danosani skrev 2010-04-11 20:14:50 följande:
Hejhej, tänkte snart byta min Nitro mot en (antagligen beggad) Scooter, men vad är grejen med priserna på Blocket?!? FÅR folk verkligen 1500-1800 kr för en tre år gammal vagn? Då köper man ju hellre ny... med tanke på att nypriset är ca 2400.Har de gamla vagnarna några bra egenskaper som de tagit bort på 2,0?
Blocket-priserna är ofta riktigt sjuka! Jag brukar bli förvånad över att folk sätter sådana priser men jag blir ännu häpnare när de får saker sålda!
Jag har sett många som lägger ut vagnar som är 6 månader-ett år och bara drar av några hundra från nypris - och får grejorna sålda (varför inte då få välja färg, slippa problem med garanti om den är personlig och framför allt: få en ny vagn?)
Det känns som att kunderna är riktigt dåliga på att ta reda på nypriser och de som har normala begagnatpriser snappas upp så fort att man måste vara på hugget för att hinna med.
Jag skulle vara försiktig med att byta till en Scooter ärligt talat, jag har en sådan och tycker den är så klumpig! Visst, den är en dröm mot Brio Duon jag hade men den är riktigt jobbig i affärer och dylikt. Jag skulle nog satsa på att behålla Nitron och köpa till en begagnad Brio Sitty eller Emmaljunga Softy (den tidigare kan man få för en femhundring om man håller utkik), om du kan leva med att det inte är liggläge.