Inlägg från: TinkyWinky |Visa alla inlägg
  • TinkyWinky

Emmaljunga tråd, Vol 5

Momster: Den väskan fick jag köpa av min syster som köpt den på Lekia i Ljungby :) Hann ej köpa sj då ja ej bor där utan köpte deras o så får de köpa ny, men hitta denna sidan på internet igår när ja sökte på sån väska/bag.

http://www.barntrygghet.se/skota/buggy-mate-din-oumbarliga-natvaska-till-vagnen/

Den är ju mkt längre o ja tror den kan bli för klumpig o ivägen om man nu inte har en liggdel eller inte har vagnen emot sig, men annars verkar den bra, priset för denna e samma som för den ja nu har på min vagn..

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • TinkyWinky
    agustina skrev 2010-10-10 07:36:57 följande:
    Hej!
    Hoppar in i eran tråd, då jag är smått barnvagnstokig, iallafall enligt min man!Obestämd
    Har varit in och tittat till eran tråd ibland och väldigt intressant läsning.

Har själv 3 vagnar stående i hallen just nu, 1 Emmaljunga tvillingvagn, 1 Akta graco Mosaic och 1 Emmaljunga Nitro Blac croc. Har även gömt 1 Softy i klädkammarenSkrattande.

Väntar just nu på min City cross i Limited Edition Golden CheckDrömmer, men läste att ni inte var så förtjust i den.

Har 4 barn, som jag har haft sammanlagt 37 vagnar till (tror jag att jag räknade till), då min man har tvingat mig att skriva en lista på alla.
    Ska tilläggas att min minsta bara 3 1/2 månad gammal.

Sen ska man ju inte börja räkna tillbehör till dessa som skötväskor osv ........
    hur gammal är din äldsta? är lättare o räkna hur måpnga år du hållt på ? :) Sj har ja haft 9 vagnar på 15 månader :))
  • TinkyWinky
    Arabis skrev 2010-10-12 09:40:24 följande:
    Vet att diskussionerna förekommit innan, men vad kostar en ny sittdel, citycross?? Ska byta, & det verkar näst intill omöjligt att hitta begagnat. Onödigt att köpa med chassi. Vill egentligen ha en äldre, med fickorna på sufletten, men vad gör man med chassiet om jag köper en komplett begagnad? Går det att sälja enbart ett chassi?
    jag letar efter egentligen endast ett city cross chassi o har än så länge inte hittat ngn, så blir nog o köpa en komplett vagn..
  • TinkyWinky
    CoolJen skrev 2010-10-12 09:06:29 följande:
    Tack för alla svaren om mjuklift i citykorg.
    En quadro i citykorgen har jag inte tänkt men tänkte om det går med någon annan(billigare) variant.

Ni som har/haft citykorg, tror ni det blir för trångt för bebisen med en mjuklift/åkpåse med handtag i? och kan det se estetiskt bra ut?Jag funderar oxå på en Nitro city men är ju lite rädd för att vi får fortsatta hemska vintrar. Erfarenheter?
    Jag har verkligen fallit för nitron men har ju tid att ändra mig(bf 27 feb)

Uliise- vart hittar du en ny för 3000 ?

Jag tror jag ska köpa vagnen begagnat men en citykorg ny, för jag vill ha white letherette i citykorgen men ett mörkare tyg i nitron.
    Jag antar att white letherette färgen är ny? har inte sett någon begagnat till salu iaf.
    vi hade en nitro förra vintern o det gick super, visst lite jobbigt där det va mkt snö, så i år blir det att försöka hitta antingen ett cc chassi eller köpa en komplett cc för o buta när det blir som värst..
  • TinkyWinky
    Uliise skrev 2010-10-12 11:56:43 följande:
    Tyvärr kan jag inte säga vart för jag funderar på att köpa den Oskyldig

White leatherette är ny för i år, alltså 2011-kollektionen. Förut fanns det däremot White croc som är liknande, men med fejk-krokodilmönster istället för det quiltade som leatherette-modellerna har
    TinkyWinky skrev 2010-10-12 09:42:37 följande:
    jag letar efter egentligen endast ett city cross chassi o har än så länge inte hittat ngn, så blir nog o köpa en komplett vagn..
    Det har funnits city cross-chassin ute på tradera senaste månaden, tror det sålde för 500 ungefär. Eller så köper du en sliten vagn och behåller endast chassit Kan du inte visa en bild? För jag har vääldigt svårt att se att det skulle funka.

City korgens innemått:  75x33x19 cm
    Quadroliftens yttermått: 83x38x21 cm

Den är ju nästan 10 cm för lång och 5 cm för bred!
    har inte sett ngn ute :/
     men får leta vidare.. :)
  • TinkyWinky
    Sandja skrev 2010-10-14 09:28:59 följande:
    Hej! Jag tänkte fråga er som haft/har en Emmaljunga Cangoroo, är de nått att ha? De från 09 tex?
    Jag är sugen eftersom de är snygga men jag måste ju veta lite mer
    ja har haft den men ej speciellt länge då jag råkade ut för att dne ville välta, va mkt välsjuk, *eller va dte kallas.. * Så som liggvagn kan dte väl funka men absokut inte som sittdel då ja ej tycker den e ngt bra.. skulle isf satsa på ngt bhelt annat märke om du nu vill ha en liknande o som sittvagn, ex baby jogger city elite e super :))
  • TinkyWinky
    Sandja skrev 2010-10-14 11:18:28 följande:
    Typiskt, tänkte den skulle vara som Scootern fast med svänghjul. Jag tänkte också på Nitro, men den känns stor och klumpig? Jag ska absolut kolla upp Baby  jogger city elite
    nej som ngn skrev så e cangaroon längre o en helt annan sittdel o mindre suflett, inge positivt med den, ja älskade den innan ja provat köra den men ej sen, nitron e absolut inte klumpig.. såå smidig :)
    Men rekommenderar helt klart en nitro eller city cross nu till vintern :)

har bilder här på city elite o text mm :)
    ja sålde den nyss o min syster har den fortfarande:)

här e bilder på vagnen:
    här e text o bilder på vagnen i min blogg
    här är text o bilder i min systers blogg
  • TinkyWinky
    Mrs girl skrev 2010-10-15 08:09:54 följande:
    gå in i bildtråden så ser du hur jag gjorde i min quadrolift. tror säkert att det du sa räcker, om inte så ta ett täcke å lägg i.
    ser riktigt mysigt ut :)) alltså på bilden du la i bildtråden ;)
  • TinkyWinky

vad tycker ni är ok att ge för ett emmaljunga city cross chassi från 07/08 ?? har ej sett bild så jag vet ej skicket men tror det är i gott skick.

• TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2010-10-28 19:47:07 följande:
    vad tycker ni är ok att ge för ett emmaljunga city cross chassi från 07/08 ?? har ej sett bild så jag vet ej skicket men tror det är i gott skick.
    puttar på min fråga :))
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5