• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Zelmilainen
    LitenpåG skrev 2010-06-04 20:42:32 följande:
    Men dom finns ju inte i butik ännu, eller hur menar du?
    det skrevs tidigare i tråden att de skulle komma ut för visning i butik långt före visning på el egna hemsida... tycker de borde sammanfalla med varandra. alla har ju inte möjligheten att ta sig till en affär "bara sådär". då kanske man vill kolla upp färg på nätet och ringa in en beställning eller så...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • LitenpåG
    Zelmilainen skrev 2010-06-04 21:26:59 följande:
    det skrevs tidigare i tråden att de skulle komma ut för visning i butik långt före visning på el egna hemsida... tycker de borde sammanfalla med varandra. alla har ju inte möjligheten att ta sig till en affär "bara sådär". då kanske man vill kolla upp färg på nätet och ringa in en beställning eller så...
    Vill ha bebis nuuu!!!
    Okej, det har jag aldrig varit med om. Tidigare har alla säljare fått åka dit och kollat, därefter har de kommit ut på hemsidan och sen till butikerna. Efterssom säljarna beställer "butiksvagnarna" när man förkikar på färgerna så kommer dem till butiken så snart dom är klara.

Sen kommer ju inte alla färgerna från fabriken samtidigt, därför lägger dom ut dom på hemsidan innan alla vagnar nått butikerna. Just för att kunderna ska kunna se alla som finns/kommer.
  • Zelmilainen
    LitenpåG skrev 2010-06-04 22:29:44 följande:
    Okej, det har jag aldrig varit med om. Tidigare har alla säljare fått åka dit och kollat, därefter har de kommit ut på hemsidan och sen till butikerna. Efterssom säljarna beställer "butiksvagnarna" när man förkikar på färgerna så kommer dem till butiken så snart dom är klara.

Sen kommer ju inte alla färgerna från fabriken samtidigt, därför lägger dom ut dom på hemsidan innan alla vagnar nått butikerna. Just för att kunderna ska kunna se alla som finns/kommer.
    ja men varför läggs de då ut på hemsidan först i juli om man kan se dem i butik tidigare... det var det jag reagerade på...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Fru T
    t0va skrev 2010-06-04 18:18:28 följande:
    Någon som skulle kunna vara snäll och mäta? :) *flirtar lite*
    Är från framifrån till bakdelen jag är ute efter. Bara hjulens ytterkanter.
    är framhjulen vända bakåt, vilket dom är när man kör vagnen frammåt och när dom är låsta, så är det ca 74 cm mätte lite hastigt med måttbandet nu..
    Är hjulen vända frammåt, som dom blir om man tex backar med vagnen så är det längre men det mätte ja inte för dotra ligger å sover i samma rum som vagnen...

Hoppas ni får till den lösningen du skrev om för det låter ju hur smidigt som hällst för dig
  • Fru T
    eec82 skrev 2010-06-04 20:35:38 följande:
    ingen som använt syskonsits?

Jag känner ingen som har en sån men ja minns att min mor använde det på sin gigantiska Emmaljunga vagn i början på 90-talet å det då funkade jättebra! Har syskon födda -89 -90 å -93...

Jag hade nog med använt det om ja skulle få fler barn, skulle aldrig vlija gå med syskonvagn om det inte va med tvillingar få oftast vill ju den äldsta börja gå själv ganska snart å då räker det ju med syskonsits eller ståbräda.. Så lännge inte storasyskonet också har behov av att sova i vagnen!

• the M Bitch
    LitenpåG skrev 2010-06-04 09:48:39 följande:
    Ja det var för att chassiet var lackat, ny design och så som han förklarade. Jag frågade just om de var tyget som var dyrare men han sa att det var samma.

Haha jag tycktre det var som en gardin men det är ju inte lätt med de små tygbitarna dom visar.

Ja det var Jocke som kom, men har han inte varit till er butik? Efter han var hos oss skulle han åka neråt så han kanske är på väg? Som jag förstog de så började han i norr och arbetade sej ner genom Sverige, fast han borde kanske redan bokat in en tid då?

