Emmaljunga tråd, Vol 5
yodi skrev 2011-02-07 09:29:17 följande:
jag har en city jet som jag fullkomligen älskar, men den börjar helt klart bli sliten och enligt butiken så går det inte att fixa. så jag funderar nu på en ozone city eller en nitro city.
ni som har någon av dessa vad tycker ni om dom?
jag tycker varukorgen ser lite svår åtkomlig ut, är den det?
sen på ozone, går klädseln att ta av och tvätta? hur långt fram kan man dra suffleten?
Med den sittdelen når man bra under korgen, är den i sittläge så kommer man åt utan problem framifrån och är den i liggläge så kommer man åt bakifrån. Med nitro-sittdel är det krångligare men jag tycker det funkar vi har mest bara sonens ryggsäck liggandes där.
När jag provade ozone så såg jag att suffletten går att dra som på city jet, det är ett minus, på nitron kan man ju fälla över mycket mer. Så vi använder filt för att täcka när sonen har somnat. Att få av sittdelen går lättare nu tyckte jag när jag provade och jämförde ozone och city jet, gillar inte lösningen på city jet.
Som jag skrivit tidigare hade jag köpt vagn idag så hade det blivit en ozone och sen hade jag letat upp en begagnad sittdel för att byta när det känns lämpligt. Ibland funkar en ergonomisk sittdel bättre ibland en vanlig.
Sen är nitrons sittdel bredare så nästa vinter med massa kläder och sånt tror jag den kommer vara vårat val. Om ozone är lika bred som cityjet så skiljer det ca 5cm i bredd och det är väldigt mycket. .