Laelia skrev 2011-01-24 10:42:40 följande:
Ok, tack för era svar. Det såg inte helbra ut direkt att byta sufflett.
Jag har svårt att bestämma mig ifall vi ska ha Citykorg eller Qudrolift. Tycker det är bra med myggnätet i suffletten och att man kan dra ner suffletten för att skydda mot solen.
Förra gången hade vi en Duo Edge och var helnöjd med det, men nu vill jag ha en lättare vagn.
Jag är såld på citykorgen, vi köpte liften först men den blev trång och kändes tung och otymplig. Nitro med lift väger ca 16kg, med korg blir det 11.3, jag som snittades hade svårt att få in vagnen i bilen med liften fick ta isär allt. Sen när man kör känns de nästan 5kg mycket också, vagnen med korg känns mer luftig och lättkörd.
Det skiljer endel i liggytan också det ska man vara medveten om, jag har bilder i mitt galleri på skillnaden. Vi fattade inte att det skiljde så mycket.
Nu när det varit soligt så har vi haft en tunn filt över sufletten på korgen jag kom fram till att jag gillar det bättre, har filt ändå även om nitrons sufflett går att fälla längre ner för det är lättar att titta in på sidan på barnet än att böja mig långt ner för att se under sufletten. Men att ha myggnätet i är kanske smidigare jag vet inte för vi har knappt använt vårat nät, finns inte så mycket sånt knott här.
Är inte lätt att bestämma sig, när det finns så mycket att välja på.