• Fru T
    Golden Robot skrev 2010-12-14 17:20:35 följande:
    Åh, vilken massa Emmaljunga-experter samlade! Då måste jag passa på att fråga, för nån av er har säkert svar:

Vi hade bestämt oss för en Nitro City med Quadrolift. Vi retade oss lite på att det var så svårt att stoppa nåt i varukorgen. Jag tyckte att det kändes "onödigt" med en separat liggkorg (Citykorgen) så vi tänkte att eftersom Nitron går att fälla i fullt liggläge skulle vi kunna ha bara Nitro + Quadroliften. Jag har dessutom varit "emot" ergonimiska sitsar då jag vill att mitt kommande barn ska kunna sträcka ut sig och ligga på sidan om det skulle vilja det. Nu har jag börjat fundera på om vi inte ska ha en Ozone City istället, och försöka få tag på en City Cross med Citykorg begagnad att ha som extravagn. Då kan vi ju använda Citykorgen på Ozone-chassit i sommar (bebisen ska komma i mars, så nu har jag funderingar om Quadroliften ska kännas "trång och varm" när vi kommer till juli och augusti när det kan vara riktigt varm, och bebisen dessutom hunnit bli lite större). Nu till min fråga:

Kan man köpa en begagnad City Cross med Citykorg, och använda den sitsen (resp korgen förstås) på Ozone City-chassit om man inte vill ha den ergonomiska sitsen? För Ozone- och Nitro-chassit är väl precis samma chassi? Och Nitro-sitsen och City Cross-sitsen är väl också samma..? Eller?! Då borde man även kunna ha Ozone-sitsen på City Cross-chassit väl..?

Jättetacksam för svar :)
    du tror helt korekt ozone, CC å Nitro kan du mixa hur du vill
  • Fru T

joo jag frågar igen å hoppas nån har nåt förslag nu: EL scooter 2.0 5 månader gammal, med 1 månad gammal suflett. Candy Pink med svart fotsack. Superfint skick!

Vad kan jag ta för den???

• Fru T
    Uliise skrev 2010-12-17 13:33:54 följande:
    Om jag förstår dig rätt så ja, den ska gå att ha i nedfällt läge = alltså att fötterna hänger nedåt istället för ligger rakt fram. Förstod jag dig rätt?
    ursch ja tycker det ser såå klumpigt ut, blir det verkligen nåt ombonande för barnet? jag testade att göra så i min teutonia när ja hade den å ja tyckte inte det blev ett mysigt alls så sålde liften å köpte en riktig åkpåse istället
  • Fru T
    älskarlivet81 skrev 2010-12-18 08:16:54 följande:
    Jag tycker det är väldigt ombonat för vår tjej i alla fall. Varför tycker du inte det verkar vara det?
    Får känslan av att det är stort och öppet bara.. Jag som använt både omjord mjuklift och riktig åkpåse tycer det är grym skillnad å qvatron ser ännu mer öppen ut än mjukliften gjorde..
  • Fru T

Jag har åkpåse för att slippa overallen ja ska hon sitta i overall så blir det fotsack bara.. angående liggdel eller lift får man nog känna själv vad man tror man behöver, så här i efterhand hade jag gärna haft liggdel då vi aldrig behövde ta ur liften. Rullade vagnen rakt in i lägenheten bara. men ja valde liften för ja trodde ja skulle behöva lyfta ur...

• Fru T
    Nomen skrev 2010-12-20 20:05:28 följande:
    En scooterfråga: någon som vet om man kan sätta tygvarukorgen från scooter 2.0 på den "gamla" modellen (2009 års modell)?
    finns ju inga fästen för den men om du är något händig så borde ju det gå att fixas
  • Fru T
    Thulo skrev 2010-12-26 19:31:23 följande:

Den här frågan har säkert redan varit uppe men jag har en äldre Emmaljunga duo edge och den gnisslar så förbbaskat, maken sa han hade wd-40 eller vad det hette kan man använda det?

5-56 funkar bra men cilikon spray är bättre då det inte drar åt sig smuts lika bra...
  • Fru T
    MammaTillFelicia skrev 2011-01-04 20:17:39 följande:
    jaha, tänkte att man kanske kunde fixa nåt själv (eller ens händiga make).. men det såg ut att vara i rätt bra höjd nu.... ååhh vad svårt! Kan inte bestämma mig! =)
    ett tips är ju att du ber dom mäta vilken höjd styret är på från marken. Sen åker du till butik, ställer in styret i den höjd du tycker känns bra å så mäter du där med. Blir det typ samma mått så är det ju bara att köra ;)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5