Inlägg från: Elmiina |Visa alla inlägg
  • Elmiina

Emmaljunga tråd, Vol 5

Hej. Vi har bestämt oss för en emmaljunga edge duo combi med duo s chassit. Vi var väldigt osäkra innan då alla sa att den är stor, klumpig, tung osv osv. Men efter att ha klämt, känt och jämfört så har vi nu valt den vagnen. De som var negativa till edgen (och mondialen) tyckte att man skulle köpa citycrossen som är mindre, lättare osv MEN skillnaden är liten. Edgen väger 14,3kg med sittdelen, citycrossen väger 14,6kg med sittdelen. Yttermåtten ihopfälld på edgen är 93x57x56cm, citycrossen 89x60x47. Dessutom är sittdelen lika stor på båda vagnarna om jag har förstått det rätt. Så varför väljer folk citycrossen eller rekommenderas citycrossen när vikten och måtten (nja nästan måtten) är detsamma? Edgen är dessutom högre och med schystare handtag enligt mig. Dock ogillar jag verkligen den fula tygpåsen under och hade önskat att chassit fanns med galler istället. Tänkte be sambon svettsa ihop ett galler hehe. Sen var jag lite osäker på att det inte är fyra fasta hjul men här i förorten, Stockholm så plogas det rätt bra så det ska räcka med att fästa hjulen. Så min fråga är, är det någon som har erfarenhet utav duo s chassit? :) vad tycker ni?

• Elmiina

Egget: visste inte ens att det fanns någon sittfunktion i liggdelen. Nu är vagnen verkligen spikad ð???

• Elmiina

Aaaa det är nog prisskillnaden på citycrossen och edgen/mondialen som gör att många väljer just citycrossen. Eller så vill de inte ha citykorg.

• Elmiina

Vi får också vagnen i gåva. Svärmor med man ger deras barn (eller rättare sagt går pengarna till deras barnbarn som ligger i magen, väldigt viktigt) 10.000kr när de väntar första barnet. Men man får välja vad man köper för pengarna, om man köper vagn för 5000 så har man ytterligare 5 kvar att köpa spjälsäng för osv. Men vi går all in och köper en rolls royce för hela pengen :)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5