Men jeans black då? Den såg ju jättesnygg ut, speciellt med de vita skinndetaljerna! En sån skulle jag tagit men då sambon vill ha vitt skinn å dom görs om några veckor får det bli en sån istället :)
    Snackade med en av tjejerna på EL:s order idag och hon liknade Silver Stich vid årets Grey Dreams. Ingen storsäljare med andra ord....

Vi får nog klara oss utan Jocke i år
    EL släpper bilderna på internet till ÅF nästa vecka. 
  • stor grön drake
    eec82 skrev 2010-06-04 20:35:38 följande:
    ingen som använt syskonsits?
    på frågan cc eller nitro tror jag mer på nitron (i lämpligt väglag givetvis) för det borde inte bli lika tungt att svänga den.
    Har bara sett den på stan någon gång (alltså ingen egen erfarenhet) samt pratat med några som haft den gamla. de flesta har varit väldigt nöjda, jag tror de flesta som är negativa helt enkelt aldrig testat utan tycker av princip.. klart den blir lite ostadigare och får ändrad tyngdpunkt, men att du aldrig får släppa vagnen (som verkar vara mångas käpphäst) har det stått om alla enkelvagnar vars instruktionsböcker jag läst... (finns oftaast på nätet)
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • LitenpåG
    the M Bitch skrev 2010-06-05 00:00:06 följande:
    Snackade med en av tjejerna på EL:s order idag och hon liknade Silver Stich vid årets Grey Dreams. Ingen storsäljare med andra ord....

Vi får nog klara oss utan Jocke i år
    EL släpper bilderna på internet till ÅF nästa vecka. 
    OKej, nä så kände jag när jag såg den. "Vem kommer vilja ha denna?"

Kommer han inte alls till er?

Vi skulle få tygprover, bilder, film m.m. med den nya kollektionen nästa vecka. Så ni får väl vänta tills dess om han inte behagar dyka upp Glad
  • eec82
    Fru T skrev 2010-06-04 22:50:33 följande:

Jag känner ingen som har en sån men ja minns att min mor använde det på sin gigantiska Emmaljunga vagn i början på 90-talet å det då funkade jättebra! Har syskon födda -89 -90 å -93...

Jag hade nog med använt det om ja skulle få fler barn, skulle aldrig vlija gå med syskonvagn om det inte va med tvillingar få oftast vill ju den äldsta börja gå själv ganska snart å då räker det ju med syskonsits eller ståbräda.. Så lännge inte storasyskonet också har behov av att sova i vagnen!

tack för ditt svar. Tror nog att de får bli en nitro igen :) Hoppas den svart röda med svart chassi kommer vara fin. ;)

Kommer inte stå ut med en UJ på bussen tågen osv känner jag.
    stor grön drake skrev 2010-06-05 05:36:43 följande:
    på frågan cc eller nitro tror jag mer på nitron (i lämpligt väglag givetvis) för det borde inte bli lika tungt att svänga den.
    Har bara sett den på stan någon gång (alltså ingen egen erfarenhet) samt pratat med några som haft den gamla. de flesta har varit väldigt nöjda, jag tror de flesta som är negativa helt enkelt aldrig testat utan tycker av princip.. klart den blir lite ostadigare och får ändrad tyngdpunkt, men att du aldrig får släppa vagnen (som verkar vara mångas käpphäst) har det stått om alla enkelvagnar vars instruktionsböcker jag läst... (finns oftaast på nätet)
    Jo vet hur den fungerar, har den moneterad i butiken jag arbetar. Men har lite dissat den tills nu när jag själv är i behov snart. Min kille kommer vara två år å kommer inte använda den då han behöver sova, isf får han ta vagnen å bebisen vara i bärsjal.

Kommer köpa en nitro garanterat men min syster har cc så kan låna hennes chassi då vi ska ha barn i december vet man ju inte om de kommer bli en lika snöig vinter som förra året. Då behöver vi nog en cc.

Får nog provköra lite, men tror inte jag står ut med nån syskonvagn iaf.

tack för era snvar.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5