Emmaljunga tråd, Vol 5
Numera har EL Twin Nitro vilket har svängbara framhjul men inte det svängbara styret (man byter istället håll genom att vända på sittdelen).
Jag tänkte bara slänga in en kommentar om Scooterns gung, då jag smorde min ordentligt första gången (myyyycket silikonspray överallt där det såg ut att behövas) så fick jag ett finfint gung, den blev inte lika stum som innan.
Tänk bara på värmen då ni använder draperier, filtar och liknande som solskydd ofta en riktig bastu i vagnen med kvav luft. Jag har köpt en solskärm istället som har öppet under Eller om man har ett riktigt tunnt tyg med UV-skydd (för att göra två flugor på smällen) som finns på nätet att köpa som solskydd.
Angående sittdynor vet jag att vissa har dynor med en frottébaksida som de vänder fram på sommaren så att det inte ska bli så varmt
Idag tog jag mig en sväng till Babyproffsen.
Det börjar dra ihop sig nu till att beställa hem en vagn.
BF är 20 November och till Oktober vill man gärna ha vagnen hemma.
Så nu tog jag hem nya katalogen och har suttit och jämfört Crossen (som jag hela tiden varit sugen på) och Nitron.
Detta är förhoppningsvis mina sista funderingar innan jag gör ett slutgiltigt beslut.
Min funderingar är:
1. Hur stor är skillnaden i fjädring mellan dessa med ett barn i?
Jag bor i stan, men kommer emellanåt röra mig på mindre skogs-/grusvägar.
2. För-/nackdelar mellan dessa vagnar?
Kommer jag på något mer frågar jag det senare.
Tacksam för hjälp!
Jag är också i de nedre regionerna Fyra vagnar har vi haft: Brio Duo, Carena Easy, Carena buggy och EL Scooter. Det är dock plånbokens fel
Annars hade jag velat haft en Nitro samt en Brio Sitty också
Jag såg för övrigt att EL listat Classic Sport som kompatibelt chassi till citykorgen, det är ju bra för alla tveksamma som dykt upp här bl. a.