• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

K I A skrev 2010-06-14 13:51:34 följande:
    Hej!

någon som vet om det lätta chassit (nya) till edgen ha vändbart styre?
    är ej vändbart, bara siddelen som är vändbar.
  • eec82
    lilyanna skrev 2010-06-14 22:34:24 följande:
    Idag har jag varit inne till butiken där jag köpte min Ozone och visat upp vagnen, har länge gått o misstänkt att sittdelen är sned och idag bekräftade även säljaren i butiken att så var det ju.
    Han tog kort på vagnen och skulle maila Emmaljunga om detta direkt.

Ni i tråden som säljer Emmaljunga, har ni hört något liknande och hur går man tillväga sen, dvs med reparation eller vad händer liksom?
    ibland skickas den ner till emmaljunga, för de vill se å göra bedömmning, har inte varit med på ozone. Ibland skickar de bara nya delar.
  • eec82
    myran82 skrev 2010-06-17 11:26:06 följande:
    Tack =)

Sonen har 15 cm kvar (om man ser till innermåttet på korgen) så än är det inte trångt för honom men jag är undrar hur trångt som är okej innan man byter.
    Vill att han ska kunna ligga så länge som möjligt.
    han säger nog ifrån då han tycker de blir jobbigt.
  • eec82
    LittleOriginal skrev 2010-06-17 19:43:50 följande:
    Nu vet jag inte om jag hamnat rätt överhuvudtaget!?

Men är det någon som vet vad en Emmaljunga åkpåse kostar? Både åretrunt åkpåse & vinterfodrad?

Tacksam för svar! :)
    vinteråkpåse 900:-

allroundåkpåse 760:-

åkpåse leather 950:-

2011 års priser.
  • eec82
    Aslög88 skrev 2010-06-19 14:29:07 följande:
    NÅN som vet?
    classic sport eller de som de egentligen ingår liggkorrgar på?

De som de ingår så nej.

Classic ja, går på men är inte rekomenderat. Är hårdligt eller quadrolift då som gäller.
  • eec82
    Trasseltroll skrev 2010-06-20 12:35:09 följande:
    Jag behöver smakråd! Glad Jag och sambon har bestämt oss för att beställa en city cross till skrutten som kommer i oktober... Vi kikade på årsmodell 2011 och föll för det svarta chassit (antagligen med den svarta sittdelen med röda detaljer...inte helt säkert om jag får bestämma dock) Vi ska ha citykorgen också och grejen är att jag hela tiden velat ha en vit liggdel, gärna celeb från 2010. Men allvarligt, ser det konstigt ut med ett svart chassi och en vit liggdel?? Jag känner mig lite skeptisk nämligen... Kom med åsikter!Glad

En annan fråga också... om vi skippar årsmodell 2011 och kör på 2010 istället, är det någon som vet när dom börjar rea ut 2010 då? För det gör dom väl så småningom?
    2010 års modeller har redan börjat rea:n på. Iaf en del butiker. Endel har ingen rea då de anser sig kunna sälja iaf. Ibland blir de demoexen enbart som reas.

Tycker ine alls de skulle bli fult med svart chassi å vit liggkorg.
  • eec82
    TinkyWinky skrev 2010-06-20 20:13:51 följande:
    såå irriterande, sist ja kolla va dte leverans vecka 28 o nu e dte inte förrän vecka 39.. :/ Ja som vill ha vagnen snart..
    de i v 28 kankse redan är sålda så nästa produktion blir v 39.
  • eec82
    TinkyWinky skrev 2010-06-20 20:19:22 följande:
    ja dte förstår ja men irriterar mig att ja ej beställde då, nu får ja ju vänta 11 veckor extra om nu inte ngn butik i närheten har den inne eller e på g :/ e inte alls sugen o vänta på vagn så pass länge :(

förstår, men troligen så är det butiker som lagt förorder så du hittar den med lite tur innan.

Vet att vår butik beställt 2 st i den färgen. Varav kankse 1 till mig. ;) Men den skulle inte komma så tidigt som v 28...

• eec82
    micksaan skrev 2010-06-21 08:58:18 följande:

Har en EL duo Edge med classic chassi årsmodell 2010. Tycker den har börjat gnissla väldigt tidigt, någon annan som upplevt samma sak? Min dotter är 2,5 månad och vagnen har gnisslat ett tag. Vi testade smörja in den en omgång och det var det okej ett tag.

Ska det verkligen vara gnissligt eller kanske man ska gå tillbaka till Barnens hus?

Annars är vagnen suverän!

om du inte lyckas smörja själv så gå in med den till B.H så hjälper de dig säkert.
  • eec82
    eternalstar skrev 2010-06-20 21:12:01 följande:
    Okej.. Jag har en nitro nu som jag tänkte behålla och sen ville jag beställa en Ozone, den med svart chassi och röda detaljer. Då kan jag ju byta sittdelarna mellan dom olika chassinaSkrattande 
    Meeen jag har heller ingen lust att vänta så länge, Hon på babyproffsen sa att leveransen skulle bli v 35-39.. och det var tidigast då?! Undra om hon verkligen hade koll på de där?

Menar ni att butikerna redan har lagt beställningar på den första omgången som tillverkas, som dom ska ha som utställnings ex och att man kanske kan få tag på en sån?
    de flesta butiker köper hem de man tror mest på, samt vagnar att visa i butiken. Men de gäller ju inte alla färger. Vet att vår inköpare inte gillade black/blue ex å tänkte inte köpa in fören jag sa att jag ville se den. Så kankse de inte laggt någon förorder på just den färgen. Sen tar dom ju visa modeller före de andra i leverans så ozone kankse ligger efter ex cc å nitro i prouktionen. Men de vet jag ju inte. Men testa å ring runt lite å se vad olika butiker säger. Skadar ju inte.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5