• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

lolo21 skrev 2010-09-02 11:29:34 följande:
    Tack för ditt svar! Passar quadroliften i cerox? Ståbräda antar jag att man kan ha till, funkar emmaljungas?
    jo quadroliften passar bra. Jo ståbräda kan du ha. De jobbiga med att ha svängbart handtag då är att du var gång (kanske inte ofta) måste montera om ståbrädan så den hamnar på rätt sida.
  • eec82
    lolo21 skrev 2010-09-02 13:43:49 följande:
    Det är sant! Värt att tänka på, tack för dina tips.

En annan sak med som jag kom på, e inte en förespråkare av cc bara för allt detta men då jag hade min nitro å den blev lerig smutsig osv tyckte jag de var super att bara klicka bort sittdelen å köra in chassit i badrumet å spola av det. Svårare med cerox. Men å andra sidan är de soligt ute å man går mycket är de ibland smidigt att bara klicka över styret å slippa solen på så sätt. Men finns ju andra sätt med.

Någon som har cerox å tycker de är super med styret?

Men känner du för vändbart styre så vill inte jag påverka dig åt andra hållet. =)  Men personligen gillar jag nog city cross mer av dem två.
  • eec82
    FridaLee skrev 2010-09-02 13:49:27 följande:

Tänkte nog köpa en City cross igen till barn nr 4 men vet int evilken färg jag vill ha. Har lång tid på mig att välja då jag bara är i v 11 än. Men eftersom jag jobbar i barnbutik så blir det ju lätt att man går och sneglar på vilken färg osv.Har haft 2 city cross till yngsta hade först en men sålde den men efter 2 mån ångrade jag mig och köpt een igen älskar city cross med city korg den är ju så smidig då.

Vilken färg gillar ni bäst i 2011 kollektionen?

pp black/blue så fin! =)  Men ahr ju inte sätt alla irl. Så kankse ändrar mig, men tror inte det.
  • eec82
    FridaLee skrev 2010-09-02 14:01:22 följande:
    Ja den är jätte fin. Jag har inte bestämt mig vilken som är finast vill nog se alla färger live först. Har ju turen att få packa upp de nya färgerna så man kan studera dem ordenligt. Jag är barnvagns nörd he he
    ja de e ju super de. Jah hinner ju ongra mig om de kommer upp nå finare med. Men vi har inte beställt av alla färgerna till butik, men hinner ju med å se några kunders innan de e dags för mig att hämta ut. =)

Men känns rätt just nu iaf.
  • eec82
    FridaLee skrev 2010-09-02 17:04:06 följande:
    Å så du jobbar också i barn butik!? roligt
    jo jag gör de, men inte så länge till. Snart semester å sen HP. =)
  • eec82
    Madebyday skrev 2010-09-02 17:55:02 följande:
    Har beställt barnvagn nu...och det slutade med en CityCross, i färg Bordeaux Glad
    Jag vet att jag inte kommer bli besviken, men kommer nog alltid att längta och tråna efter en NitroCity eller liknande, med rörliga framhjul.
    Men barnet växer och våra behov kommer att förändras på vägen och det kommer att komma en dag då vi byter vagn.

Men nu längtar jag bara tills dem ringer från BP och säger att den har kommit Glad

Btw, fick beviljad HP idag, och har 80 dagar kvar till BF, jippie!
    härligt med HP, å att du snart får gå hem. Samma sak för mig. BF 13 dec men innan UL var det 5 dec så min barnmorska ändrade inte intyget til FK. Så går snart på HP jag med.

Längtar så.

Du blir säkert nöjd med en CC! =)
  • eec82
    ÄlskarMina skrev 2010-09-03 08:57:19 följande:
    ´Hur skulle ni bädda i citykorgen i december? lillebror är beräknad till den 7dec förresten..
    ska man köpa åkpåse/lammskinn/täcke kudde??  
    min syster hade en city korg förra året hon hade en åkpåse som var fårkinn i. Men hon är sådan som är ute å går i timmar. Själv kommer jag ha en liten åkpåse i fleace + lamskinn under samt filt om de kommer behövas. Vet då jag hade en teutonia med liggdel å åkpåse att lillen blev för varm. Men denna liggdel är ju lite mer öppen å större.
    FridaLee skrev 2010-09-03 08:38:41 följande:
    Ok, ja skönt att få HP det är ju ganska tungt att jobba i butik på slutet av graviditeten.
    Jo de är det, spec i november/december då alla julvaror kommer med. Samt stressade kunder. =)
  • eec82
    linn78 skrev 2010-09-07 19:59:40 följande:
    hej, jag har köpt en beg nitro city med syskonsits. Nu fundrar jag på vad jag ska använda för regnskydd till sonen när han sitter i syskonsitsen? Hur har ni andra gjort? Jag vill få tag i en regnponcho för barn men hittar inte någonstans... 
    min son kommer få ha sina vanliga regnkläder.

Nu har äntligen min nitro pp black/blue kommit till vår butik. =) Men är ju sjuker så får inte kolla in den ännu, suck...
  • eec82
    AnLj skrev 2010-09-09 10:39:39 följande:
    Är det någon som vet om man kan ta bort suffletten på City korgen? Dagen innan vi slutade att använda den så fick jag en ful fläck i sufletten, surt värre. Behöver tvätta den i maskin för att få den fin igen! Vill ju kunna lägga undan den till nästa bebis i framtiden! Vet någon hur många grader man kan tvätta klädseln i?
    fintvätt brukar gå men suffletten brukar de rekomendera att man lägger i badkaret el ennan plats å tvättar med att spola av. Emmaljunga rekomenderar ju inte maskintvätt på några tyger men har tvättat min klädsel flera gånger å de har gått bra. Suffletten har jag sprutat med wanish (stavning fel) å låtit ligga i vatten, inte monterat av tyget. Men orkar man skruva å fixa går de säkert att få av tyget.
  • eec82
    eec82 skrev 2010-09-09 11:03:10 följande:
    fintvätt brukar gå men suffletten brukar de rekomendera att man lägger i badkaret el ennan plats å tvättar med att spola av. Emmaljunga rekomenderar ju inte maskintvätt på några tyger men har tvättat min klädsel flera gånger å de har gått bra. Suffletten har jag sprutat med wanish (stavning fel) å låtit ligga i vatten, inte monterat av tyget. Men orkar man skruva å fixa går de säkert att få av tyget.
    ändrar mitt svar eftersom jag själv behövde svätta min sufflette. Tog å skurvade av ena fästet å en sida å sen drog av klädseln. La in i maskinen på fintvätt 30 grader. Torkade den inte i torkskåp el så utan trädde på den igen å den blev superfin. Men var lite pill att få på allt igen.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5