• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • MammaTillFelicia
    Madebyday skrev 2010-06-09 21:31:27 följande:
    Okej.
    Trodde det var ett forum/tråd där man kunde diskutera olika annons platser och hjälpa andra att hitta det dem söker.
    du kan ju lägga in en köpes annons (kan man göra p blocket med). blocket är ju störst, men det säljs en del vagnar på tradera med, och lokus.se
  • sataya

ni kanske har någon hum om detta problem...

jag har en cerox men en fjäder verkar ha släppt i ena sidan under grejen man ska dra i för att fälla över styret (någon som förstår vad jag menar??)
    har detta hänt någon annan?
    är det någon som vet hur svårt det kan tänkas vara att laga och om det skulle kosta mycket??

• SaraKlippan
    eec82 skrev 2010-06-09 20:30:18 följande:
    Tror de e ca 5700:- för de med vitt el svart chassi, kan missta mig nu, kollade igenom listorna lite snabbt bara. Sen om de var 5200:- för de med "vanliga" tyg å chassi å sen var de nå mer pris med... detta för city cross å nitro.

Kommer inte ihåg de andra modellerna alls.

Tills december brukar ju alla färgerna ha kommit.

Däremot om man ville ha lättviktschassit hinner man kankse inte de skulle om jag inte misstar mig komma i december.

Quadroliften kommer ligga på 2000:-.

Sen kommer jag inte ihåg mer... kommer bara ihåg det jag själv hade intresse för å la handpenning på.
    Tack :) Men jag hade tänkt mig en edge duo... Kom på att ja kanske skulle vara lite mer specifik :) 
    Vet inte ens vad city crossen kostar nu. 
  • SaraKlippan
    Stoce skrev 2010-06-09 20:41:05 följande:
    City cross i leatherette kommer gå på 5400 om jag kommer ihåg rätt, mot 5150 nu.

Ska nog kanske avvaka hur som helst. Lättviktschassi låter intressant på edge/mondial och om det kommer i december så skulle det ju kunna gå vägen i alla fall. Man lär inte gå med en nyfödd alldeles första dagen man kommer hem...
    Okej :) 
    Ingen koll på vad edgen kommer att kosta?

Vill också ha lättviktschassi.... men ja har bf i början på december så de känns dumt att vänta.... vi har hundar och de känns som att ja kommer att ha nytta av vagnen ganska så direkt! Känns trist att köpa en begagnad först också tycker jag. :(  
  • annakohler
    SaraKlippan skrev 2010-06-10 08:22:06 följande:

Vill också ha lättviktschassi.... men ja har bf i början på december så de känns dumt att vänta.... vi har hundar och de känns som att ja kommer att ha nytta av vagnen ganska så direkt! Känns trist att köpa en begagnad först också tycker jag. :(  
    ska hellre köpa en begagnad vagn av modellen emmaljunga eller brio tycker dem nya priserna är för mycket speciellt på edge duo eftersom dem är dyra idag o är det mer nu så köper jag en begagnad
  • Stoce
    SaraKlippan skrev 2010-06-10 08:22:06 följande:

Jasså, ja med en edge är det lite svårt att undvika liggdelen

Jag kollade faktiskt aldrig vad edgen kommer kosta, men med detta nya lättviktschassi så tror jag nog att jag skulle kunna tänka mig att vänta på en sådan. Det verkar dock som en höjning av omkring 300 kr på de mesta, men jag är inte alls säker. Vi har bekanta med barn som vuxit ur sina vagnar, som vi säkert skulle kunna få låna så länge. Det kan det vara värt...
  • SaraKlippan
    Stoce skrev 2010-06-10 09:10:37 följande:
    Jasså, ja med en edge är det lite svårt att undvika liggdelen

Jag kollade faktiskt aldrig vad edgen kommer kosta, men med detta nya lättviktschassi så tror jag nog att jag skulle kunna tänka mig att vänta på en sådan. Det verkar dock som en höjning av omkring 300 kr på de mesta, men jag är inte alls säker. Vi har bekanta med barn som vuxit ur sina vagnar, som vi säkert skulle kunna få låna så länge. Det kan det vara värt...
    Har jag sagt nåt om att unvika liggdelen? 

Ja man är ju sugen på att vänta på det nya lättviktschassit! Hur mycket är det de skiljer sig i vikt mot classic chassit?  
  • MissR

Vad kostar emmaljunga spider?
    Är den ok som enda vagn?
    Är det stor storleksskillnad mellan den och scootern?
    Är viloläget ok?

Ska på semester och kommer inte få in scootern (som vi har) tillsammans med all packning, men vill inte köpa någon kass sulky, men spidern är kanske bra mycke mindre?
    Blir den ganska platt när man fäller ihop den?

• Stoce
    SaraKlippan skrev 2010-06-10 09:34:27 följande:
    Har jag sagt nåt om att unvika liggdelen? 

Ja man är ju sugen på att vänta på det nya lättviktschassit! Hur mycket är det de skiljer sig i vikt mot classic chassit?  
    Jag skrev tidigare någonstans att vi nog ska köpa en city cross, och då överväger att köpa mjuklift (quadrolift) istället för citykorg då man använder den rätt kort tid... trodde att det kanske var till dig jag skrev det, men då var det inte det. Ber om ursäkt...

Jag vet inte hur mkt det skiljer... kanske får avvakta tills emmaljunga själva kommer ut med information.
  • LitenpåG
    MissR skrev 2010-06-10 10:07:16 följande:
    Vad kostar emmaljunga spider?
    Är den ok som enda vagn?
    Är det stor storleksskillnad mellan den och scootern?
    Är viloläget ok?

Ska på semester och kommer inte få in scootern (som vi har) tillsammans med all packning, men vill inte köpa någon kass sulky, men spidern är kanske bra mycke mindre?
    Blir den ganska platt när man fäller ihop den?
    Den koster 1995.- rekommenderat pris från Emmaljunga. Vill du ha soltaket (suflett) till koster den 450.-

Viloläget är väl inget att hurra för, hur gammalt är barnet?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5