• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Zelmilainen
    Stoce skrev 2010-06-09 15:44:11 följande:
    Men kommer det finnas lättviktschassi till edge/mondial då? The M Bitch skrev att det kommer så småningom? Och vad kommer de att ligga på i pris? Hörde att alla priser ska gå upp nu
    har för mig att hon skrev nåt om att det inte blir förrän tidigast januari 2011, men kan ha fel.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Stoce
    Zelmilainen skrev 2010-06-09 18:26:16 följande:
    har för mig att hon skrev nåt om att det inte blir förrän tidigast januari 2011, men kan ha fel.
    Och jag ska ha i december 2010... lite ironiskt kanske
    Det får nog bli en city cross som jag tänkt från början då.

Tack för ditt svar
  • Nomaden

ringde babyland. de sa att emmaljunga släpper sina tyger och de första vagnarna i midsommar. då kan man börja beställa den vagn man vill ha. Sen tar de semester, hela fabriken stänger. Och i september ungefär så kommer de nya 11orna ut men bara de första färgerna som de börjar tillverka. Sen kommer de löpande i alla färger men de gör bara några få i taget. Så ex forest och silver check levereras i september och happy pink kan levereras i december osv.

Nu har jag ju inte en blekaste vilka färger som levereras först men ungefär går de till sa kvinnan jag pratade med

• SaraKlippan
    Nomaden skrev 2010-06-09 18:44:28 följande:

ringde babyland. de sa att emmaljunga släpper sina tyger och de första vagnarna i midsommar. då kan man börja beställa den vagn man vill ha. Sen tar de semester, hela fabriken stänger. Och i september ungefär så kommer de nya 11orna ut men bara de första färgerna som de börjar tillverka. Sen kommer de löpande i alla färger men de gör bara några få i taget. Så ex forest och silver check levereras i september och happy pink kan levereras i december osv.

Nu har jag ju inte en blekaste vilka färger som levereras först men ungefär går de till sa kvinnan jag pratade med

Oj vad trist om man ska ha barn i december så kanske man inte får välja bland alla färger då!? :( 

• SaraKlippan
    Stoce skrev 2010-06-09 15:44:11 följande:
    Men kommer det finnas lättviktschassi till edge/mondial då? The M Bitch skrev att det kommer så småningom? Och vad kommer de att ligga på i pris? Hörde att alla priser ska gå upp nu
    Jag undrar också det där med priserna! Bra att veta hur mycket mer man ska spara undan! 
    Hon som ja prata med sa att de alltid går upp i pris... undrar bara hur mycket de kan va. 
  • eec82
    SaraKlippan skrev 2010-06-09 20:25:04 följande:
    Jag undrar också det där med priserna! Bra att veta hur mycket mer man ska spara undan! 
    Hon som ja prata med sa att de alltid går upp i pris... undrar bara hur mycket de kan va. 
    Tror de e ca 5700:- för de med vitt el svart chassi, kan missta mig nu, kollade igenom listorna lite snabbt bara. Sen om de var 5200:- för de med "vanliga" tyg å chassi å sen var de nå mer pris med... detta för city cross å nitro.

Kommer inte ihåg de andra modellerna alls.

Tills december brukar ju alla färgerna ha kommit.

Däremot om man ville ha lättviktschassit hinner man kankse inte de skulle om jag inte misstar mig komma i december.

Quadroliften kommer ligga på 2000:-.

Sen kommer jag inte ihåg mer... kommer bara ihåg det jag själv hade intresse för å la handpenning på.
  • Anna med 3 trollungar

En fråga till er alla: Är de någon som har syskonsitsen på en emmaljunga sittdelen. Och hur gör ni med regnskyddet? I affären som vi var i idag sa dem att de inte går att ha regnskyddet på om man har syskonsitsen monterad

• eec82
    Anna med 3 trollungar skrev 2010-06-09 20:35:02 följande:
    En fråga till er alla: Är de någon som har syskonsitsen på en emmaljunga sittdelen. Och hur gör ni med regnskyddet? I affären som vi var i idag sa dem att de inte går att ha regnskyddet på om man har syskonsitsen monterad
    du kan inte ha den över syskonsittsen men med lite trix så funkar de så de täcker de mesta av vagnen iaf. Har testat där jag arbetar eftersom jag ska skaffa syskonsits. Alt just då de regnar fälla ner syskonsitsen å be de andra barnet gå just då de regnar som väst.
  • Madebyday

Finns det någon som har, eller känner någon som har en CityCross i fägen Pro Bordeaux, som ni/den kanske vill sälja?
    Vill ha en vagn med den färgen, och tänkte försöka hitta billiagre än att köpa nytt.

Har letat på Blocket, där fanns bara en CityKorg i Gällivare
    och FL köp&sälj var också nit lott :(

Vart kan jag mer leta?
    Tack!

MadeByDay - väntar November bebis
  • Stoce
    eec82 skrev 2010-06-09 20:30:18 följande:
    Tror de e ca 5700:- för de med vitt el svart chassi, kan missta mig nu, kollade igenom listorna lite snabbt bara. Sen om de var 5200:- för de med "vanliga" tyg å chassi å sen var de nå mer pris med... detta för city cross å nitro.

Kommer inte ihåg de andra modellerna alls.

Tills december brukar ju alla färgerna ha kommit.

Däremot om man ville ha lättviktschassit hinner man kankse inte de skulle om jag inte misstar mig komma i december.

Quadroliften kommer ligga på 2000:-.

Sen kommer jag inte ihåg mer... kommer bara ihåg det jag själv hade intresse för å la handpenning på.
    City cross i leatherette kommer gå på 5400 om jag kommer ihåg rätt, mot 5150 nu.

Ska nog kanske avvaka hur som helst. Lättviktschassi låter intressant på edge/mondial och om det kommer i december så skulle det ju kunna gå vägen i alla fall. Man lär inte gå med en nyfödd alldeles första dagen man kommer hem...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5