Emmaljunga tråd, Vol 5
Fast de chassina du räknade upp är i det tyngsta laget.
Fast de chassina du räknade upp är i det tyngsta laget.
Duo s men det är med icke punkteringsfria hjul.
Ja de är de ju. Men då får hon välja mellan hjulen eller vikten.
Sitt delarna väger alla lika mycket oavsett chassi, 6,1kg. Så med sitt del väger classic chrome och classic cryptonite 16,7kg, sport cryptonite 19kg, duo S 14,3kg.
Jag köpte en ny edge duo och fick bara ett regnskydd.
Jag har en edge 13 som har silvriga/gråa ränder.
300kr billigare för en snabb affär är godkänt. Risken är att du inte får den såld senare och endå måste gå ner i pris. Så jag hade tagit det budet :)
Jag har en edge duo S till salu. Skriv meddelande om du är intresserad :) Använd väldigt lite i 6mån, sittdel oanvänd. Pp black.
Jag hade egen. Chassit var superbra och lätt att lyfta. Liggdelen var otroligt stor och blaffig, vilket iförsig var bra för att vi har ett rätt stort barn. När vi skulle byta till sittdelen sålde jag vagnen på en gång. Sjukt stor och dottern flög runt i den. En ful monstertruck tycker jag så här i efterhand. Är inne i bugga just nu :)
Tänk på att hela vagnen är väldigt tung också. Hur ska du göra med själva vagnen? Bära upp den med?
Jag hade valt mjuklift. Det handlar om Max 6mån bara.
Tyget var/är även mer slitstarkt och ska tåla den värsta kylan.
Själva syftet med pp var ju just för kyligare väder. Att den ska tåla mer och även andas bättre. Det var det dom sa till mig på babyproffsen och därför jag köpte den förut.
Jaså okej. Jag sålde vagnen men skulle nog ha gått tillbaka och klagat om dom ljög för mig. Säljaren tryckte just på den punkten att den är sååå mycket bättre. Läste emmaljungas (engelska) hemsida och dom är rätt otydliga med polars funktion, står "Emmaljunga är gjord för att klara alla väder, pp är för dig som vill ha allt". Ska man då tolka det som att alla tyger är likadana eller att just pp står ut!?
Leatherette är tyngre. (Eller gör vagnen tyngre)
Min dotter låg i liggdelen i 5mån och hon var endå rätt stor och hade nog kunnat ligga där i 1-2mån till. Hon vägde över 4kg när hon föddes. Så den är stor!