• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

Sjukhus Mamman skrev 2010-10-04 10:02:19 följande:
    knappen på ena hjulen har fastnat. tips?
    spraya in med massa silikonspray el annanspray att smörja med. Kan funka. Funkar de inte reklamera hjulet. De har ju bytt dem hjulen nu då de var dåliga, å fastnade.
  • eec82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-04 15:22:36 följande:
    ah tack min bror löste det med en hammare, skruvmejsel och silikonspray har en bit att ta mig till butiken där den är köpt så så länge den hå¨ller får det vara eller tills dess att vi åker dit

En annan fundering, hur e det med reklamations tiden? är det 2 år? vad räknas som reklamation? jag köpte vagnen i feb och är redan rätt missnöjd med själva klädseln :-/ sufletten sackar ihop och håller ingen stadga och sömmar släpper i tyget! vagnen är dessutom knappt använd då jag har andra vagnar jag använder mer ofta. denna har endast använts som "vinter vagn" dvs. i kanske 1-2 månader.
    6 månaders garanti sen 3 års reklamationsrätt. Men ta med dig kvitto å visa de hjälper dig säkert. Sömmar ska ju inte spricka efter så kort tid. Men ta med dig kvitto samt berätta allt å ta upp de med hjulen med så får du säkert hjälp.
  • eec82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-04 23:48:47 följande:

här kommer jag med mina frågor igen kan man köpa varukorgen separat till sc? vad ligger dom i för pris?`för jag antar att varukogen inte går på garanti? såg när jag fixade vagnen inför vintern då den ska användas igen att den e riktigt trasig under

199-249:- ligger de på.
  • eec82
    sagofröken skrev 2010-10-05 20:52:59 följande:
    Förstår att det var en knepig fråga jag ställde Glad Men är det någon som vet vart man kan lämna in vagnen för "service" om man -inte- har garanti, alltså betala för att de kollar på den och fixar om något är fel? Vill gärna ha det gjort i god tid innan bebis kommer Glad
    babyland, barnens hus har så man kan lämna in sin vagn för service.
  • eec82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-05 21:36:47 följande:
    fundering bara... hur regar emmaljunga ägaren på vagnen? Jag har ju kvitton å sånt men där står det inte vem som köpt vagnen eller liknande. Tänke mest på om jag säljer vagnen om garantin då medföljer eller ej. har som sagt noll koll på ELs regler, men bugaboo ex. så reggas man ju både hos butiken sen ska man regga sig själv oxå. och garantin e bara till försteägaren. medan jag vet att UJ under en kort period lät garantin följa vagnen och inte ägaren.
    står de inget namn så kan de inte se. Men endel kvitton står ju i ägarens nan spec om de fått med barnvagnsförsäkring på köpet. Men annars är de ju ingen skillnad.
  • eec82
    Madebyday skrev 2010-10-06 08:49:26 följande:

Vad jag förstått enligt tidigare diskussion om ELs regnskydd (det som ingår vid köp), så är dem inte så jätte motståndskraftiga till regn Rynkar på näsan

Jag vill ha tips på andra regnskydd som passar till en CityCross och som är av bättre motståndskraft än ELs original.
    OBS! Jag vet att detta diskuterats i tråden tidigare, men jag hittar inte tillbaka till sidan det skrevs på!!

Skulle också vara kanon om någon kunde lägga upp en bild (i Bildtråden) på sin EL med annat märkes regnskydd, samt ett omdöme om det regnskyddet.

Tacksam för hjälp!!!

Tycker att de är bättre nu än förr men ananrs är brios mer plastig på insidan å bättre tycker jag iaf. Om man inte vill ha genomskinligt då.
  • eec82
    Madebyday skrev 2010-10-06 17:32:32 följande:
    Jag ska försöka mig på det om en liten stund.
    Skriver igen om jag lyckas ;)
    Sandriks skrev 2010-10-06 11:29:11 följande:
    Haha jaa mycket möjligt! Dagens mobiltelefoner borde nästan säljas med en introduktions-kurs för att man ska hitta alla funktioner

Jaa jag älskar pro bordeaux också och börjar bli otålig nu! Jag vill ha hem den så jag får provrulla vagnen med den på :D
    Oj, haha vi var och köpte vagnen i somras (begad så då måste man ju iofs passa på) och jag har BF i slutet av Januari. (Otålig AB - Kan inte vänta)
    Hehe, precis så....gärna med biler också så man vet vilken knapp man ska trycka på och när :P
    Ja, jag hade också varit otålig om det inte vore för en klumpig kommentar av en bekant tidigare i graviditeten. Men nu är det så nära BF, så kanske tar vi hem dem i början på November, det är ju ganska snart ändå :)Okej, tack!
    Vart får man tag på genomskinligt regnskydd?
    Och passar dem på en CC?
    genomskinligt finns till sulkys men passar cc har testat. Från akta graco. Trodde aldrig de skulle passa men de gjorde de. Sen har ju teutonia genomskinliga men enligt mig jobbiga å ta av å på...
  • eec82
    TinkyWinky skrev 2010-10-06 21:40:11 följande:
    har inget med sittdelen o göra, utan det är när man fäller sittdelen med de man drar i, iaf va ja fått höra men kan ju ju hända iaf.. vet ej säkert,
    de bytte allt på sk sittdelen, utom tyget som de plocka av o satt tbx sen . men sålde ju den o skaffa annan vagn.. 
    ja det tog kanske ngn vecka, jag prata med dem o de beställde delar sen lämna ja in vagnen o hämta dne på em ..

Fick min Nitro idag men hur vet ja vilken årsmodell det är? nr på den är ngt med 2009 , e det en 09 då? tycker det låter gammal o sälja nu, men att kanske sittdelen e nyare, ska fota när ja kommer hem imon så får ni hjälpa mig :) Glömde ju fråga i butiken.. 
    står 2010 på den som tillverkas nu de nya eftersom de fortfarande är 2010. Så du har säkert en 2010 enligt emmaljunga om du förstår vad ajg menar. De skriver ju året som det är i värkligheten inte vagnskollektionsåret så att säga. 2011 står de enbart på de som tillverkas 2011.
  • eec82
    gullunge1 skrev 2010-10-08 09:12:38 följande:
    tror barnens hus och dom andra barn affärerna har sån
    Yes de har dem, de kommer från sunshinekids.
  • eec82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-08 11:48:13 följande:
    haha ny klädsel till scooter kostar 3800 kr känns inte värt det! men jag fattar inte hur dom kan vara så dyra! är alla klädslar till EL lika dyra?
    japp, de syr ju upp efter beställning.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5