Inlägg från: TinkyWinky |Visa alla inlägg
  • TinkyWinky
    yodi skrev 2011-07-19 14:11:03 följande:
    är det någon här som har testat cangaroo? vad tyckte ni om den?
    har haft den men bara med city korg på o skulle INTE rekommendera den, den är vält sjuk o ingen fjädring alls.. har haft andra trehjulingar så vet att ej alla trehjulingar e vältsjuka..
    rek isf nitro om du ska ha emmaljunga. annars bugaboo cameleon som ja har nu :) 
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • TinkyWinky
    sjöberg75 skrev 2011-07-20 09:49:39 följande:

Hoppas det är ok om jag skriver en liten fråga till er (vagnveteraner)?!

Jag är gravid & väntar liten i dec & funderar på att köpa en Nitro City med quadrolift (har varit & provkört den), den verkar underbar. Men nu till frågan: Hur fungerar framhjulen på vintern i snö?? Svårkörd?? Fastnar hjulen i snön??

Tack på förhand!!    

hade satsat på en citykorg då man kan bädda mera o den är rymligare :)) o så mkt snyggare :)
  • TinkyWinky
    yodi skrev 2011-07-20 12:28:29 följande:
    tack för svaret.

har beställt en nitro till minstingen, men letar efter bättre begagnad till mellan dottern, har sett en del cangaroos på blocket och blev lite nyfiken då jag aldrig har sett någon live så att säga. 
    ok men hade ej valt en cangaroo.. isf en vagn av märket baby jogger coty elite sonm e som cangaroon men mkt bättre :) Men vet ej om den finns begagnad utem men tror det :)
  • TinkyWinky
    ami skrev 2012-01-24 00:48:14 följande:
    På fotot med vinterhjulen är det en helsvart ozone. Hittar ingen helsvart på hemsidan? Och så undrar jag hur stora barn - långa - som ryms i ozonen. Om nån hade foto vore det ju jättebra :) Har försökt googla men hittar bara bebisfoton.
    Nån som haft el har en Bugaboo vagn också och kan jämföra, för och nackdelar?
    jag har visserligen ingen ozone just nu men har haft o tyckte den va riktigt bra o dte blir en sån till nästa barn.

Provade sonen i en ozone o han är lite över 90 cm lång o han satt bra, men fota ej då ja bara prova för skojs skull ;) :) Men han hade mkt plats kvar för både benen o huvudet, han hade vinterjacka på sig o dte funka bra o va plats kvar :) 
  • TinkyWinky

Äntligen får man börja fundera på vad för tillbehör till vagnen då vi lyckats med att bli gravida helt själva :)
    Första kom till genom ivf..

Bebisen är beräknad till februiari 2013 :)

Vi har nästan helt 100 bestämt oss för en ozone med city korg till, men vad för åkpåse har ni till som fick barn vinter tid? För jag tycker ej emmaljungas egna är tillräckligt gosiga eller va man ska kalla dem.. Vill ha en mera mysig åkpåse. deras ser så stela ut..

Så tips vilken åkpåse som håller en nyfödd bebis varm. bor i halland, halmstad så här blir inte så jätte kallt.. 

★°☆ Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Http://Heromer.blogg.se ☆°★ Bf 14/2 - 13
  • TinkyWinky
    t0va skrev 2012-06-13 09:54:50 följande:
    Till en bebis i citykorgen så tycker jag man ska ha en i fleece, om man nu vill ha åkpåse. Vi bäddade med täcke och filtar istället. Finns åkpåsar i mindre storlek som funkar jättebra i liggdel och sen i sittdel när barnet är mindre.

Vi köpte en teutonia i fleece och hade första året, det blev inte så jättebylsigt och sonen drunknade inte i den som han gjorde i större. Vi hade quadroliften men den funkade inte alls som åkpåse för oss.

Till iår när sonen var 1.5år så sydde jag en åkpåse i dubbel fleece och han klarade sig bra med den, det blev väldigt varmt och skönt. De gånger han sov ute så la vi en extra filt över honom. under hade han ofta innekläder och jacka.
    Tack för svaret :)

Har ju tänkt att köpa en tunnare overall te bebisen ex fleece overall.
    Har oxå funderat att använda filtar o så har man ju "locket" på hela tiden.
    Blir nog att ja inhandlar en tunnare åkpåse o så märker man ju om barnet skulle frysa o det skulle bli kallt eller om man kanske ej behöver använda åkpåse alls.. 
  • TinkyWinky
    stor grön drake skrev 2012-06-12 21:16:05 följande:
    Men AG passar i sittdelen på vagnen Bara att kroka "krokarna" över knäbågen och så ska den sitta stadigt innan för ramen som blir av sidorna.. Inte testat själv men vet flera som kört så.

Jag ahr hört väldigt trevliga rykten om -13 kollektionen
    berätta allt du vet om de nya färgerna o vet du om det kommer ngn ny vagn :)) 
  • TinkyWinky

Och en annan fråga, hur är el vinterhjul eller är det kanske bättre att köpa en billig city cross o byta chassin emellan ?? 

• TinkyWinky
    Uliise skrev 2012-06-13 17:41:57 följande:
    Tror det är bättre med en CC eller helst Classic sport med Lufthjul! Med vinterhjulen blir det ju som att köra en Nitro med låsta hjul, dock är ju vinterhjulen större - men tror inte känslan blir så bra.

