Inlägg från: Uliise |Visa alla inlägg
  • Uliise

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har köpt ett nytt chassi! Var så sugen på ett med svängbara, och så dök det upp ett Nitro-chassi på tradera, och i min hemstad

Så nu har jag två att välja mellan, underbart.

Skrev lite mer om det här på min blogg.

Majken 100421
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2011-01-14 20:01:56 följande:
    ullise: va fick du ge för d?
    723:- så jag är mer än nöjd :D
    Det är en 2010, det satt en Celebration White sittdel på när dom hade chassit. Men det är inte i nyskick, finns en del repor på det, mest mellan de svarta skumhandtagen. Men det såg mycket bättre ut än vad jag trott från auktionsbilderna, och så slippet jag oroa mig över ett splitternytt chassi.

Så sammanlagt har jag betalat 2223:- för alltihop, City crossen betalade jag 1500 för och så nu chassit för 723. Sen köpte jag en ny fotsack till också iofs för 499.
    zuperduperme skrev 2011-01-14 21:33:05 följande:
    har blivit erbjuden att köpa ett nitrochassi av en bekant för 1500. vad tycker ni? äe det ett bra pris?
    Håller med Zelmilainen, försök pruta ner liite med tanke på åldern. Du kan ju kika skicket på det också? Annars kostar som sagt nya chassin runt 3000, så halva på det är inte fy skam heller.
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-15 11:26:02 följande:
    oj vad nitro-chassin som verkar vara i omlopp, ligger/låg ett ute på blocket oxå, för 1500 med möjlighet att leverera till karlstad. Har snön gjort att folk tröttnat?
    Ja kanske det? Körde med Nitro-chassit i snömodd idag och det var ingen höjdare, fick dra vagnen bakom mig istället

Annars var det underbart att ha nitro-chassit på barmark och inomhus, helt överlägset! Och mycket bättre fjädring än vad jag trott också
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-15 11:26:02 följande:
    oj vad nitro-chassin som verkar vara i omlopp, ligger/låg ett ute på blocket oxå, för 1500 med möjlighet att leverera till karlstad. Har snön gjort att folk tröttnat?
    Det där Nitro-chassit som ligger på blocket förresten, de som har det nu har använt sittdel och liggdel från Edge på det. Undrar hur det såg ut?
    Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-15 20:18:04 följande:
    Sittdelen ser nog normalt ut då den är samma, men liggdelen däremot...
    Vet att jag såg en länkad CC i någon av de gamla trådaarna, med edge liggdel, såg rejält fel ut
    Ja jag har för mig att jag sparat den bilden någonstans, men vet inte vart...
    Eddam skrev 2011-01-15 18:50:15 följande:
    Den här kan väl inte vara en Twin???

www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_31358851.ht...
    Men det måste väl ändå vara en Twin om dom skriver det? Har sett annonsen förut och tror att det är vinkeln som gör att den ser ut som en enkelvagn..
    Majken 100421
  • Uliise
    Jag vet självklart skillnaden på Twin Nitro, Twin City Cerox och City Cerox

Det jag funderade över var vinkeln bara, om det var en enkel eller twin. Men efter att ha kikat på mellanrummet mellan de svarta skumhandtagen så ser man att det är en enkelvagn och inte en twin, om man kikar på en vanlig city cerox och en twin cerox.
    Majken 100421
  • Uliise

Frågan är hur de kan vara så dumma att de skriver att det är en twin? Att de skriver nitro är väl en annan sak, många som skriver Nitro om city cerox.

Majken 100421
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-01-16 13:34:11 följande:
    de kan vara så att de säljer en twin nitro, men har googlat efter en bild på färgen och lagt in, vad vet jag.
    Tog mest bilderna för att visa, man ser bla bra skillnad på sufletten och footsacken

och jag tycker alla är dumma som inte kan skriva det rätta, det står liksom tillv. år och modell på chassit...
    Det värsta är ju dom som skriver att de säljer en Emmaljungan är de har en Brio

Och ja det kan stämma, att de lagt in någon annans bild.
    Majken 100421
  • Uliise
    älskarlivet81 skrev 2011-01-16 21:21:29 följande:
    Hmm, märkligt, kanske man kan vända sittdelen också? Eller så är den första en nitro?
    Det är himla lätt att se skillnad på Twin Nitro och Twin Cerox om man kikar på chassit.
    Nitron har ett chassi där "chassirören" aldrig bryts, Ceroxens chassi är i fler delar för att man ska kunna vända styret.

Twin Nitro: www.blocket.se/jonkoping/Emmaljunga_Twin_Nitro__10_31611934.htm&w=3

Twin Cerox: www.blocket.se/orebro/Emmaljunga_twin_cerox_360_31068904.htm
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5