• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • isolande
    Stokke skrev 2014-07-02 18:42:00 följande:

Hej !
    Jag har varit i Köpenhamn några dagar.
    Har ni sett deras vagnar? De är gigantiska!
    Ca 92cm i liggdelen. Emmaljunga har en modell som säljs i Dannmark, Big supreme tror jag.

Läste på någon blogg att liggdelarna används till barnen är 3 år! Hur gör man då liksom? För en treåring vill väl inte ligga i vagnen eller sitta i en liggdel? Eller används den mer som en säng på hjul, bara för att sovas i?

Jag blir seriöst jättenyfiken Glad

För övrigt har vi precis fått hem vår nya buddy S och den är SÅ bra! Har en 1 ½ åring som sitter i den och en 3-åring som åker bräda. Det enda jag är sur över är att brädan ser exakt ut som den som vi hade till vår Nitro. Men den sålde vi med vagnen eftersom de sa på babyexperten i Sthlm att Buddyn behövde en särskild bräda. Det står dessutom på kartongen till den nya brädan att den passar Nitro och alla vagnar som inte har däckbromsen.

600 spänn fattigare blev vi på något så onödigt Skrikandes.
  • stor grön drake
    isolande skrev 2014-08-27 09:16:39 följande:

Läste på någon blogg att liggdelarna används till barnen är 3 år! Hur gör man då liksom? För en treåring vill väl inte ligga i vagnen eller sitta i en liggdel? Eller används den mer som en säng på hjul, bara för att sovas i?

Jag blir seriöst jättenyfiken

Min pojke sov gärna i vagn, gör ännu, och han blir 5 i november. Perfekt om man ska bort på kvällen, bara att ta vagn med. Jag älskade min biggis, världens underbaraste vagn. Sålde den för några år sen pga utrymmesbrist, men hade absolut sparat den om jag kunnat. Den gick ju att kombinera med andra easy fix delar, så körde den ganska ofta med jet eller CC sittdel. Liggdelen brukade jag köra på nitro chassi
  • citronträd

Hej! 
    Är det någon som har testat på Emmaljungas nya chassi Duo S Black AIR?
    Är det mycket skillnad från det vanliga Duo s när det är lufthjul & när "stänkskyddet" vid framhjulen är borttagna? 

Är så sugen på en mondial duo combi i white leatherette med nya duo s chassit men de två återförsäljarna som finns här har inte fått in det nya chassit ännu, så i väntan på det så tänkte jag höra om någon annan hunnit testa på det? :) 

• klämmser

Kan man byta från fasta framhjul till svängbara? Kanske är en korkad fråga men är helt ny på barnvagnar :p

• Zorro

Hej! =)

Är det nån som har en bild på en City Cross med en Superviking sittdel på?
    Har googlat och googlat men hittar inte nåt.

• Singoallaa
    stor grön drake skrev 2014-08-26 08:11:18 följande:

De hade tillbaka dem i något år, men jag vet inte varför de tog bort dem, dålig åtgång kanske? Man kan hitta i bra skick på blocket. De finns recenserade på barnvagnsbloggen har jag för mig.

Det kanske ändå är bättre att köpa en syskonvagn än den där sitsen.
  • stor grön drake
    klämmser skrev 2014-08-29 09:13:47 följande:

Kan man byta från fasta framhjul till svängbara? Kanske är en korkad fråga men är helt ny på barnvagnar :p

Nej, men det finns fast vinterhjul att köpa till flera av de med svängbara.
    Zorro skrev 2014-08-29 13:25:04 följande:

Hej! =)

Är det nån som har en bild på en City Cross med en Superviking sittdel på?

Har googlat och googlat men hittar inte nåt.

Det kan nog bra finnas någon i bildtråden. Åtminstonde finns bilder på CC med city jet sittdelen där.
  • LillaSandy
    Jag behöver råd kring mitt köp. Hoppas ni kan hjälpa mig!
    Ska köpa en Emmaljunga Citycross och har två funderingar:
    - Bor på andra våningen utan hiss och vill inte lyfta så mycket. Men, barnet föds 21 april. Vill eg. ha en citykorg men tror den blir för tung att bära upp o ner. En mjuklift tror jag blir för varm på sommaren. Vad tycker ni om en hårdlift? Vad är skillnaden mellan att ha en hårdlift i sittdelen eller en separat citykorg? Kommer barnet mycket längre ner?
    - Andra frågan, här är mycket snö på vintern! Bor i Gällivare. Lufthjul eller de nya ecco-hjulen?
  • Stampe

Hade en hårdlift till mitt första barn (visserligen en brio) jag tyckte han växte ur liggdelen för fort. När han var 4,5 månad ville han "sitta" lite upp så han såg mer. Då fick man ha med något att palla upp han med. Det slutade med att vi fick byta till sittdelen och det tyckte jag var för tidigt då han blev så liten i den. Med barn nr 2 köpte vi en edge och där är en ryggplatta man kan fälla upp så att bebisen kan "sitta" upp korta stunder. Det tyckte jag var perfekt. Hon kunde ha liggdelen tills hon var 7-8 månader. Har för mig att citykorgen har den ryggplattan i 2015 modellerna.

Men det är väldigt individuellt vad man tycker och det finns nog lika många som gillar hårdlift som det finns de som gillar separat liggdel.

Åk till butiken och kläm och kän på de olika allternativen.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5