller syskonsits.(Jag har en CC-09)
    Vilket har ni föredragit?

• Salamina
    Zelmilainen skrev 2010-09-07 17:20:06 följande:
    det verkar som att vi kanske får köpa en el 2011 iaf... *L*
    Stort Grattis!!!!!!!
    Mamma till Sibelle 090316, en ny liten krabat på väg med BF 110117
  • Salamina
    linn78 skrev 2010-09-07 19:59:40 följande:
    hej, jag har köpt en beg nitro city med syskonsits. Nu fundrar jag på vad jag ska använda för regnskydd till sonen när han sitter i syskonsitsen? Hur har ni andra gjort? Jag vill få tag i en regnponcho för barn men hittar inte någonstans... 
    Vi provade vår CC i butik med syskonsits nyligen. Och vi tänker använda orginalregnskyddet på vagnen och en regnjacka med luva till Sibelle, som kommer att vara ganska oskyddad i syskonsitsen. Men jag brukar undvika att gå promenader när det regnar, och tänker fortsätta med det. Då tror jag att det räcker, hon i butiken ryckte också att det verkade rätt ok. Men att gå en långpromenad i ösregn med syskonsits är nog inte att rekommendera Flört
  • Salamina
    linn78 skrev 2010-09-07 20:26:31 följande:
    nej, våra turer i ett eventuellt regn blir lämning och hämtning på dagis och jag kan ju inte bara strunta i att hämta den store bara för att det regnar, eller tror ni dagis godkänner den bortförklaringen?Skrattande men en vanlig regnjacka i några storlekar större täcker kanske tillräckligt?
    Nej, dagis köper nog inte det Glad
    Jag tänker som du, en lite större regnjacka, som jag alltid kommer att ha i vagnen utifall att. När den är i lite större storlek är det ju lättare att få på snabbt också.
  • Salamina
    Saraia skrev 2010-10-04 13:07:57 följande:
    nån som har e-lungas skötväska??? style o exclusive ser ju fina ut!
    Jag har en svart skötväska exclusive. Är jättenöjd. Förutom att den är snygg så är den stor, rymlig och har många bra fack.
  • Salamina
    eec82 skrev 2010-12-01 14:30:12 följande:
    Å idag hämtade jag ut min fina nitro pp black/blue är så nöjd. En lift med i de nya "fluff" tyget som e ljust å inte lika fluffigt. haha svårt att beskriva. HAr monterat på syskonsitsen å Emil verkar tycka om att åka där i, iaf den lilla testrundan han fick nu.

Nu längtar jag tll måndag då bebisen kommer. =)
    Var och inhandlade syskonsits till min CityCross Prolime-09 på babyproffsen igår. Min bebis är dock inte beräknad förrän i mitten på Januari, men känns bra att vara förberedd .Sibelle verkar också tycka att det är kul i syskonsitsen :), har även testat med henne i vagnen bakom sitsen.

Jag tycker att det blir trångt och bökigt att få i Quadroliften  med sitsen på, och jag har iof inte heller behov av alla dess funktioner, så jag har beställt en vanlig mjuklift i annat märke istället. Gjorde misstaget att köpa en äldre Emmaljunga mjuklift på blocket.
    Den var alldeles för stor. Sibelle som är 20 månader ligger raklång i den och har det rymligt :)
    Så just nu har hon den och leker i . Hon tycker det är jättekul att bli buren i liften :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5