• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2010-07-12 20:47:07 följande:
    Min personliga åsikt är att pro coffe är finast av de där tre.  PP black/blue är för svart och PP Blue lite för blå, annars kommer PP blue på andra plats.
    mm jo de är svårt. Tack för ditt svar iaf. Tänkte att pro coffee kankse var lite dyster. Men den blå är ju väldigt blå. ;)
  • eec82
    annakohler skrev 2010-07-14 20:24:02 följande:
    nej det är priset på 2010 modellerna dem hade 4 kvar
    inte illa isf är de vi sängt våra vagnar med. Alltså inte rill 2000:- utan rabatt 2000:-,annars  hade jag ju köpt alla å sålt på blocket.
  • eec82
    eternalstar skrev 2010-07-14 20:48:00 följande:

Om dom mot förmodan skulle kosta 2000:- så skulle det väl ändå inte finnas någon kvar (av 4 st) i Augusti...

nä de tror inte jag heller. Vi hade rätt många 2010 modeller å nu har vi enbart två kvar å då inte till ett så förmånligt pris.
  • eec82
    livsmedel skrev 2010-07-14 16:49:27 följande:
    Den kostade, med tillbehör 8670 :-
    annakohler skrev 2010-07-14 14:55:04 följande:
    tycker 3000-4000kr är lagom för en begagnad vagn
    Ja, fast du måste väl ändå ha i beaktning vad det är för typ av vagn och vilken årsmodell det är? Eller är det bara jag som tänker så? Skulle ju aldrig betala mer än 3000 för en vagn från t.ex -06 men ju nyare den är desto mer är den värd. Så tänker jag iaf.

Nåja, jag har den ute ett tag till. Sänker den kanske till 5500 om en vecka eller två. Om den inte blir såld till det priset så säljer jag inte. Sambon skulle aldrig gå med på det då :-P
    lite av nackdelen nu är att du säljer den då de flesta butiker om de har några 2010 kvar med säljer sina vagnar. Vi har en likadan som din som kostar 6040:- men är då utan skötväska. Å då får de ju med garantier.

Men annars tycker jag att ditt pris är helt ok, med tanke på årsmodell.
  • eec82
    annakohler skrev 2010-07-14 20:55:45 följande:
    dem har fått in miljarder beställningar för 2011 modellerna så dem har lite hopp kvar,
    :) Jo de är många som vill ha 2011 hos oss med.

Hoppas de finns kvar för er då. ;)
  • eec82
    Turboplingen skrev 2010-07-16 11:14:01 följande:
    Är man dum om man bäddar en nitro sittdel, fulltliggläge så att en spädis/bebis ligger där och sover?
    Tänkte hur jag ska göra med dottern när hon ska till dagis, hon älskar fortfarande sin vagn..
    Att sitta där.. men också att sitta på fotstödet och ha fötterna på ståbrädan..
    Tänkte att man kanske kunde göra en sån lösning dom 2 turerna om dagen då jag lämnar henne på dagis om nu bebisen inte vill vara i bärsjalen..
    själv skulle jag aldrig gjort så av två anledningar, säkerhetsmässigt för lilla bebisen å säkerhetsmässigt så klarar inte fotstödet att ett barn sitter där. Är maxvikt på 3 el om det är 5 kg på fotstödet. (rätta mig nån som inte har hjärnsläpp om jag har fel). Annars finns ju lift som är avsedd för phil&ted vagnarna som är små så de säkert får plats.

kan du inte skaffa en syskonsits då? Kostar ju inte så mycket, jämfört med om vagnen går sönder.
  • eec82
    t0va skrev 2010-07-17 17:51:36 följande:
    Jag har bara sett att de har till sin egna stol och britax baby safe plus, inget om AG. 
    jo du har helt rätt. AG passar inte till emmalinga.
  • eec82

kan ni just nu se färgerna på emmaljungas hemsida? El är de bara mig hemsidan strular för?

• eec82
    Sissi82 skrev 2010-07-17 19:47:05 följande:
    nej jag har försökt titta där i flera dagar hemsidan har ngt fel.. men jag googlade och bläddrade i deras katalog istället.. ladda hem den och se...
    har den här hemma i handen men ville kolla en annan sak, i större format. ;)  Tack iaf.

Har kunnat se färgerna så sent som igår, men tänkte inte på de jag ville kolla nu.
  • eec82
    Sissi82 skrev 2010-07-17 20:23:54 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46970624.html
    personligen (men handlar ju inte begagnat) så skulle jag inte ge 1000:- då de som inte redan sänkt 2010 årws modell i butiker kommer göra de längre fram å då sälja dem för aningen mer men då få en vagn med garanti å nyare årsmodell helt enkelt.

Men jag hade nog försökt pruta om jag mot förmodan skulle hnadla en vagn begagnat. Men hade inte gett mer än 800:- för den iaf.

Men de är bara lilla jag de. ;)

MEn den såg iaf fin ut på bilderna för att ha några år på nacken.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5