• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • eec82
    Tokfrjant skrev 2010-05-09 00:10:40 följande:
    Okej, nej.. Buss åker jag inget, de går inte så ofta här så det blir att vi tar bilen om vi ska någonstans, eller så går vi en härlig promenad till byn om man ska handla lite mat :) Snön är jag också lite orolig för, borde bli lite stadigare eftersom vagnen är tyngre men jag vet inte om det blir bättre egentligen ^^
    tänkte att det blir jobbigare då det blir tyngre då den trycker ner mot marken, svårare att hålla vagnen uppe på svåra ställen å köra den på bakhjulen. Hade tyckt den var super om den hade vändbart handtag så man kunde kört de stora hjulen fram ibland. Men man kan inte få allt. ;)
  • t0va

Sen kanske det är ett alternativ att köra en Nitro när det inte är snö just för att det blir lättare att svänga och ev. köpa något begagnat till vintern om det behovet kommer. vi funderar på att göra så om det nu blir en sånhär helvetisk vinter i år igen och de inte skottar. Fast om det inte är skottat så går det kanske lite på ett ut, trögt och fruktansvärt att knuffa vagn oavsett om det är små eller stora hjul.

Jag har pyttesmå hjul fram på min rullstol och så länge som man skottat lite så det inte ligger stora vallar så kunde sambon knuffa runt mig i vintras, men där det inte var skottat så stod både jag och barnvagnarna still.

• Coca cola light

Är det någon som har en bild på en ihopfälld Ozone?

Min butik hade inte vagnen hemma så jag kommer att behöva åka en bit för att se den live. Tycker ni att man borde kunna pruta med något tillbehör om man ändå väljer att köpa den i en affär som inte har den hemma?

• xJoca

Övergångsväder... Åkpåsen börjar bli för varm och det känns för lite med bara en Fotsack... och min tjej är en höjdare på att sparka av sig filtar. Har försökt att Googla sommaråkpåse, har förstått att Emmaljunga inte har något alternativ - men ni som har Emmaljunga - har ni något tips på vad man kan ha? Jag gillar principen men Åkpåse, skulle helst vilja ha en tunnare variant.

(Har en Nitro och är tyvärr inte så förtjust i vagnens utseende men fotsack.)
  • t0va
    xJoca skrev 2010-05-09 20:11:57 följande:
    Övergångsväder... Åkpåsen börjar bli för varm och det känns för lite med bara en Fotsack... och min tjej är en höjdare på att sparka av sig filtar. Har försökt att Googla sommaråkpåse, har förstått att Emmaljunga inte har något alternativ - men ni som har Emmaljunga - har ni något tips på vad man kan ha? Jag gillar principen men Åkpåse, skulle helst vilja ha en tunnare variant. (Har en Nitro och är tyvärr inte så förtjust i vagnens utseende men fotsack.)
    måste det vara emmaljunga, för det finns ju många andra åkpåsar och säkert något som kan passa.
  • xJoca
    t0va skrev 2010-05-09 20:24:26 följande:
    måste det vara emmaljunga, för det finns ju många andra åkpåsar och säkert något som kan passa.
    Nej, det måste inte vara Emmaljunga, bara någon som passar i den. Såg på nätet att Teutonia har en Sommaråkpåse men den såg inte så rolig ut... Hittade även en som lät bra från The Buppa Brand som var en Skal-variant (Softshell), men jag fastnade inte för deras mönster...
  • TinkyWinky
    Coca cola light skrev 2010-05-09 19:23:36 följande:
    Är det någon som har en bild på en ihopfälld Ozone? Min butik hade inte vagnen hemma så jag kommer att behöva åka en bit för att se den live. Tycker ni att man borde kunna pruta med något tillbehör om man ändå väljer att köpa den i en affär som inte har den hemma?
    Tror inte du kan pruta ner priset om de ej har den hemma då jag vet flera butiker som inte har den . Bara att acceptera och betala det pris de har satt. Sen kanske just den butiken har ngn sorts rabatt, där jag köpte min ozone så fick jag 500:- rabatt men som jag ej fick använda på vagnen utan  får använda nästa gång jag handlar hos dem..

Ngn annan som kanske har en tanke angående detta med prutning?

Och fast att de inte har just den vagnen hemma sp kan de ju ta hem den om ni beställer väl?
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • t0va
    xJoca skrev 2010-05-09 20:35:08 följande:
    Nej, det måste inte vara Emmaljunga, bara någon som passar i den. Såg på nätet att Teutonia har en Sommaråkpåse men den såg inte så rolig ut... Hittade även en som lät bra från The Buppa Brand som var en Skal-variant (Softshell), men jag fastnade inte för deras mönster...
    Om du har någon babyaffär i närheten så åk dit och känn och kläm, jag var och tittade lite i förrgår mest för att se vad som fanns och de hade enhel del olika varianter som troligen kan fungera ihop med vagnen. För oss är det inte aktuellt förrens nästa år men det var kul att se vad som fanns.
  • stor grön drake
    xJoca skrev 2010-05-09 20:11:57 följande:
    Övergångsväder... Åkpåsen börjar bli för varm och det känns för lite med bara en Fotsack... och min tjej är en höjdare på att sparka av sig filtar. Har försökt att Googla sommaråkpåse, har förstått att Emmaljunga inte har något alternativ - men ni som har Emmaljunga - har ni något tips på vad man kan ha? Jag gillar principen men Åkpåse, skulle helst vilja ha en tunnare variant. (Har en Nitro och är tyvärr inte så förtjust i vagnens utseende men fotsack.)
    en buggysnuggle kanske? www.buggysnuggle.com/
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5