Är du säker på Ozone då? Du har ju haft en förr ;)
    Blir isf en city cross då jag ej gillar classic sporten..

Japp utav el vagnar så e det ozone som ja gillar mest o av alla ja provat så tror ja den e bäst o ha för nyfödd då med city korg men sen kommer jag säkert byta till en bugga då ja gilla den super mkt.. :)) 
  • TinkyWinky
    Uliise skrev 2012-06-13 21:26:30 följande:
    Nyfiken, men varför gillar du inte classic sport?

Jag har följt din blogg och sett alla vagnar du testat, är du inte sugen på en Brio Go? För den har du väl inte testat vad jag vet? ;)
    Vad roligt att du läser min blogg

Har faktiskt aldrig gillat brios vagnar fast jag haft en sing men va mkt kort tid
    Kanske ska in te stan o prov köra en go, tycker dem är snygga samtidigt som jag ej gillar dem :/

Men e ju ett antal månader till så ja hinner ändra mig o känner jag mig sj så kommer jag byta vagn med detta barnet med

• TinkyWinky
    Eillen09 skrev 2012-06-18 06:38:23 följande:
    Hejsan ! Har precis fått hem min emmaljunga ozone , köpte citykorg till . Någon som har en och vill berätta om ni är nöjda med den ? Har min bebbe i magen 1 månad till så jag får snällt vänta med att provköra på riktigt !
    Har haft både ozone o city korg o det bästa med emmaljunga är ändå deras super fina o mysiga city korgar :)
    Älskar den o ozonen är oxå en bra vagn :)  
    ★°☆Kewin 9/7-09°ღ°Http://Heromer.blogg.se°ღ°Bf 14/2 -13☆°★
  • TinkyWinky
    Eillen09 skrev 2012-06-18 23:27:19 följande:
    Tack TinkyWinky för ditt svar ! Har du upplevt något problem på grusvägar ?
    Nej inga problem alls förutom att ena hjulet fram oftast snurrar som det sj vill men är inget som störs utan det är bara för att marken är ojämn, ser bara knasig ut för dem som ser dig gå med vagnen.. har haft nitro med o den har samma hjul o det funkar, det enda som ej går e ju självklart djup ny snö.. men ska man ha denna vagn som jag nu kommer ha på vintern så kan man köpa en billig city cross o då har du ju fyra fasta hjul, e ju bara o klicka av o på liggdelen.. 
    Går ju att köpa vinterhjul men jag tror det är bättre med en vagn med fyra fasta hjul.. :) 
  • TinkyWinky

Vad tycker ni man kan sälja en ozone med bara sittdel som är inköpt i slutet av april 2012, alltså 3 mån gammal. 
    är i färgen pp orange svart o välvårdad..

??

INGEN ANNONS !!!

• TinkyWinky
    Päron1986 skrev 2012-08-02 14:40:05 följande:
    förlåtförlåtförlåt för att jag skriver än en gång, på så kort tid.

men sittdelen till ozone, går den att ha tex quadrolift i och använda den som liggdel? isf vore den toppen för oss!
    nej den går ej ha lift eller ngt i utan du får komplettera med en city korg :)

Jag tror att ozone e mindre än city crossen, har haft city crossen o har en ozone men kan ej svara på rak arm vilken som e minst men tror som sagt ozonen.. 
  • TinkyWinky
    Mammatillmini2008 skrev 2012-08-02 08:25:45 följande:
    Hej alla Emmaljunga experter, jag är inne på att köpa en Ozone men undrar lite hur den är att köra i snö och om någon har testat den med babyskydd och i så fall vilket märke på babyskydd som passar och är bra? Jag har läst att det numera finns vinterdäck till vagnen att köpa stämmer det?
    den funkar ok i snö, men vägen måste ju va skottad eller va lite snö som kommit men å andra sidan är dte nog ej många vagnar som går o köra i decimeters högt snö..

Ang babyskydd vet jag ej, o ja vinterhjul ska ha kommit till den men då hade jag istället valt att komlettera med en billig city cross.. :) 
  • TinkyWinky
    cocos87 skrev 2012-09-28 11:30:12 följande:
    Någon som har erfarenhet av syskonsits? Funderar på att köpa en sån till min 2 åring när vi ska till dagis och liknande..
    Sök på denna gruppen på facebook så finns massa bilder på hur den sitter o va folk tycker om den :))
     https://www.facebook.com/groups/141568512604292/
    Gruppen heter Barnvagnar 

Har genom den tråden bara hört positivt om den o den verkar super MEN ja tycker det är trist att den ej kan på ngt sätt sitta på en city korg som ja sj tänkt använda när syskonet kommer.. 
    ★°☆Kewin 9/7-09°ღ°Http://Heromer.blogg.se°ღ°Lillebror 17/2 -13☆°★
  • TinkyWinky
    Sommarlovet1 skrev 2012-10-03 22:19:55 följande:
    Kan man köpa/beställa endast ett chassi? Har en ozone men cill ha ett chassi med fyra hjul till vintern.
    Kolla blocket :)
    Sj lyckades ja få köpa ett billigt cc chassi av en kompis som ja kommer använda till vintern när det blir mkt snö..  sj så hoppas ja ej det blir det.. 
    ★°☆Kewin 9/7-09°ღ°Http://Heromer.blogg.se°ღ°Lillebror 17/2 -13☆°★
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5