Inlägg från: Salamina |Visa alla inlägg
  • Salamina

Emmaljunga tråd, Vol 5

Fru T skrev 2010-12-13 20:08:55 följande:
    har nån av er koll på brio? skulle vilja veta vad det är för årsmodell på dagisvagnen som även den ska säljas...

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m56124976.html
    Hör efter i tråden för Brioägare
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49981945.html
    Borde vara större chans att få hjäp där.
    Mamma till Sibelle 090316, en ny liten krabat på väg med BF 110117
  • Salamina
    Fru T skrev 2010-12-13 20:33:02 följande:
    Tack kunde inte hitta den tråden bara..
    Jag har en Brio-sitty också, så jag har även den tråden under mina favoriter Glad
  • Salamina
    stor grön drake skrev 2010-12-13 20:47:46 följande:
    hetsjakten på blocket fortsätter...
    Någon som känner behov av helt nya emmaljunga vagnar?
    www.blocket.se/goteborg/Nya_Emmaljunga_vagnar...
    Känner inte igen modellen, men är inte den vänstra i färgen Camopink?
    Jag hade en citykorg i den färgen, och sista årsmodellen (vet inte om det var det enda)  färgen fanns var på -08:an.
  • Salamina
    Uliise skrev 2010-12-14 13:27:54 följande:
    Det är en Camo beige.
    Ok, jämförde med bilder jag har kvar på Citykorgen (har en i mitt galleri också) och tyckte det såg lika ut.
    Har bara sett Camoolive och Camogrey irl som dom också hade på babyproffsen när jag köpte korgen -09.
  • Salamina
    Becca1986 skrev 2011-01-02 13:49:50 följande:
    tjoho, är helt ny i tråden. Efter att ha kollat på hundra vagnar (känns det som) så känns emmaljunga nitro city helt rätt. Men är det någon som har en sådan som kan berätta lite om den? För och nackdelar? Jag har varit helt inne på en trehjuling innan, men dock känns de flesta lätt ostabila så vill nu ha en fyrhjuling med svängbara framhjul. Vad är den största skillnaden mellan ozone och nitro? Ser ju att de ser lite olika ut, men funktionsmässigt..? Går det att ha ståbräda till nitro cityn? Dottern kommer vara 2,5 ca när syskonet kommer så en ståbräda tror jag är bättre än en syskonvagn. Hittade något test och då fick nitron rätt bra betyg, men så svårt att veta, känner ingen som har en sådan heller så vill gärna höra om era erfarenheter. Tack.
    Om det inte skulle funka för din dotter, så kan man köpa till en syskonsits och montera på först. Det ska vi ha innan det blir dags för ståbräda här. Min dotter kommer visserligen"bara" var 22 mån när syskonet kommer, och är ännu lite liten för ståbrädan.
  • Salamina
    Bobbylina skrev 2011-01-05 09:39:29 följande:
    Hej!

Tänkte höra med er proffs! Är 3700kr rimligt att betala för en begagnad nitro 2010? endast sittdel.
    Tänk också på att en Nitro årsmodell 2010 kan vara utplockad/köpt redan hösten 2009.....
  • Salamina
    katt skrev 2011-01-17 10:23:38 följande:

Hej hej
    jag funderar  på att köppa en emmaljunga då bebisen kommer till sommaren! Vilken ska man köpa då.
    Jag själv  hade bestämt mig för city cross.
    Sedan såg jag

Edge duo komi
    Nittro city 
    mondial duo kombi
     Vilken av dessa som man ska satsa på inte get upphoppet om city cross än

Vi har en CityCross-09.
    Älskar vagnen, den tar sig fram i princip överallt. Rekomenderar att du tar med Citykorg, så det blir svalt för bebis i sommar. Vi hade även en lammfäll i botten (som vi  sen flyttade över till sittdelen), och hon blev aldrig svett.
    Nu när syskonet kommer (vilken dag som helst), så har vi köpt till en syskonsits till dottern(tills hon är redo för ståbräda) och mjuklift till bebis. Så planerar ni ett eventuellt syskon någorlunda tätt, så har vagnen verkligen möjligheter. 
  • Salamina
    Silverhaj76 skrev 2011-01-17 17:35:01 följande:
    Det är just det, att jag vill byta vagn sen! Är lite vagngalen och alltid tyckt om Edgen, även om jag vet att den blir för tung sen!
    Jag kännner precis tvärtom.
    Älskar CityCrossen och vill inte byta ut den. Var inne på ev syskonvagn tidigare i höstas, men blev så glad när det visade sej att det funkar helt ok att "bygga om" CCn. Har iof en Brio Sitty som extravagn, men den kan ju aldrig konkurera ut CCn.
  • Salamina
    Eddam skrev 2011-01-24 09:06:38 följande:
    Jag vet inte hur lång din sambo är men jag är 186 och min man är 193 och vi har en Nitro. Tycker inte det ser löjligt ut när mannen kör, hur det ser ut när jag kör kan jag ju inte avgöra.. Men ingen av oss tycker det är obekvämt att köra, man kan ju höja handtaget rätt högt upp. Sen att barnet sitter rätt långt ner har vi aldrig sett som ett problem, och då har vi ändå ett rätt tungt barn..

Ozone och Nitro har ju samma chassi så det lär väl iinte bli såå stor skillnad på dom?!
    Jag har en CC, och där sitter barnet också lågt. Jag tycker det känns tryggt när tyngdpunkten är så lågt ner med tanke på stabiliteten i vagnen då barnet blir tyngre. Sätter man på Citykorgen, så hamnar den högre upp än sittdelen.
  • Salamina
    t0va skrev 2011-01-24 21:04:27 följande:
    Jag ska ev. skicka citykorgen, håller på att få den såld. Hur är smartast att skicka, någon som vet hur de kommer från emmaljunga om babyaffären kanske har någon kartong över. 

Jah har fällt ihop den i alla fall men funderar på vad som kan vara lämpligt att paketera in den i.  
    När jag sålde min, så packade jag den i 2st kartonger som skar av lite (typ flyttkartonger). Jag tejpade ihop dom på mitten så det blev till en kartong i lagom storlek. Jag bäddade in korgen i papperspåsar och  fyllde även upp tomrummen i kartongen med det. Den gick från Norrköping-Göteborg med DHL och kom fram i helt oskadat skick.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5