• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

TedsMamma skrev 2010-10-29 07:33:25 följande:
    Ingen so vet detta säkert? Vet ni någon man kan fråga angående detta?
    som jag svarat tidigare britax babysafe shr
  • eec82
    Louksor skrev 2010-10-29 00:12:28 följande:
    Är det någon mer som har problem med suffletten på Emmaljungas Twin nitro ?Suffletten gick sönder under sommaren och vi fick den lagad i augusti, då var alla 4 bågar av i fästena.Nu idag så upptäckte vi exakt samma fel igen, men bara på en båge än så länge. Ändå har vi varit jätteförsiktiga när vi fällt ihop vagnen osv och gör precis som det står i manualen.Så länge det finns garanti så kostar det inget att få det fixat, men det tar tid och så måste vi åka ca 10mil tur o retur för att få den lagad.Eftersom det hänt oss 2gånger på kort tid så antar jag att det finns fler som fått samma problem, eller är det bara vi som har extrem otur ?Förutom problemen med suffletten, så är vi jättenöjda med vagnen.

ingen jättehjälp kankse men ni kan kräva milersättning.
  • eec82
    lilla snöflingan skrev 2010-10-29 17:00:03 följande:
    Det står ju här att det passar. (titta på bilderna) www.emmaljunga.com/se/Bilbarnstolar/Adaptor_t... Har för mig att britax babysafe shr är väldigt nytt så alla borde passa.
    är bara Babysafe + SHR som passar. Ny är den men ska vara den med knappen annars funkar inte fästerna. Vilket med står under adaptern.
  • eec82
    lilla snöflingan skrev 2010-10-29 19:09:42 följande:
    Har jag skrivit att någon annan passar? SHR är den med knappen. Alltså borde alla Britax Baby safe SHR passa.
    då uppfattade jag dig fel. Så kan de bli i skrift. =) Var inte meningen.
  • eec82
    ÄlskarMina skrev 2010-10-30 16:43:48 följande:
    Hej alla! 
    Har lagt upp 3bilder på min nya CC i Charleston liggkorg. Så nöjda är vi! Tänkte att sittdelen i SIlverCheck har väl alla redan sett förr? 
    den e superfin! =)  Hoppas du kommer bli nöjd med vagnen med.
  • eec82
    Madebyday skrev 2010-10-31 18:34:37 följande:
    Tack!! {#emotions_dlg.flower}
    Inget roligt svar, men ett vettigt svar iaf. Då måste jag ringa dem imorgon. Tydligen inte öppet köp på babyskydd, men det är ju isåfall dem som jag gjort fel!!
    Tyvärr så har jag ju inte adaptern hemma och kan inte läsa det själv (kanske på EL hemsida?)...men jag hoppas dem är läs kunniga på Babyproffsen och kan läsa sig till det själva!!

Man blir ju lessen....
    Någon annan som vet något mer/annat?!
    du får säkert byta, vi gjorde ett misstag en gång å sålde fel stol å vi bytte samt gav kunden den andra som var dyrare utan att de fick betala mellanskillnaden. Just för att vi begått misstaget!
  • eec82
    Zelmilainen skrev 2010-11-01 12:39:28 följande:
    testa att pruta ner den när den legat ute så länge. tycker att 1700 är lite i överkant.
    håller med hade med prutat. Vi reade bort våra för 2000:- då var de 2010:or... så anser att 1700:- är rätt mycket iaf.
  • eec82
    Madebyday skrev 2010-11-01 13:06:41 följande:
    eec82 skrev 2010-10-31 19:15:14 följande:
    du får säkert byta, vi gjorde ett misstag en gång å sålde fel stol å vi bytte samt gav kunden den andra som var dyrare utan att de fick betala mellanskillnaden. Just för att vi begått misstaget!
    Nu har jag pratat med och fått svar från BabyProssen i min stad.
    Och fick svaret att adaptern bara passar med Baby Safe + SHR Rynkar på näsan
    Känns inte så kul när killen som sålde till oss sa att det passade Skrikandes

Öppet köp gäller egentligen inte på Babyskydd, men eftersom dem gjort felet och OM vi vill byta till en SHR så går det bra....MEN....vi får betala 795:- extra!! (BS+ & bältad bas = 1795
    BS+SHR 1895:-, bältad SHR bas 695:- = 2590:-

Köpte den för att det skulle passa och dels för att det var kampanjpris, känns inte så kul då att behöva lägga ut 800 kr till, usch vad jag är besviken Gråter 
    Har inte bestämt oss för hur vi ska göra....
    förstår lite dålig service kan jag tycka att de inte kan stå för sitt del å ge er mellanskillnaden iaf.
  • eec82
    Miss Lau skrev 2010-11-01 14:31:07 följande:
    Antar att ni här är partiska men jag frågar ändå. Vad tycker ni om Scooter, fungerar den bra i snö? Och hur är Spider?

Min son är 16 mån och han åker vanligtvis Bugaboo Bee men nu behöver vi en liten smidig vagn inför vintern. Kravet är att den ska fungera bra i snö då vi är en del i fjällen. Han måste även kunna sova i vagnen, då kanske Spider går bort?

Jag hoppas att någon orkar svara
    personligen gillar jag inte spiderna alls pga handtaget, tycker de känns tund att "vippa" på som om man skulle upp för en trotoar.
  • eec82
    Garantin har ju gått ut, men e superenkelt att fixa själv gör som fridajonsson skrev. Du kommer fixa de lätt som en plätt själv. Har med råkat ut för detta.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5