• Fru T

Emmaljunga tråd, Vol 5

annakohler skrev 2010-08-10 11:37:41 följande:
    jag har funnit en jättefin vagn tyvärr ingen emmaljunga men en Herqules med tre hjul på blocket, dem som äger den nu  köpte den för 1år sedan på blocket själva...ni som verkar experter påå vagnar tror ni den kan vara något
    hade inte du beställt en nitro?

byter du vagnar varje vecka, för det står om nån ny vagn helatidet. sist va det en bt...
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-08-10 16:57:36 följande:
    inga föräskringar gäller om du säljer den vidare, du har ingen aning om hur de som haft den tidigare skött om den, vad den varit med om, ifall den tidigare ägaren haft problem. etc. det är iaf spå det känns. och ja, den blir begagnad sen, men inte förrän jag sålt den vidare. då är den bara använd...
    men om den ska stå still för att sovas i så skiter ja fullständigt i en försäkring eller om den gnisslar å liknande
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-08-11 19:35:22 följande:
    ja, men jag vill fortfarande inte ha nån begagnad. känns inte fräscht, jag vet inte vem som haft den innan eller hur de tagit hand om den, etc. nej, usch. *L*
    tvättmaskin?
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-08-12 16:49:49 följande:
    spelar ingen roll om man tvättar, du får ofta inte bort sånt iaf. så nej.
    Laire skrev 2010-08-12 06:20:37 följande:
    Jag förstår dig helt (även om jag inte tycker så själv). Det jag tycker är konstigt är bara att du hellre tar förskolans begagnade vagn som du troligen har ännu mindre koll på vart den varit och hur den sköts För mig hade det varit otänkbart att ha någon av dem om jag tyckte så...
     då är det inte min egen, det är enstor skillnad...
    men det är ju fortfarande ditt born som sover i den Förvånad ja trodde det va för den sakens skull som det va äckligt med begagnat.. Nu förstår ja inte alls
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-08-13 14:02:55 följande:
    barnet kommer ju komma i kontakt med bakterier oavsett så om det sitter i en dagisvagn eller leker med kompisarna spelar mindre roll. men jag vill som sagt var inte ha det hemma eller att ett framtida barn är mer än nödvändigt i vagnen. men ja, din "tanke"/förklaring stämmer bättre med min *L*
    men en dagisvagn har du ju inte hemma
  • Fru T
    babyfia skrev 2010-08-20 20:29:44 följande:
    Tack. Blir den mycket längre ihopfälld? Tänker på att den måste gå in i bilen på längden, men det borde inte vara några problem i en kombi väl?!
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-08-20 20:24:15 följande:
    Fotsack/vindskydd får man köpa till när man köper en ny scooter.
    Tack!
    vår går in på längden med marginal å vi har en saab 9000 halvkombi
  • Fru T
    babyfia skrev 2010-08-20 23:26:52 följande:

Hmm vi har en ford Mondeo. Får nog mäta imorgon o se. Vet du möjligtvis hur lång den gamla versionen blir?

Måste få in den på längden så hunden får plats med...

som sagt, vi får plats med den utan problem i vår halvkombi, på längden. Det är tillome marginal så låser vi inte bromsen så rullar den fram å tillbaka där bak... Man får ju fälla den på samma sätt som den gamla, vika fram ryggstödet först å sen fälla å vika in handtaget över suflätten... ja ha fällt ihop den brevid en gammal å visst är den längre men inte masor...
  • Fru T
    Linn 80 skrev 2010-08-23 17:58:57 följande:
    Vad jag är nöjd med min fina nitro! Någon som vet om den blir minder eller större ihopfälld när man har siotsen framåtvänd? Vände på den idag då sonen bara hänger ut på sidorna och försöker se på brorsan som cyklar före oss. Oj så glad han blev då,satt bara och skratta hela vägen hem
    Jag fällde alltid ihop den med sittdelen vänd frammåt men INTE med ryggstödet upp som endel skriver att man ska göra här.. Den gick då in på längden i bilen å vi har en halvkombi! Sen vek jag ju in handtaget över den å det va precis att den fick plats under hatthyllan så hade vi haft ryggstödet uppe (dom sa till mig i butiken när ja fråga att man ska undvika det) så hade vi inte kunna stänga bakluckan...
  • Fru T
    myran82 skrev 2010-08-24 20:37:11 följande:
    Jag vet inte. Sittdelen är väl inpackad i förrådet så jag tänkte att jag frågar istället för packa upp den.

Jag hade tänkt att använda en vanlig vagnsele om det finns öglor att fästa den i.
    Om jag inte minns helt fel så är det ringar att sätte extärn sele i längst ner vid höftbältena på varje sida!

jag skar små små hack i min fårfäll och det gör mig inget, syns inte om man inte vänder på den å förstör inte funktionen. Skinn repar sig ju inte heller..
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5