• Fru T

Emmaljunga tråd, Vol 5

Zelmilainen skrev 2010-08-24 18:47:00 följande:
    det vore ju riktigt konstigt om de skulle säga att man ej bör ha ryggstödet uppfällt om det står att man ska ha det i manualen...
    Det står också att man inte ska hänga nåt på handtaget i manualen

Men står det så går det, men när jag försöker tänka efter eftersom ja inte har kvar vagnen så gick inte ryggstödet ut märkvärt utanför bakhjulen när man fällde med sitsen frammåt, det som gjorde att den blev kortare va ju att fotstödet fälls upp å det gör det ju inte när man har sittsen bakåt.
  • Fru T
    Uliise skrev 2010-08-25 11:12:32 följande:
    Men om han inte kan sitta själv än så ska du väl inte byta till sittdelen?
    Min dotter tog jag bort liften så hon kunde halvsitta lite när hon va vaken vid 4 månader, hon AVSKYDDE då att ligga å eftersom ja hade just lift så tog jag bort den. hade ja haft en liggdel så hade ja nog bara stöttat upp med nån kudde för att hon skulle se mer..

Hon kunde heller inte sitta helt själv när jag satte henne i sittdelen men i korta stunder är det ju ok.
  • Fru T

Kommer ni ihåg att ja skrev att ja hade problem med sufletten till min nya scooter, den ville inte stanna i utfällt läge uten åkte hela tiden tillbaka för att den hamnade mellan två lägen i kuggarna när den va helt utfälld och för att komma i nästa kugg så va tyget för kort..

Vi va i norrköping en sväng igår och passade på att åka förbo BP efterson det är där vi köpt vagnen.
    Dom ringde precis upp å sa att EL ska sy upp en ny suflett Tyvärr får vi vänta tills oktober nån gång för att få den men det får det vara värt!

• Fru T
    SJ80 skrev 2010-08-28 22:40:07 följande:
    Precis så hade jag det på min scooter! Så jäkla irriterande va det. Jag fick en ny sufflett o det gick på garantin men fick dock vänta i 1,5månad.
    Vad har du för färg på din scooter?
    Ja har en candy pink.. vet fler som har samma problem..

Vi får vänta tills oktober nån gång på en ny suflett eftersom dom syr upp den på beställning men det får det vara värt!
  • Fru T

Till alla som helatiden propsar på att mjuklift är bättre för att man kan ha den längre pga att den går att göra om till åkpåse å sittdyna...

Jag hade det i min första vagn, dock inte emmaljunga men teutonia har samma funktion att man kan göra om den sen..

Så fort dottern inte ville ligga ner längre så gjorde ja om liften till åkpåse men tyckte det blev såå fult å jag kande att lite förnyelse vore trevligt så jag köpte en riktig åkpåse istället..

å sittdynan ne den använde ja inte heller så sålde vidare liften illa kvickt

jag hade nog så här i efterhand valt en liggkorg istället men det är ju alltid lätt att vara efterklok..

Sen beror det ju lite på hur man bor med, kan man ta med vagnen in eller måste man lämna vagnen i trapphuset osv...

Fick barn i början av sommaren så det blev ju aldrig trångt med overall å grejer. hon låg bara på en vikt handduk med tunna kläder å ev nån filt över...

• Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-08-29 13:10:05 följande:
    det är nog ingen som propsat på nånting... bara några som uttryckt va de själva tycker...
    fast om jag säger:
    jaaaag tycker du ska ha den för ja tycker den är bäst då propsar ja ju är inte du från nkpg, vi borde ju tala samma språk då Tungan ute

Det ja ville få fram att bara för att många tycker att liften är bra för att går att göra om (många som än inte använt den) så betyder det inte att man kommer göra det själv sen...

å gemfört , med en mjuk å mysig åkpåse så är det JA riktigt fult med en stel omgjord lift i mina ögon..

Men när jag va i vagnköpartagen å innan barnet ploppat ut så tänkte jag precis som du. även när det gäller begagnadbiten
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-08-29 13:49:32 följande:
    inte om jag säger det en eller två gånger... propsar är ju snarare när jag "tjatar" vilket jag eller nån annan knappast gjort, så... tycker inte heller att liften som åkpåse varken ser eller känns särskilt stel ut, utan tycker det verkar fungera precis lika bra som med vanlig åkpåse... det kommer inte bli non citykorg eller annan riktigt liggdel till framtida bebis, så det spelar mindre roll att vi ej har några barn än. vårat behov är att lätt kunna lyfta i/ur vilket vi känner att vi inte kan smidigt med en separat liggdel som för oss känns otymplig och klumpig. och kan man sen spara pengar med en lift som sen har fler funktioner så är det ju knappast negativt... och varför skulle vi leta begagnat när vi inte behöver betala den nya vagnen?...
    hehe inte sa jag väll att ni skulle leta begagnat inte

ja men då har ni ju behovet av en lift, det är ju det absolut första man ska tänka på... vilket behov man har.

Man ska ju inte välja nåt som man vet inte passar... Hoppas du tycker det samma om liften när du sen använder den, jag tycker den fyllde sin funktion, absolut men så här i efterhand så hade jag hällre valt en liggkorg då jag inte hade behovet av att ta ur liften då vi har vagnen inne i lägenheten.. jag trodde dessutom att jag skulle använda den som åkpåse sen, precis som du men det gjorde ja ju inte..

Nu säger ja ju inte att alla är likadana, absolut inte. men bara för att man tror en sak så betyder det inte att det kommer vara så sen.

Föresten, hoppas du får bebis snart för ja vet hur olidligt det är att vänta på nåt så underbar å inte veta när!
  • Fru T

Sitter å funderar på åkpåse...

Är allround påsen verkligen tillräkligt varm att ha på vintern (tänk när det är KALLT) om den ska gå använda året om? Inte för att ja kommer använda den året om men tycker vinterpåsen ser så mycket större å klumpigare ut å tycker den känns för mycket för scootern då ja tror att det kommer bli knöligt vid bygeln!

Jag kommer använda åkpåse när dottern har jacka på sig. som tex till å från dagis, när vi ska till stan eller nån annanstans då hon inte behöver overall...

Vill ju inte behöva knöla med filt i åkpåsen Också.

• Fru T
    Sarah84 skrev 2010-09-01 10:24:12 följande:
    Fru T skrev 2010-09-01 10:16:51 följande:
    Sitter å funderar på åkpåse...

Är allround påsen verkligen tillräkligt varm att ha på vintern (tänk när det är KALLT) om den ska gå använda året om? Inte för att ja kommer använda den året om men tycker vinterpåsen ser så mycket större å klumpigare ut å tycker den känns för mycket för scootern då ja tror att det kommer bli knöligt vid bygeln!

Jag kommer använda åkpåse när dottern har jacka på sig. som tex till å från dagis, när vi ska till stan eller nån annanstans då hon inte behöver overall...

Vill ju inte behöva knöla med filt i åkpåsen Också.
    Vi använde allround åkpåsen hela förra vintern & de va ju en kall vinter. Större delen av vintern hade jag inte ens en tjock overall på sonen. Så ja tycker absolut att den räcker
    ah va bra, då ska ja kika på den får bli en svart för ja antar att det inte går att få tag i en candy pink längre... har ju ändå en svart fotsack till såå
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5