• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

Å såg en bild på en pp black/blue idag, alltså ej katalog bild utan en vän som skickade över då de fått en till deras butik. Å den e ju såååå fin. Kommer supertrivas med de valet av färg.

• eec82
    tickelina skrev 2010-08-27 10:46:57 följande:
    Aaaa men super....

lutar nog åt att jag köper citykorgen & med quadroliften i..... för quadroliften kan man sen ha kvar när det blir en sittvagn... den gör ju att det blir lite trängre också så slipper man bulla upp med stöd runt om. Sen kan den även användas som skydd för beben när dte blir kallt :)

Så svärmor får stå för citykorgen & sittdelen så köper vi till quadroliften själva!

Så nu står dte mellan en city cross eller en nitro city, ska ha i slutet av januari! När behöver man beställa?
    Är i vecka 20 nu bara....
    kolla i leveranslistan så ser du ca hur många veckor de tar. Ska ha i december å har beställt min sen en tid tillbaka ska komma in till butik i v 43... så jag hade bokat typ nu. Gör ju inget om man reserverar upp sig på en vagn iaf. om man vet vad man vill ha så att säga å färg. Butiken tar ju hem den lagom tills att man vill ha den iaf men bokar upp den hos emmaljunga.
  • eec82
    Millis79a skrev 2010-08-29 00:47:17 följande:
    Har fått hem vår EL City cross + city korgen i färgen Dark Grey i veckan o bara älskar den!Hur bädda bäst i Citykorgen för en bebis som har bf 11sept. Min sambi pratade om att lägga i en mjuklift? Jag tänkte mer täcke kudde o filtar om det behövs! Vad har ni?

räcker med filt å overall på bebisen alt ha en fårskinsfäll under. Den har man ju använding för senare med.
  • eec82

Å är så glad har ju alltid velat ha en citykorg men valt nu att ha quadrolift då vi ska ha med syskonsits i början. Men älskar ju citykorgen. Så säger min käre syster att hon inte orkar sälja saker på blocket så undrar om ajg vill ta å sälja å behålla pengarna för de. Ja svarar jag å undrar vad jag får, å då är de hennes cirykorg i dark grey bla. Så nu kan jag altinera. Har jag två barn blir de lift å ska jag bara ut med ett blir de citykorgen.

Synd bara att hon inte ska göra sig av med sin city cross så amn ahde den å altinera med de oplogade dagarna. *ler*

• eec82
    Qaroliine skrev 2010-08-29 20:04:18 följande:
    TACK för ditt svar!
    Jag ska klämma på city crossen nästa gång jag är på Babyland.. tycker den är alldeles för låg men vill ju ge den en chans 
    Känns ändå som om edge är det jag vill ha, men har några månader på mig att bestämma mig tack och lov
    skit i säljaren om du vet vad du vill ha. Brukar säga till "mina" kunder ibland att ja den är tyngre osv att de kan känna å klämma lite på de andra med. Men mest de som inte vet något alls. Skulle aldrig jämföra vagnen med en carena iaf. Suck....

Men känn å klämm lite på emmaljungornas olika modeller. Så att du vet att de är en edge du värkligen vill ha. Lycka till!
  • eec82
    tickelina skrev 2010-08-30 19:34:54 följande:

Nu är denna beställt med quadroliften till i samma färg, samt skötväska & fotsack!

Färgen heter PP black/blue
    mm har med beställt men en nitro, så fin! Var i en butik å såg den i verkligheten i helgen. Fast annan modell då, men iaf. Superfin!
  • eec82
    Sammie skrev 2010-08-31 10:11:21 följande:
    Nån av er "experter" som vet om emmaljungas nya syskonsits passar på andra vagnar??
    skulle jag inte trå då de inte har de hålen som chassit har på emmaljungas samt att de inte har lika tjocka chassin i sittdelen där man fäster själva fästerna till syskonsitsen. Jag skulle inte chansa iaf.

Finns ju syskonsits till babujogger med om man nu inte vill ha emmaljunga vagn.
    babyfia skrev 2010-08-31 11:23:14 följande:
    Puffar lite för mina frågor ....
    Kostar ca 199-249:- kommer inte ihåg exakt.

Du kan ju ha byggyboard ståbrädor med.
    myran82 skrev 2010-08-31 14:42:47 följande:
    Jag har en fundering. Det låter lite underligt i från hjulen på vår CC när vi går, typ knarrar. Det kommer i från själva hjulen och inte från fälgen. Funderar på om det kan bero på att hjulen är ganska slitna eller om det helt enkelt låter så alltid?
    Nja knarra ska de ju inte göra. Ibland sällsynt kan ju limmningen släppa mellan gummit å hjulet å då kan de knarra. El som du säger om de är gamla hjul.
  • eec82
    myran82 skrev 2010-08-31 19:24:41 följande:
    eec82:
    Hjulen är från -06, ev nyare.

Ringde till babyproffsen i dag & att köpa nya hjul va inte billigt, nåt på 900 kr för 4 st.
    nya hjul kostar 149:- /st till en city cross. Så vet inte va de kör för priser... Då kankse de är dags att byta ut dem. Men ska gå på max 600:- med nya hjul till en CC.
  • eec82
    myran82 skrev 2010-08-31 19:42:51 följande:
    Då kanske det är läge & kolla en annan äffär istället. Vet du om det är något man måste beställa eller om det brukar finnas på lager?
    olika där jag arbetar har vi oftart två uppsättningar hemma. Men klart de kan ta slut ibland. Men oftast finns de hemma.
  • eec82
    lolo21 skrev 2010-09-02 09:14:17 följande:
    Vad är det egentligen för skillnad på cerox och city cross?
    cerox har vändbart handtag du kan inte vänta själva sittdelen el klicka i å ur den. Alltså kan du enbart ha lift i den inte city korg. Annars e de rätt likvärdiga. Ceroxen väger aningen mer än city crossen med. Du får inte heller använda syskonsits på ceroxen. (om de nu skulle vara aktuellt).
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5