• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Skogsmulla

Hej,

skulle vilja ha en prisidé från er som är insatta: ska sälja en City Cross uttagen maj 2012, liggdel i Capri Creme och sittdel i Denim Black. Varukorgen har gått sönder. Annars fint skick.
    Köpte till ett begagnat Nitro-chassi (2009) som komplement och det har varit suveränt! Det chassit är inte särskilt snyggt, men funktionsdugligt, har själv tyckt bäst om det.
    Regnskydd finns.

Ska fota och lägga ut annons på Blocket, vad tror ni jag kan begära för hela paketet?

Alternativt om jag säljer bara liggdelen med City Cross-chassit? Eller delarna var för sig?

• Stampe

Hej har en scooter -07 kan man byta ut varukorgen på den till dem nya i tyg? Någon som vet? Och går det att köpa varukorgen som reservdel?

• förväntansfull2014

Hej

Har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Har en Emmaljunga City Korg å sonen på 2 månader tycker nu sedan det blev varmt inte om att ligga i vagnen. Upplever det som att han blir för varm i den. Någon annan som upplevt detta eller har förslag på hur vi kan göra vagnen svalare. Vill ju hemskt gärna kunna gå på promenader nu när vädret är helt underbart

• honeydew
    förväntansfull2014 skrev 2014-07-21 20:16:46 följande:

Hej

Har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Har en Emmaljunga City Korg å sonen på 2 månader tycker nu sedan det blev varmt inte om att ligga i vagnen. Upplever det som att han blir för varm i den. Någon annan som upplevt detta eller har förslag på hur vi kan göra vagnen svalare. Vill ju hemskt gärna kunna gå på promenader nu när vädret är helt underbart

Pröva lägg en frottéhandduk i botten, ovanpå madrassen som bebis ligger mot. Det hjälper faktiskt bättre än man kan tro, iaf på våra barn. En del säger att äkta fårskinn ska kyla då det är varmt, men det har ej funkat för oss..

Sen försöka ha så luftigt som möjligt. Öppna sufletten så mycket det går, utan att barnet får sol på sig. Använd inte solskyddsgardin, blir bastu i vagnen.
  • förväntansfull2014
    honeydew skrev 2014-07-22 08:40:23 följande:

Pröva lägg en frottéhandduk i botten, ovanpå madrassen som bebis ligger mot. Det hjälper faktiskt bättre än man kan tro, iaf på våra barn. En del säger att äkta fårskinn ska kyla då det är varmt, men det har ej funkat för oss..

Sen försöka ha så luftigt som möjligt. Öppna sufletten så mycket det går, utan att barnet får sol på sig. Använd inte solskyddsgardin, blir bastu i vagnen.

Har nere sufletten så mkt det går, å ventalionen i botten å på sufletten. Skall testa med handduk. Tack
  • tovelinan

Jag har beställt en Viking chassi+ liggkorg då jag självklart ska använda den först, Är det någon som vet om man kan sätta på en annan typ av sittdel på Viking, då jag tycker att sittdelen verkar vara lite bökig att ha på vintern. Jag har för mig att i butiken hade dom satt ditt ett Nitrosits eller så. Är det någon som vet nåt?

• elilin

Vanliga viking är de bara monkey som fungerar men super viking kan du ha alla sittdelar på utom viking å monkey då :) har själv cc chassi å superviking chassi å har sen citykorg ccsitdel samt ozonesittdel å variera med :)

tovelinan skrev 2014-08-07 19:39:47 följande:

Jag har beställt en Viking chassi+ liggkorg då jag självklart ska använda den först, Är det någon som vet om man kan sätta på en annan typ av sittdel på Viking, då jag tycker att sittdelen verkar vara lite bökig att ha på vintern. Jag har för mig att i butiken hade dom satt ditt ett Nitrosits eller så. Är det någon som vet nåt?

• Singoallaa

Hej!

Vet någon ifall emmaljunga har slutat tillverka och sälja syskonsitsar? Alltså det är som en stol man fäster på chassit? Har läst det på någons blogg. Vet ni?

• yodi
    Singoallaa skrev 2014-08-25 14:52:47 följande:

Hej!

Vet någon ifall emmaljunga har slutat tillverka och sälja syskonsitsar? Alltså det är som en stol man fäster på chassit? Har läst det på någons blogg. Vet ni?

dom har slutat med dom

• stor grön drake
    Singoallaa skrev 2014-08-25 14:52:47 följande:

Hej!

De hade tillbaka dem i något år, men jag vet inte varför de tog bort dem, dålig åtgång kanske? Man kan hitta i bra skick på blocket. De finns recenserade på barnvagnsbloggen har jag för mig.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5