• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

Ni som köper nya vagnar, å tänkt köpa åkpåse å vindsydd el andra tillbehör sedan passa på innan de tar slut. Är mycket som redan är slut hos Emmaljunga redan samt färre än 10 kvar. Bara ett tips. Svart brukar ju vara återommande färg men om man vill ha samma å valt en färg som inte återkommer.

• eec82
    lilyanna skrev 2010-03-17 20:06:42 följande:
    Fast vindskydd, det är väl samma sak som fotsäck och det måste man väl kunna beställa närsom eller?Åkpåse är ju mer förståeligt att man inte kan få året om, men dynor och annat förstår jag inte hur det kan vara slut, det borde väl göras vartefter?
    själva färgerna byts ju snart ut då 11 kommer så nej då tillverkas de inte mer. Jo footsack å vindskydd e samma sak.

ex sittdyna candy pink är slut, dark beige mindre än 10 kvar, samma med sand.

Men som sagt vill man ha i svart så finns de ju även 2011 års modeller.
  • eec82
    Zelmilainen skrev 2010-03-18 06:28:32 följande:
    är det inte så med att emmaljunga ju inte tillverkar sina saker lite i förväg utan bara efter beställning i princip? dvs att om jag skulle vilja ha en nitro med alla tillbehör i dark grey så börjar de tillverkningen av detta då beställningen kommer in till dem? har de inte bara en vis mängd av olika tyger/färger med? och att vissa därför tar slut ganska snabbt.
    jo de tillverkar en mängd itaget. Helt rätt. Men då de är slut å sommaren närmar sig är de inte säkert de startar ny tillverkningsperiod. Sen har de ju semesterstängt med, massa veckor mitt i sommaren. Innan de kommer 2011 modeller.
    lilyanna skrev 2010-03-18 06:38:32 följande:
    Okej, du verkar ha koll på det dära...vet du hur det är med sittdyna i lime(grönt) eller blått?Har inte lust att vänta till 11 kommer, det är för lång tid till dess ju.
    Ja du kan se själv på länken från 2 små prinsessor. 
    Den uppdateras ofta och stämmer bra. Ibland hinner ju saker ta slut under dagen men butikerna kan knappa in beställning via internet så de ser om de verkligen fanns kvar då de får bekräftelsen på en gång då. Supersmidigt system.
  • eec82
    lilyanna skrev 2010-03-18 07:54:51 följande:
    Tack! Det jag vill ha finns fortfarande kvar
    de e ju superbra de!

Å vill att deras spider ska komma till butik nu. Någon som sett den ännu?
  • eec82
    the M Bitch skrev 2010-03-18 08:54:50 följande:
    Ja just ja, den har samma typ av hopfällningsmekanism som på Scooter. Ringarna som hängt med ett bra tag är alltså borta.
    å super. Jag missade mässan nämligen har varit föräldraledig. Å min kollega mindes inte så bra. Hon trodde de var samma hjul som på scootern. Å ställbart styre är ju superbra de. :)

Vet du om de var tygvarukorg el ej? Har ju beställt vagnen å den ska komma v 16 den färgen jag vill ha men är så nyfiken. :)

Tänkte om någon butik laggt förorder på nån färg som vi inte tagit in som kommer före. Haha
  • eec82
    Lillan74 skrev 2010-03-18 09:39:43 följande:
    Frågar er här inne om ståbräda till emmaljunga. Vagnen jag har är fårn 2001. Vet inte riktigt vad den heter, men korgen under vagnen är i stål.Jag har fått låna en ståbräda men det är brios, och jag får inte fast den på själva chassit, utan på korgen, tror ni jag förstör vagnen?eller måste/bör man ha emmaljungas ståbräda, eller finns det någon annan variant man kan ha och som inte är allt för dyr? För det är ganska smalt mellan korgen under och chassistången hmm förstår ni hur jag menar?
    Du kan säkert ha easy rider med stora krokar som är lite v-formade. Åk till butik och testa. Emmaljungas egna måste du inte ha till den vagnen du har. Tror jag iaf. Svårt å veta då ajg inte sett den men åk till din barnbutik å hör. Å testa den på innan.
  • eec82
    the M Bitch skrev 2010-03-18 12:44:08 följande:
    De har ändrat rätt mycket på Spider sedan mässan. Min minnesbild är att det är tygvarukorg. Överhuvudtaget ser Spider ut som en bantad, mer slimmad Scooter
    tack tack för infon. Såg att vi får in en till butik nästa vecka men i en annan färg än den jag vil ha så får känna å klämma då. Hopaps på en bra vagn iaf.

Inte som enligt min åsikt Ozone city... ser superfin ut men kan inte va skön att ligga i känns som benen hamnar i luften om man har ett mindre barn i den är så djup, samt hur man fäller den så krångligt (enligt mig då).
  • eec82
    lilyanna skrev 2010-03-18 20:45:02 följande:
    Nu har jag varit och hämtat min Ozone City och den är såå fin! Dock håller jag med om att den är krånglig att fälla, men det kanske är en vanesak. Sonen verkar gilla den och imorgon blir det första långa promenaden, får se om han sover i den då
    Å ja den är så fin! E bara fällningen som verkar helknasigt. Å sitter din son bra i den? Gillar fällningen på fotplattan i jämförelse med nitron iaf. :)

Å varukorgen är ju mer lättåtkomlig. De är ju massa plus på!

Hoppas du blir nöjd. Du får rapportera om de är en vanesak el ej. Kan vara bra att veta.
  • eec82
    lilyanna skrev 2010-03-18 21:15:17 följande:
    Ja han satt jättebra, men det är ju första gången han får sitta i en sittvagn med iofs.Varukorgen är verkligen lätt att komma åt och den svänger på en femöring vilket jag gillar.En sak som inte är det vackraste dock, dem har ju satt en stor varningstext på ryggdelen, inte så snyggt tyvärr...
    jaha missa jag, jobba bara extra idag då de var lite kris. Så hann inte undersöka det. Ska kolla de imorgon.

Jo svänger bra gör den. ;) Har ju nitron så e samma sak med den, fast trång varukorg då. ;)
  • eec82
    Dunderbara Vilja skrev 2010-03-22 09:33:14 följande:
    Hej allaVi väntar en lillasyster i juli.Har nu köpt en emmaljunga nitro på blocket med citykorg i färgen pink chick.Så himla fin! Behöver så småningom köpa en åkpåse till och tycker att emmaljungas åkpåsar är stora o klumpiga. Är det någon som provat att ha tex en one tree hill åkpåse i vagnen? Hur tyckte ni det funkade isåfall?
    det funkar med de flesta åkpåsar i agnen tycker jag, men emmaljungas kan man ju spänna fast på ett annat sätt. Men visst de är stora. Men för mig är de inget problem då jag tänkt använda den några år. Barnet växer ju.

Men de passar med selet å de övriga åkpåsarna. Så ta den du fastnar för. ;)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5