• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • linnis83
    fridajonsson skrev 2015-01-12 19:08:19 följande:
    Leatherette på Vikingkorgarna har en insida av svart sammetsliknande, vet inte men får för mej att den blir varmare.
    Leatherette på City korgen har de vanliga innertyget.
    Fast de kanske du redan har koll på :)
    Jo, vi tänkte oxå på att det var annat innertyg i leatherettekorgen... Kanske inte optimalt när den kommer att användas mest på sommaren... Den har ju ingen vädringslucka heller...
  • fridajonsson
    linnis83 skrev 2015-01-12 19:55:44 följande:

Jo, vi tänkte oxå på att det var annat innertyg i leatherettekorgen... Kanske inte optimalt när den kommer att användas mest på sommaren... Den har ju ingen vädringslucka heller...

Står precis i samma val, men de lutar åt tyg för oss. Tycker även de blir snyggare med svart tyg om man vill ha en annan suflett till.
  • fridajonsson
    linnis83 skrev 2015-01-12 19:55:44 följande:

Men du kan ju ta en super viking med city korgen i svart leatherette, du får skinn, svalare insida plus vädringslucka och alla andra finesser den korgen har :)
  • linnis83
    fridajonsson skrev 2015-01-12 20:44:17 följande:
    Men du kan ju ta en super viking med city korgen i svart leatherette, du får skinn, svalare insida plus vädringslucka och alla andra finesser den korgen har :)
    Är inte helt förtjust i citykorgen, gillar den mer avskalade looken på vikingkorgen.

Har funderat på en vit extrasuflett i leatherette, skulle ju bli såååå snyggt! Men det är ju viktigare att bebis har det bra i vagnen... = )
  • vindruvan

Hej, tittar på lite vagnar till kommande bebis. Vill nu gärna få råd från flera Emmaljunga inför ett val, ge mig alla för och nackdelar du vet!

Viking VS Superviking?

Barnet kommer i oktober verkar det som.

Tack på förhand!

• stor grön drake
    vindruvan skrev 2015-01-18 01:23:17 följande:

Hej, tittar på lite vagnar till kommande bebis. Vill nu gärna få råd från flera Emmaljunga inför ett val, ge mig alla för och nackdelar du vet!

Viking VS Superviking?

Barnet kommer i oktober verkar det som.

Tack på förhand!

Nu är jag inte helt säker på min sak, men jag tror att ända skillnaden är "super chassit", som är förstärkt för att kunna bära dubbla sitt/liggdelar. Sitt oh liggdelarna är samma till båda
  • honeydew

Nej, Viking är mindre, lättare och mer kompakt än Super Viking. Det passar ej att ha samma sitt- och liggdel till de olika vagnarna.

Beror på vad ni har för behov. Skulle säga att Viking är en cityvagn, som passar genom tunnelbanespärrar och smala hissar. Den har mindre hjul.

Super Viking är som sagt större. Har större liggdel, sittdel, hjul m.m. Går att sätta på syskonsits. Klarar terräng lite bättre men är tyngre och större ihopfälld än lilla Viking. Man kan även byta sittdel och sätta på t.ex en nitro-sittdel ifall man ej vill ha en ergonomisk sittdel (blir då en Super nitro).

Så jo, det är lite skillnad

• velande pappa

Hej! Jag sitter och velar emellan emmaljunga air eller emmaljunga air s till min dotter på 1 år.

Har en brio go sedan innan men emmaljunga verkar mysigare.

Någon som testat och vet mer om snurrhjulen fixar exempelvis lite grusväg och ett å annat gärde?

Mvh Johannes

• IEM

Hej!

Jag har lite måttfrågor kring Big Star Supreme. Har tänkte mig en DeLuxe modell och vad jag kan se är det samma typ av chassi som Classic.

Så till frågan, Hur läng och bred är chassit ihopfällt vid hjulen? Står 93x62x42 på sidan, stämmer det? Ser ju tex att bromsarna sticker ut lite vid hjulen.

Hoppas att någon här sitter på en vagn att mäta :D

• vindruvan
    honeydew skrev 2015-01-18 07:42:53 följande:

Nej, Viking är mindre, lättare och mer kompakt än Super Viking. Det passar ej att ha samma sitt- och liggdel till de olika vagnarna.

Beror på vad ni har för behov. Skulle säga att Viking är en cityvagn, som passar genom tunnelbanespärrar och smala hissar. Den har mindre hjul.

Super Viking är som sagt större. Har större liggdel, sittdel, hjul m.m. Går att sätta på syskonsits. Klarar terräng lite bättre men är tyngre och större ihopfälld än lilla Viking. Man kan även byta sittdel och sätta på t.ex en nitro-sittdel ifall man ej vill ha en ergonomisk sittdel (blir då en Super nitro).

Så jo, det är lite skillnad

Snor frågan lite. ;)

Är det samma chassi till Super viking som Super nitro?

Stort tack! :)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5