• t0va

Emmaljunga tråd, Vol 5

Någon som har koll på ifall softyn är en bra vagn och vad som skiljer mot spidern? 

• t0va
    2små2stora skrev 2011-05-09 16:24:39 följande:
    T0va vi hade softy till grabbarna. Tycker att den var mer lättkörd än sittyn
    Hur var den att åka i då, är viloläget som sitty och spider tror du? Har hittat 2st som verkar fina och funderar på ifall det är värt att åka och titta. 

• t0va
    2små2stora skrev 2011-05-10 08:59:03 följande:
    Viloläget var som sittyn men det räckte för att de skulle kunna sova länge i vagen. Vi köpte den när sonen var drygt 1 år. 

Hoppas på att hitta någon fin när det blir dags för oss att byta till en mindre vagn, det är något med spidern som inte tilltalar mig.
    men det verkar lovande, för han kan sova i sin nitro i näst högsta sittläget också. Behövs ibland när vi åker buss och folk kommer med sina atlantångare till vagnar så vi måste trycka ihop oss. Får se vad som händer framöver, kanske kan jag tjata till mig en scooter eller liknande också, kan vara ett alternativ till citycross chassi när vi ska ut i skogen och snurra även om man kommer långt med nitron. 
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-05-10 10:00:33 följande:
    scootern vi hade var underbar att köra. Den fick åka över stock och sten
    En av de andra mammorna i mammagruppen har en, eller det är nog flera som har den. Hade det inte varit för att jag är så nöjd med nitron så skulle jag tjatat mer, men nu finns inte behovet för en scooter, den är ju nästan lika stor ihopfälld som nitron och går inte att ha bakåtvänd. Men snart kanske jag kan hitta fler bra argument när sonen kan åka framåt mer. 

Än är han bara 9månader och gillar inte att åka framåtvänd fast han hänger gärna över kanten på vagnen när han åker bakåt men så fort vi vänder så blir han orolig för han vill se oss.  
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-05-10 15:40:22 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_sittvagn_Em...

rätt ok pris med tanke på att man får en lammskinnsåkpåse med.

Vagnen är från 96 tror jag. Hade en som var vinröd/beigerandig till sonen. Och det var en 96. 97 kom en ny modell av sittvagnen som hette Coronett 
    ser ut som en mysig dagisvagn, skulle kunna tänka mig något liknande sen när det är dax. 
  • t0va

Viktorsmamma: den är köpt på tradera, http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=868441Hon har en hemsida också http://www.123minsida.se/bojakika/52395939 

Det är bomulstyg på ena sidan och fleece på andra, har provat lite idag och den sitter fast mycket bättre än dynan från quadroliften som glider omkring när pälssidan är nedåt. Så jag är jättenöjd och jag tror sonen tycker det är roligt tyg också kanske inte helt färgmatchade till vagnen men svart kändes bra så vi kan växla mellan våra sittdelar :D 

• t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-05-10 23:04:22 följande:
    kommer bältet ner oxå ? är det hål för remarna så dom blir lägre ? :) det hade jag velat.
    Jag har lagt bilder i mitt galleri http://www.familjeliv.se/Hem/t0va/galleri.php?cur_album=Standard
    Men det finns 3 hål för axelbältena, det högsta läget är ungefär mitt emellan när jag jämför med quadrodynan, så om man beställer kanske man kan be om att få ett hål till lite högre upp om man har ett stort barn. 

Tog en bild med sonen också, där är bältet i högsta läget men mitten är lagom för honom och han är ca 74cm lång, nu använder vi inte axeldelen utan en extern sele nu i de fallen det behövs. Sen är sitsen på dynan ca 2 cm kortare än emmaljungas sits, men eftersom dynan är jättemjuk och böjer sig där det behövs så är det inget som märks heller.

Det är uttag för grenband och grenbälte och sen kommer sidobältena upp mellan dynan och klädseln. Än så länge är jag jättenöjd 3busfrön har också en dyna i samma märke, finns i bildtråden högst upp på sidan 20. 
  • t0va
    2små2stora skrev 2011-05-12 07:52:17 följande:
    hjul kan man hitta på tradera.

det är svårt att säga årsmodellen då softyn gjordes på rest-tyger om jag inte minns helt fel. 
    aha, har hittat en som verkar vara i bra skick och inte jättelångt härifrån, funderar på om jag ska ta en tur och kika. Är det något speciellt jag ska vara uppmärksam på? 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5