Emmaljunga tråd, Vol 5

Tro om det kan vara något överblivet ex? En 08-modell som stått i butik -09 och hämtats -10. Ibland blir ju vagnar kvar, min första vagn var en Brio -06:a som reades då -08:orna kom.
Det kan ju också vara så att chassit är ett överblivet ex medan korgen är från -09, för lime check fanns väl då?
Åh grattis! Och beklagar på samma gång (över smärtorna
)
Smart med vagnen, jag kommer ihåg hur mycket jag saknade "BB-baljan" då jag kom hem, men mitt slagskepp var inget som uppmuntrade sådana tankar
Billigt!. Men det borde vara en lurendrejeri annons. Säljes av en Marcus Persson, men längst ner står det "Mvh Micke och Stina"
Enligt hitta.se finns det inte ens en Marcus Persson i Sollefteå.
Angående lift eller Citykorg (av någon anledning vill datorn inte visa mig de inläggen så jag kan inte citera elaking ) så känner jag nog att årstid för födsel är en viktig faktor.
Skulle jag få barn på vintern skulle jag nog fundera över lift (trots att man inte kan välja en annan färg på liggdelen, man nöter på liggdelen samt har barnet lågt) eftersom man ändå ska baka in dem. Dock skulle det aldrig vara ett alternativ om det vore en sommarbebis! Jag ser så många bebisar i liftar på sommaren där man fått ta bort lock och filtar men ändå ser det så varmt ut. I en separat liggdel blir det luftigare samt att man kan ha fotsack på för insynsskydd utan att det blir tokvarmt (och det känns lite mer privat så bebisen kan ligga i bara blöja det skulle inte jag vilja ha om den låg helt exponerad för att inte tala om att det kan dra...)
Angående kostnaderna så får man nog fundera lite om det skiljer så mycket om man ändå ska köpa en snygg åkpåse sedan och inte ha quadrons Om man beaktar andrahandsvärde på liggdelen (lift/korg) samt andrahandsvärdet på vagnen i övrigt då den faktiskt används cirka ett halvår mindre vid anvädning av Citykorg. Visst har jag sett några exempel på de som byter tidigt till sittdel, men det känns väldigt ovanligt. Om nu bebisen verkligen vill sitta upp så tidigt kan man väl bara ta med en tjockare kudde som man har vid färd?