• Fru T

Emmaljunga tråd, Vol 5

Precis vart å inhandlat en svart fotsack till min Candy Pink Scooter fiint blev det å kände att det va lika bra att passapå innan höjningen... Valde en svart för att ja kände att det skulle bli lite väl mycket med den i rosa med

• Fru T
    stor grön drake skrev 2010-07-21 21:00:37 följande:
    Underbart! {#emotions_dlg.flower}

Jag överväger att byta tillbaka min sittdel mot liggdelen jag...  för sonen ska sitta -själv-, får värmeslag samt blir tokig och man spänner fast honom vid ryggstödet (han ser så dåligt, bättre sikt framme vid knäbygeln) men tvekar just för att sonen älskar att luta mot knäbygeln (och att äta på den, slå på den, klappa denosv)
    Jag använder aldrig axelremmarna då skulle ja ha en helt vansinnig dotter! Min dotter gillar också att hänga framme vid bygeln men det gör mig inget
  • Fru T
    Sissi82 skrev 2010-07-22 21:52:31 följande:
    nu blir jag tokig på mig själv... jag är inte säker på om jag vill byta bort åkpåsen till en fotsackSkäms

Jag vill ha båda två? men det blir ju en dyr historia...
    om jag skulle välja mellan fotsack och åkpåse och bara fick välja EN så hade jag valt fotsacken..

Du kan bädda med filt för att få det varmt och det blir säkerligen inte lika otympligt som med åkpåse när barnet har full mundering så som överall och vinterskor på...
  • Fru T

Jag har ju som sagt en svart fotsack till min candy Pink vagn och ja tycker det blev skitfint, bara färgerna inte skär sig och det är samma design så tycker ja man kan matcha bäst hur man vill

• Fru T
    AnLj skrev 2010-07-27 23:15:51 följande:
    Jag försöker bestämma mig. Vinteråkpåse, allroundåkpåse, lammskinn plus fotsack. Vad är bäst? Mest praktiskt?
    i vintras hade jag först fårfäll med fotsack och filt om det behövdes sen när det blev jättekallt så hade jag en supermysig jättevarm åkpåse som va fodrad med fårskinn. i vinter kommer dottern va 1.5 å är gående = skor på fötterna så jag gissar på att jag mäst kommer använda mig av fårskinn filt å fotsack istället för att knöla ner henne med skor i åkpåsen...
  • Fru T
    Sissi82 skrev 2010-07-28 08:12:08 följande:

Allihopa!

Kan man ha en brio ratt på en El scooter? Eller finns det ngn särskild ratt till just Emmaljungas vagnar...?

det går tyvärr inte ha brio ratten på scootern. Dom har en annan ratt som man fäster på sidorna som vi testade på vår nitro men tyckte vinkeln blev lättekonstig, men kanske den sitter bättre på scooter..

Emmaljunga har tyvärr slutat tillverka sin ratt av nån dum anledning
  • Fru T

Jag är lite anti det genomskinliga regnskyddet, teutonias orginal är ju ett sådant och jag upplevde det somm välldigt otympligt och ju kallare det blev ute ju stelare blev det! Vet flera vars regnskydd spruckt  på vintern av just det materialet... Jag köpte istället deras allvädersskydd till min S3a å även om det inte är ett EL så kan ja rekomendera ALLA som inte har en sulky att köpa ett sådant, ja önska verkligen att det inte va för stort för min Scooter för då hade ja behållt det Det har som en skärm över öppningen så det inte regnar in, det är ju totalt värdelösa öppningar på ALLA andra regnskydd. Blåser det lite så regnar det ju rakt in till barnet

Jag har vart ute i störtskurarna som kommit i somras å har inte märkt att det läckt igenom orginalskyddet.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5