• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • MissR
    LitenpåG skrev 2010-06-10 10:51:08 följande:
    Den koster 1995.- rekommenderat pris från Emmaljunga. Vill du ha soltaket (suflett) till koster den 450.-

Viloläget är väl inget att hurra för, hur gammalt är barnet?
    Tjejen min blir 2 år i sommar...då kommer den ju knappt skilja någonting i pris från scootern. Hade ju hoppats på att den skullevara lite billigare....

Finns det någon bild på nya spidern med soltak?
  • Laire
    MissR skrev 2010-06-10 11:17:48 följande:
    Tjejen min blir 2 år i sommar...då kommer den ju knappt skilja någonting i pris från scootern. Hade ju hoppats på att den skullevara lite billigare....

Ja både Brios modell och Spidern är ju så jäkla dyra numera!

Brio körde för två år sedan var och varannan månad erbjudanden om 995 för vagn+suflett+ratt, nu är det bra om du kan få ner det till 1300 utan suflett, utan ratt.

Man vill ju köpa de enkla vagnarna utan liggläge för att de är billigt och det är små vagnar, men då det inte skiljer många cm samt att priset är så likt t ex Scootern så blir det ju inte lika självklart.
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • eec82

humm e lite besviken nu, kollade in de nya färgerna känns som chressent vagnar nu ju...

men kankse e finare då man ser dem i värkligheten iaf. Quadroliften tyckte jag var finare nu. Så blir nog en sådan för vår del.

• LitenpåG
    eec82 skrev 2010-06-10 12:13:27 följande:
    humm e lite besviken nu, kollade in de nya färgerna känns som chressent vagnar nu ju...

men kankse e finare då man ser dem i värkligheten iaf. Quadroliften tyckte jag var finare nu. Så blir nog en sådan för vår del.
    Håller med de om att de liknar Crescnet vagnar!
    Speciellt scootern med de olika färgerna på chassiet.

Undra hur dom tänkte där..
  • Nifelheim
    Anna med 3 trollungar skrev 2010-06-09 20:35:02 följande:
    En fråga till er alla: Är de någon som har syskonsitsen på en emmaljunga sittdelen. Och hur gör ni med regnskyddet? I affären som vi var i idag sa dem att de inte går att ha regnskyddet på om man har syskonsitsen monterad
    Har inte nya syskonsitsen, men hade den gamla modellen och då körde jag vanliga regnskyddet över vagnen och ett regnskydd för cykelsits på barnet som satt i syskonsits. Funkade utmärkt, men är ju lite meckigare att få på allt.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • eec82
    LitenpåG skrev 2010-06-10 12:59:11 följande:
    Håller med de om att de liknar Crescnet vagnar!
    Speciellt scootern med de olika färgerna på chassiet.

Undra hur dom tänkte där..
    ja värkligen. Nä tyckte inte de var super men hitta en färg som jag tyckte var ok iaf. Har beställt till butik så kan jag kolla på den iaf. Men dark grey finns ju kvar om inte annat.
  • LitenpåG
    eec82 skrev 2010-06-10 13:21:44 följande:
    ja värkligen. Nä tyckte inte de var super men hitta en färg som jag tyckte var ok iaf. Har beställt till butik så kan jag kolla på den iaf. Men dark grey finns ju kvar om inte annat.
    Vilken färg tänker du på?
    Såg att du också ska ha barn och vad jag förstått av tråden är du som jag också en återförsäljare av Emmaljunga.

Vad ska ni har för vagn till knodden?
    Alltid kul å se vad andra som jobbar med samma yrke väljer Glad
  • MammaTillFelicia
    MissR skrev 2010-06-10 11:17:48 följande:

det kryllar ju av dem begagnade (om man kan tänka sig sitty med alltså) för några hundringar!
  • eec82
    LitenpåG skrev 2010-06-10 13:46:08 följande:
    Vilken färg tänker du på?
    Såg att du också ska ha barn och vad jag förstått av tråden är du som jag också en återförsäljare av Emmaljunga.

Vad ska ni har för vagn till knodden?
    Alltid kul å se vad andra som jobbar med samma yrke väljer Glad
    en nitro i 133 fägen tror jag de var. Kommer inte ihåg vad färgen heter... har varit ledig denna vecka så ligger lite efter i all info.

ska även ha syskonsits å åkbräda å blir nog qadroliften till. Hade jag inte redan haft en liten hade de blivit med city korg. :)

Innan hade jag en teutonia fun som jag snabbt bytte till en nitro, å de ångrar jag inte en sekund. Nitron känns så mycket smidigare å lättare att köra. (Enligt mig iaf).

Men får se då man ser färgerna å vagnarna i verkligheten kankse fastnar för en helt annan. Men just nu gilla mannen å jag den 133 färgen... Men kanske ändrar oss då vi får reda på vad som ligger i magen. :)

Har ju ett tag kvar till BF så har gott om tid iaf.
  • 2 små prinsessor
    eec82 skrev 2010-06-10 12:13:27 följande:

var kan man se de nya färgerna?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5