Inlägg från: Salamina |Visa alla inlägg
  • Salamina

Emmaljunga tråd, Vol 5

Salamina skrev 2011-05-26 09:52:58 följande:
    Jag har för tillfället  BÅDE CityCrosen med syskonsits på + en Graco sulky i bagagen, funkar det också ;)
    Fast vi har en V70 iofs. Sulkyn är alltid i bilen för att sätta babyskyddet på, och CC är i bilen när vi åker till djurparken och diverse utflykter. Sen har jag alltid min Babybjörn air med också, den är smidig att alternera med. Har hänt någon gång att storasyster vill åka sulky i affären (ovanligt för hon vill oftast gå) och då får lillasyster åka babybjörn istället ;)
    Jag tycker att det låter bökigt med  adaptrar hit och dit.....
    CityCrossen, stavade fel Tungan uteObestämd
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • Salamina
    t0va skrev 2011-05-26 10:21:43 följande:
    Vi köpte vårat begagnat av en vän så det blev inte så dyrt, däremot ifall vi hade köpt nytt så skulle jag nog valt något billigare. 

I alla fall emmaljungas babyskydd gick att sätta i sittdelen på vagnen också så man slapp byta mellan sittdel och babyskydd. Jag är gravt allergisk mot paraplysulkys så någon sådan har vi inte testat. Sätter ni babyskyddet direkt på eller klickar fast som på en vanlig vagn? 
    Jag har en Graco Mirage sulky (ej paraply), och babyskyddet klickas smidigt fast på lekbrickan med fotsidan åt sufletten. Så det är bara att fälla upp vagnen med en hand och sätta dit babyskyddet :)
    Skulle aldrig använda den som "vanlig vagn" även fast det är fullt liggläge, där finns inget som konkurrerar ut CityCrossen. Gillar inte små snurrande hjul igentligen.
  • Salamina
    Thulo skrev 2011-05-31 19:50:24 följande:
    Nån som vet vad 4 nya hjul till en City cross kostar?
    1000:-
  • Salamina
    KurtCobain skrev 2011-06-07 07:51:38 följande:
    är det någon som har city cross? är ni nöjda med den? är den lättkörd osv?
    Jag har haft min sen maj-09, och jag är supernöjd. Vi tar oss fram överallt med den. Jag tycker att den är lättkörd, och då har jag ibland bägge mina barn i den. Jag monterade dit Emmaljungas syskonsits för några månader sedan, så det finns många möjligher med den Glad
    Det enda med min är varukorgen, men from -10, sågjorde dom om den till det bättre.
  • Salamina
    Salamina skrev 2011-06-07 07:58:25 följande:
    Jag har haft min sen maj-09, och jag är supernöjd. Vi tar oss fram överallt med den. Jag tycker att den är lättkörd, och då har jag ibland bägge mina barn i den. Jag monterade dit Emmaljungas syskonsits för några månader sedan, så det finns många möjligher med den Glad
    Det enda med min är varukorgen, men from -10, sågjorde dom om den till det bättre.
    möjligheter ska det vara. Kom på att det nog är årsmodell-11 som varukorgen är bättre på. De nya modellerna kommer ju efter semestern året före....
  • Salamina

Ska ev inom några dagar köpa en Scooter från 2008. Är det något jag bör tänka på, som det brukar vara problem med? Brukar hjulen behöva bytas ut?

• Salamina
    Salamina skrev 2011-06-14 18:56:53 följande:
    Ska ev inom några dagar köpa en Scooter från 2008. Är det något jag bör tänka på, som det brukar vara problem med? Brukar hjulen behöva bytas ut?
    puffar min fråga
  • Salamina
    micksaan skrev 2011-06-22 21:06:00 följande:
    Såg den också, var ju fin, och inte så dyr heller!

Vi sålde ju vår edge så jag funderar faktiskt på en classic till nästa bebis (när det blir av), med hårdlift, men jag funderar bara om det fungerar att ha EL syskonsits om man har hårdliften? Någon som vet? 
    Hårdlift rekommenderas inte att ha under syskonsitsen. Även quadroliften blev bökig tycker jag, så jag köpte babytravels mjuklift istället och den var supersmidig att ta i och ur med bebis i. Har man däremot tänkt att låta liften ligga kvar i vagnen hela tiden, så går quadroliften, eller Emmaljungas gamla duolift alldeles utmärkt.
    Nu när hon blivit lite större, så har jag bara en lammfäll  istället. Jag använder en babybjön till transport till och från vagnen, så kan jag fortfarande ha händerna fria för att hjälpa stora tjejen nedför trappen.(bor i lägenhet och har barnvagnsrummet i källaren)
  • Salamina
    Nomen skrev 2011-07-01 12:39:11 följande:
    Spidern kom 2010 (hösten 2009), så i 2 "årsmodeller" har den haft ergonomiskt handtag.  Ja om de är smarta så borde de läsa vår tråd de vinner ju ganska mycket på att lyssna på konsumenterna

Men viktgränserna... det kan ju inte vara så att vagnen totalpajar om man överlastar... Jag satte båda mina barn i min scooter (gamla modellen - 20 kg maxgräns) och de väger 13 och 16 kg, och vagnen verkade inte ett dugg bekymrad...
    Spidern har inte funnits så länge. Den kom först ut senvåren 2010 pga massor av ändringar. När katalogen lades ut uppdaterad på nätet sommaren/hösten 2009 såg spidern ut som en softy fast med andra hjul. Sen blev den helt annorlunda. Jag väntade hela våren på att spidern skulle komma ut i butikerna , och när den väl kom blev jag så besviken att jag köpte en Brio Sitty istället.
  • Salamina
    Nomen skrev 2011-07-01 21:56:09 följande:
    Just ja, så var det... men den har väl haft ergohandtag årsmodellerna 2010-2011 va?
    Det stämmer :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5