längtan90 skrev 2011-04-15 20:27:23 följande:
Hej kanske är någon här som kan hjälpa mig. Funderar på att köpa en Quadralift begagnad men är det någon som vet om den passar att använda till andra vagnar än just Emmaljungas? går den omgjord till åkpåse passar till andra vagn märken? likadant som sittdyna? samt vad har ni tyckt om liften? om negativit något tips på en bättre lift?
dessa frågor finns det säkert svar på tidigare i tråden men har letat och inte hittat, så uppskattar om någon kanske har svaren till mig, TACK på förhand
Är det liknande mått på andra vagnar borde det passa. Sen kanske inte hålen för selen passar på alla. Vi har tex. en briodyna till sittvagn till våran emmaljungavagn och där är det 3hål men emmaljungan behöver 6. Grenbandet och selens grenband är inte i samma hål som det verkar vara på den briodynan.
Jag är inte nöjd med quadroliften, använde den som lift ca3månader sen blev det trångt, men min son ville röra sig mycket också. Nu har vi använt den några gånger när han sovit i vagnen för att han inte ska kräla ur, utan den så kunde han inte sova på mage som han vill. Hittade honom 2 gånger hängandes halvägs ur vägen vid fotstödet. Men det var bara några få tillfällen nu verkar han inte göra så.
Vi använder sittdynan från liften till nitron för att skydda vagnens klädsel, han kräks, kissar på sig och har diarreat ner sig rätt mycket. Men till det hade vi lika gärna kunnat köpa en annan dyna. Så bra tycker jag inte den dynan är.
Skulle jag köpt vagn idag hade jag kört med citykorg från blocket och sen åkpåse, är lite intresserad av fotsack men den har jag inte testat. Vi körde åkpåse i vinter. Annars hade jag nog valt en annan lift som inte är lika dyr och köpt åkpåse eller fotsack och fårskinn senare.
Sonen är 8månader nu så vi har inte testat hur det funkar när han vill i och ur vagnen och har skor på sig.
Är många som är missnöjda med quadroliften men endel är nöjda finns några debatter kring detta här i tråden, så jag tror det har endel med hur barnet är som man har.